|

سقف عدم ایفای تعهد ارزی مشخص شد

قیمت انواع دلار، یورو، پوند امروز دوشنبه 6 اردیبهشت 1400

قیمت انواع ارز در بازار آزاد امروز دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 چقدر است؟

لینک کوتاه کپی شد

دلار امروز، دوشنبه 6 اردیبهشت در بازار آزاد به قیمت 23 هزار و 730 تومان فروخته شد و نرخ فروش هر اسکناس یورو به 28 هزار و 685 تومان رسید.

در بازار آزاد صرافی‌ها دلار و یورو را به ترتیب 23 هزار و 630 تومان و 28 هزار و 535 تومان خریداری کردند. همچنین درهم امارات شش هزار و 460 تومان و لیر ترکیه دو هزار و 855 تومان ارزش گذاری شدند.

نرخ انواع ارز امروز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1400 اعلام شد. در جدول زیر نرخ و قیمت دلار ، قیمت یورو و قیمت پوند امروز  دوشنبه 6 اردیبهشت ۱۴۰۰ را در جدول زیر مشاهده نمایید.

قیمت ها تا ساعت 4 عصر به روز رسانی می شود.

ارز قیمت فروش(تومان) قیمت خرید(تومان)
دلار 23730 23630
یورو 28685 28535
درهم امارات 6460 6440
پوند 32980 32780
لیر ترکیه 2855 2835
یوان چین 3660 3640

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 در صرافی ملی و بازار آزاد اعلام شد

صرافی ملی صبح امروز نرخ فروش دلار را ۲3 هزار و 333 تومان تعیین کرد تا اسکناس آمریکایی نسبت به آخرین قیمت‌گذاری ۳۴ تومان ارزان شود.

یورو هم صبح امروز ۲7 هزار و 977 تومان فروخته می‌شود. صرافی ملی همچنین دلار را به قیمت ۲2 هزار و 871 تومان و یورو را ۲7 هزار و 423 تومان خریداری می‌کند.

 نرخ انواع ارز در صرافی‌ ها اعلام شد

عنوان خرید(ریال) فروش(ریال)
یورو 273,240 278,760
دلار 228,195 232,805

سقف عدم ایفای تعهد ارزی مشخص شد

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، اگر درصد تعهد ارزی ایفا نشده برای یک واردکننده‌ای بیشتر از ۱۰ درصد باشد، از هر گونه ثبت سفارش و تخصیص ارز جدید و ویرایش و تمدید ثبت‌سفارش‌های قبلی ممانعت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین در یکصد و سی و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار که در مورخ ۱۴۰۰.۱.۳۰ برگزار شد نحوه رفع تعهد ارزی واردات کالاهای اساسی تعیین شد.

بر این اساس، پیرو تصمیمات بند ۵ جلسه یکصد و چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۲۱۴۷۰۸ مورخ ۹۹.۹.۵) تصمیمات بند ۱۰ یکصد و بیست و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۲۵۹۵۲۱ مورخ ۹۹.۱۲.۱۶) و مفاد مربوط به شیوه نامه نحوه کنترل رفع تعهد ارزی واردات کالاهای اساسی در زمان ثبت سفارش (ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۲۲۴۰۷۸ مورخ ۱۳۹۹.۸.۱۹) به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

مقرر شد در صورتی که درصد تعهد ارزی ایفا نشده مربوط به واردات کالا (نسبت تعهدات منقضی شده به کل تعهدات) برای یک واردکننده بیشتر از ۱۰ درصد باشد از هر گونه ثبت سفارش جدید، تخصیص ارز جدید و همچنین ویرایش و یا تمدید ثبت سفارش‌های گذشته وی به صورت سیستمی ممانعت بعمل آید.

تبصره یک - درصد تعهد ارزی ایفا نشده مربوط به واردات کالا از سوی شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور تا ۳۰ درصد بلامانع است.

تبصره دو - به منظور ممانعت از تخصیص ارز جدید، مقررات صادرات و واردات موظف است نسبت به تعلیق ثبت سفارش‌های گذشته که تخصیص ارز نداشته اند، اقدام نماید.

تبصره سه - دفتر مقررات صادرات و واردات موظف است شیوه نامه موضوع این بند را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی جهت اعمال در سامانه ابلاغ نماید.

آمادگی صرافان برای به کارگیری رمزارزهای داخلی در واردات

با توجه به اینکه پیش از این بانک مرکزی ضوابط استفاده از رمزارزهای داخلی برای واردات کالا را تصویب کرد، کانون صرافان آمادگی خود در خصوص بهره گیری از شبکه گسترده صرافان در استفاده از رمز ارزهای داخلی جهت واردات کالا را اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین چندی پیش بانک مرکزی ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی توسط واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری از وزارت صمت را تنها جهت انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات تصویب کرد.

بدین منظور، از این به بعد صرافی‌های مجاز و بانک‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور را انجام دهند. 

در این زمینه، کانون صرافان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در شرایط حساس کنونی و محدودیت‌های تحمیل شده در نقل و انتقالات بین المللی، تصمیم مجموعه حاکمیت و به تبع آن بانک مرکزی در خصوص استفاده از پتانسیل رمزارزها در مراودات بین المللی، ابلاغ آن - هرچند دیر- نویدبخش تسهیل در مراودات مالی در آینده نه چندان دور خواهد بود.

در ادامه اطلاعیه این کانون آمده است: کانون صرافان ضمن استقبال از این تصمیم اعلام می‌کند که با استفاده از شبکه گسترده صرافان مجاز و کارگزاران خود، آمادگی کامل دارد تا ضمن همکاری با تمام نهادهای مرتبط در این حوزه اعم از وزارت صمت، بانک مرکزی، فعالین حوزه استخراج و خرید و فروش، اقدام به ارائه زیرساخت آماده (قسمت رمزارز) اپلیکیشن کانون صرافان و یا حمایت از زیرساخت‌های موجود کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی