|

ارزش سهام صندوق پالایش یکم امروز دوشنبه 20 بهمن 99

شاخص بورس امروز دوشنبه 20 بهمن ماه با رشد 22 هزار واحدی همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

ارزش سهام پالایش یکم امروز دوشنبه 20 بهمن 99 چقدر شد؟در پایان معاملات امروز دوشنبه 20 بهمن 99 در بازار بورس ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با رشد 8.96 درصدی به 8 هزار و 728 تومان افزایش یافت. شاخص بورس امروز دوشنبه  20 بهمن ماه با رشد 22 هزار واحدی همراه بود و هر واحد از پالایش یکم با افزایش 8.96 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 8 هزار و 728 تومان معامله شد تا ارزش 500 واحد آن به 4 میلیون 364 هزار تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی ‌های 6.720 تومان ثبت شد.

پیشنهاد می شود: ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 20 بهمن 99

ارزش سهام پالایش یکم امروز دوشنبه 20 بهمن 99

این در حالی است که در زمان پذیره نویس صندوق پالایش یکم هر واحد این صندوق به قیمت 10 هزار تومان به فروش رسید و متقاضایان برای خرید 500 واحد سهام این صندوق مبلغ 5 میلیون تومان پرداخت کردند.

همچنین در بین نمادهای این صندوق نماد شبریز (پالایش نفت تبریز) رشد 1.79 درصدی و شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) رشد 3.82 درصدی را تجربه کردند و نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شتران (شرکت پالایش نفت تهران) به ترتیب 4.66 و 3.57 درصد افت داشتند.

صندوق پالایش یکم یا دارا دوم چیست؟

نماد های پالایشی یکم عبارتند از:

  • شبندر
  • شپنا
  • شتران
  • شبریز

صندوق سرمایه گذاری دارا دوم به این دلیل که متولی شرکت پالایش و پخش است به اسم پالایشی یکم با نماد پالایش نام گذاری شده است. اما قابل توجه عزیزانی که قبلا سهام دارا دوم را خریداری کرده اند باید عرض کنیم که منظور از نماد پالایشی یکم همان صندوق دولتی دارا دوم می باشد. قابل ذکر است که پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم تا روز ۳۰ شهریور ماه ادامه داشته است. دلیل تمدید پذیره نویسی پالایش یکم به دلیل بسته بودن نماد های شرکت های پالایشی نظیر شبندر، شپنا، شبریز و شتران بوده است.

اما هم اکنون به دلیل بازگشایی این نماد ها و مشخص شدن قیمت این نماد ها، تصمیم گیری در خصوص خرید یا عدم خرید سهام صندوق پالایش یکم امری ساده تر می باشد. اما همانطور که گفته شد صندوق پالایشی یکم یکی از پر چالش ترین صندوق های سرمایه گذاری در بازار بورس می باشد. بسیاری از سرمایه گذاران در خصوص خرید و یا عدم خرید سهام این صندوق ابهاماتی دارند. به هر ترتیب از این که تا پایان مقاله ارزش سهام صندوق پالایش یکم امروز دوشنبه 20 بهمن 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی