|

میان وعده های سالم

هفت میان وعده سالم و خوش طعم که به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد

Healthy Snacks That Can Help You Lose Weight

یک میان وعده ی سالم و مغذی به شما کمک می کند تا در طول کمتر گرسنه شوید اما همچنان انرژی کافی داشته باشید که این مر در کاهش وزن موثر می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میان وعده ها در واقع به وعده های غذایی کوچکی اشاره دارند که در طول روز و به غیر از وعده های غذایی اصلی مصرف می شوند. تا به حال تحقیقات زیادی در رابطه با اینکه آیا مصرف میان وعده به کاهش وزن و لاغری کمک می کند یا خیر، صورت گرفته است. برخی از شواهد از این قرارند که افزایش دفعات وعده‌های غذایی از طریق میان‌وعده می تواند به مدیریت گرسنگی و بهبود تنظیم قند خون کمک کند.

از طرفی دیگر میان وعده ها به شما کمک می کنند تا مصرف مواد مغذی مانند میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید؛ همان طور که می دانید متاسفانه اکثر افراد به مقدار کافی مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.

برای داشتن یک میان وعده ی سالم بهتر است شما تنقلات حاوی فیبر، پروتئین و چربی های سالم را در نظر داشته باشید، آنها به شما کمک می کنند تا در طول روز بیشتر سیر بمانید.

easy Haelthy snacks

باید در نظر داشته باشید که نهایتا هیچ میان وعده ای نمی تواند منجر به کاهش وزن شود اما برخی از آنها می توانند به عنوان بخشی از یک الگوی غذایی سالم و کامل به روند کاهش وزن شما کمک کنند. به همین ترتیب در ادامه ما به شما چند نمونه از بهترین میان وعده هایی را معرفی می کینم که می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

هفت میان وعده ی سالم و مغذی:

1.سیب و کره ی بادام زمینی

سیب و کره بادام زمینی هم از نظر تغذیه و هم از نظر طعم، ترکیبی بهشتی هستند که اگر تا به حال آن را امتحان نکرده اید باید بدانید که تجربه ی بی نظیری را از دست داده اید. سیب یک میوه ی غنی از فیبر می باشد از طرفی دیگر بادام زمینی نیز سرشار از چربی های سالم، پروتئین گیاهی و فیبر می باشد. به این ترتیب با ترکیب این دو شما تقریبا همه ی مواد مغذی را که باید از یک میان وعده ی سالم دریافت کنید در اختیار خواهید داشت. اگر کمی دارچین به آنها اضافه کنید حتا طعم بهتری نیز خواهد گرفت.

بهتر است که کره بادام زمینی انتخابی شما فقط حاوی بادام زمینی و نمک باشد و از شکر و روغن های اضافی در آن خبری نباشد.

2.شکلات تلخ و بادام

ترکیب شکلات تلخ و بادام، طعم و انرژی بی نظیر را به همراه خواهد داشت. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان است و بادام منبع غنی از چربی های سالم می باشد. این دو ترکیبی عالی، برای یک میان وعده سالم، رضایت بخش و قابل حمل هستند. فقط کافی است برای یکبار امتحانش کنید و قطعا عاشق آن خواهید شد.

Dark chocolate and almonds

3.خیار و حمص

اگر فکر می کنید که ترکیب برش های خیار با حمص عجیب به نظر می رسد کاملا حق دارید اما امتحان کردن آن که ضرری ندارد. این ترکیب طعمی تازه را برای شما به ارمغان خواهد آورد که سرشار از مواد مغذی می باشد. هوموس معمولا از نخود، تاهین، روغن زیتون و سیر تهیه می شود. بنابراین، ترکیبی از پروتئین گیاهی، فیبر و چربی‌های سالم را فراهم می کند. تقریبا 100 گرم خیار به همراه 2 قاشق غذاخوری حمص به شما کمک می کند تا حدودا 100 کالری سیر بمانید.

برای آنکه میان وعده الی لذت بخش تر داشته باشید می توانید ترکیب فوق را به همراه چوب شور و یا کراکر های غلات کامل صَرف نمایید.

4.میوه ها

لزوما میان وعده ها نباید ترکیبی پیچیده و تازه از مواد غذایی باشند؛ راحت ترین میان وعده ی سالم و دلچسبی که می توانید برای خود آماده کنید چند تکه میوه ی تازه می باشد. میوه هایی مانند موز، سیب، گلابی، انگور، پرتقال و گریپ فروت، حاوی فیبر و مواد معدنی می باشند که باعث می شود آنها را یک میان وعده ی کوچک اما عالی به حساب آورد. اگر دوست دارید که میان وعده ی خود را کمی سنگین تر و گیرا تر کنید می توانید میوه های خود را به همراه ماست یونانی یا ایسلندی نیز ترکیب نمایید.

fruitSalad

5.پودینگ چیا

دانه های چیا بمب تغذیه هستند. آنها سرشار از مزایا و فواید سلامتی می باشند که حتا فکرش را هم نمی توانید بکنید. فیبر، اسید های چرب امگا 3 و پروتئین های گیاهی تنها بخشی از مواد مغذی درون آنها هستند. به همین دلیل است که آنها یکی از بهترین میان وعده های ممکن به شمار می آیند.

اگر چه دانه‌های چیا طعم زیادی ندارند، اما وقتی در مایع خیس می‌شوند، قوام ژله‌ای به خود می‌گیرند و به یک ماده عالی برای پودینگ تبدیل می‌شوند.

6.تخم مرغ آب پز

احتمالا بر هیچ کس پوشیده نیست که تخم مر آب پز یکی از سالم ترین و مفیدترین مواد غذایی است که می توانید مصرف کنید. آنها به لطف محتوای پروتئینی خود فوق العاده گیرا هستند. اگرچه سطح بالای کلسترول آن ممکن است شما را کمی نگران کند اما مطالعات اخیر نشان داده اند که مصرف 3 تا 4 تخم مرغ در هفته نه تنها زیان بار نیست بلکه فواید سلامتی نیز دارد؛ برای مثال می تواند از گرفتگی شریان ها که یک عامل جدی برای بیماری های قلبی است جلوگیری کند.

Hard-boiled eggs

7.اوتامل یا بلغور جو دو سر

باور کنید یا نکنید اوتامل یک ابر میان وعده ی همه کاره است که می توانید آن را به صورت گرم و یا سرد میل کنید. جو دوسر یک غلات کامل مغذی است که در مقایسه با سایر غلات، مقدار خوبی فیبر و محتوای پروتئین بالاتری را فراهم می کند. علاوه بر این سایر مواد غذایی که به اوتامل خود اضافه می کنید نیز در تبدیل کردن این میان وعده به یک ابر قدرت نقش چشم گیری دارند.

خلاصه:

همیشه در نظر داشته باشید که مصرف میان وعده های سالم به شما کمک می کند تا هم بهتر وزن خود را کاهش دهید و هم اینکه رژیم غذایی سالم تری را در پیش بگیرید. بهتر است سعی کنید که از قبل و پیش از آنکه حسابی گرسنه شوید و هوس خوراکی های فراوری شده و کم مغذی کنید، طی یک برنامه ریزی دو یا سه میان وعده ی سالم را برای خود آماده نمایید و از آن ها لذت ببرید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی