|

چین:

آمریکا در قبال افغانستان مسئولانه رفتار کند

چین: واشنگتن نباید مسئولیت را به گردن دیگران بیندازد و باید اطمینان حاصل کند که خروج منجر به تلاطم و جنگ نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری گفت: اگرچه اساساً ارتش آمریکا از افغانستان خارج شده است، اما این کشور مسئولیت کمک به ملت برای حفظ ثبات، جلوگیری از تلاطم‌ها و تحقق صلح و بازسازی را بر عهده دارد.

وانگ ونبین افزود: از آنجا که درگیری‌ها بین نیرو‌های دولت افغانستان و طالبان بیشتر شده است، اوضاع در این کشور به سرعت در حال تغییر است.

وی گفت: اوضاع افغانستان در لحظه حیاتی قرار دارد و ایالات متحده آمریکا موظف است به بازگرداندن صلح و ثبات کشور کمک کند، حتی اگر نیروهایش اساساً عقب نشینی کرده باشند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: هم اکنون وضعیت افغانستان در یک تقاطع بسیار مهم بین جنگ و صلح، هرج و مرج و نظم قرار دارد که چالش‌های بزرگی را به وجود می‌آورد. ایالات متحده باید به گونه‌ای مسئولانه عمل کند تا انتقال روان در افغانستان را تضمین کند. واشنگتن نباید مسئولیت را به گردن دیگران بیندازد و باید اطمینان حاصل کند که خروج منجر به تلاطم و جنگ نمی‌شود.

وی تأکید کرد: چین همیشه معتقد است که مذاکرات سیاسی تنها راه درست برای حل مسئله افغانستان است. ما از طرف‌های مذاکره صلح می‌خواهیم که منافع کشور و مردم خود را در اولویت قرار دهند، حرکت مذاکرات داخل افغانستان را حفظ کنند و برای بازگشت آرامش تلاش کنند.

منبع: تابناک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی