|

مهمترین و پربازدیدترین خبرهای سیاسی 11بهن 99

مهمترین و پر بازدید ترین خبر های سیاسی جهان و ایران شنبه 11 بهمن 99

لینک کوتاه کپی شد

اعدام رئیس گروه ربایش پنج مرزبان در سراوان

اجرای حکم مجازات یکی از سرکرده‌های وابسته به گروه جیش‌الظلم در سیستان و بلوچستان در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بامداد امروز، حکم مجازات یکی از سرکرده‌های گروهک وابسته به جیش الظلم به نام "جاوید دهقان خلد" معروف به محمد عمر به سبب محاربه از طریق کشیدن سلاح و حمله مسلحانه به مامورین سپاه و عضویت و همکاری با گروهک جیش الظلم و جیش النصر اجرا و به دار مجازات آویخته شد.

 

۲۱ اردیبهشت، آغاز فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری

دومین خبر پرمخاطب،‌ اعلام آغاز فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام ها از ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ بود.

رییس ستاد انتخابات کشور در این باره گفت: ۸ فروردین ۱۴۰۰ فرایند اجرایی انتخابات میان دوره ای مجلس آغاز می شود و ۲۱ اردیبهشت نیز فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام ها آغاز می شود.

جمال عرف افزود: انتخابات ۱۴۰۰ مهمترین رویداد سیاسی پیش روی کشور است که امیدواریم با مشارکت فعال و فراگیر مردم این انتخابات به خوبی برگزار شود.

 

هشدار رئیس جمهوری درباره کاهش مراعات پروتکل‌های بهداشتی در کشور

 

خبر بعدی، هشدار رییس جمهور نسبت به  آغاز موج چهارم کرونا در کشور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم درباره آغاز موج چهارم کرونا در کشور هشدار داد و گفت: خدای ناکرده اگر در بهمن و اسفند خوب مراعات نکنیم با محدودیت‌هایی مواجه خواهیم شد.

 

تاکید قالیباف بر تسریع دریافت واکسن کرونا از پکن

در همین ارتباط دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس از تاکید رییس مجلس بر سرعت بخشیدن به دریافت واکسن کرونا از پکن خبر داد و گفت در جریان نشست رسمی اخیر روسای مجالس ایران و چین که بصورت وبینار برگزار شد، آقای دکتر قالیباف همکاری تهران و پکن در زمینه مبارزه با ویروس کوید ۱۹ را تجربه موفقی خواند و دریافت فوری واکسن کرونا از چین را مورد تاکید قرار داد.

 

وضعیت تولید، خرید، دسترسی و چالش‌های واکسن کرونا در ایران

مرکز پژوهش های مجلس هم طی گزارشی به بررسی وضعیت تولید، خرید، دسترسی و چالش های واکسن کرونا در ایران پرداخت.

در این گزارش با بیان اینکه در مورد واکسن‌های ایرانی تاکنون دو واکسن به مرحله مطالعات انسانی رسیده‌اند، می‌افزاید یکی واکسن شفافارمد تحت نظارت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و یکی واکسن انستیتو پاستور که با همکاری کشور کوبا در حال توسعه است. 

 

توضیحات فرهنگی درباره بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بررسی لایحه بودجه از سه‌شنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد،‌ گفت:هر طرح و لایحه‌ای دو مسیر پیش روی خود دارد و بودجه با این‌که احکام اختصاصی در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دارد از این جهت با طرح‌ها و لوایح دیگر تفاوتی ندارد یا در کلیات به تصویب می‌رسد یا نه.

توضیحات محمدحسین فرهنگی درباره بررسی لایحه بودجه هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

 

مردم سرمایه خود را از بورس خارج نکنند

توصیه دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به مردم درباره بازار بورس پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

بهزاد رحیمی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تغییر مدیریت سازمان بورس و اراده مجلس و دولت برای ساماندهی بازار سرمایه شرایط بهتری را برای سهامداران رقم خواهد زد از مردم خواست که فعلا سرمایه خود را از بورس خارج نکنند.

 

تعلل بایدن در بازگشت به برجام و پیام آن برای تهران

تحلیل یک استاد دانشگاه درباره تعلل بایدن در بازگشت به برجام  هم از پرمخاطب ها بود.

مهدی مطهرنیا درباره این که چرا در اقدامات نخست جو بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا خبری از بازگشت به برجام و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ نبود؟ گفت:صادر نکردن فرمان بازگشت به برجام، پیامی آشکار به ایران دارد که آمریکا بازگشت به برجام را اگر چه شعار انتخاباتی خود قرار داد اما در عمل اشتیاقی به آن و بازگشت فوری ندارد.

 

تو ناکام رفتی ولی انقلاب اسلامی ایران ۴۲ ساله شد

گزارشی درباره ناکامی‌های ترامپ در طول چهار سال گذشته در عرصه‌های سیاست داخلی و خارجی و روزهای پایانی حضور  وی در کاخ سفید با عنوان "تو ناکام رفتی ولی انقلاب اسلامی ایران ۴۲ ساله شد" هم از خبرهای پربازدید بود.

 

دخالت نهادهای مختلف از علل ناکارآمدی دولت هاست

خبر بعدی،‌ تحلیل علی مطهری از توقیقات و ناکارآمدی دولت های بعد از انقلاب بود.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دولت‌های بعد از انقلاب به طور نسبی و با توجه به شرایط، توفیقات و ناکارآمدی‌هایی داشته‌اند، معتقد است: نمی‌شود بگوییم همه دولت‌های بعد از انقلاب ناکارآمد بوده‌اند بلکه باید به شرایطی توجه کنیم که به دولت‌ها تحمیل شده است.

وی فقدان احزاب را از عوامل ناکارآمدی دولت‌ها می‌داند و می‌گوید: افراد در دولت‌ها بر اساس روابط انتخاب می‌شوند. ضمن اینکه معمولا دست رییس جمهور هم کاملا باز نیست که هر کسی را که خودش خواست انتخاب کند بلکه نهادهایی هستند که دخالت می‌کنند و این باعث می‌شود لزوما شایسته‌ترین افراد انتخاب نشوند و همین در پیشرفت کشور مانع ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی