|

وعده های خوشمزه و پر پروتئین

هفت خوراکی خوشمزه و مقوی؛ پروتئین مورد نیازِ بدن خود را با این خوردنی ها تامین کنید

7Delicious High Protein Foods

اگر به سلامتی بدن خود اهمیت می دهید مهم است که مواد غذایی پر پروتئین را به رژیم غذایی روزانه ی خود اضافه کنید .

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر به دنبال سلامتی خود هستید مهم است که به طور روزانه از رژیم غذایی خود به مقدار کافی پروتئین دریافت کنید. پروتئین حاوی برخی از اسیدهای آمینه ایست که برای برای بدن ضروری هستند اما بدن ما نمی تواند خودش آنها را بسازد، به همین ترتیب خیلی مهم است که شما پروتئین مورد نیازِ بدنتان را بوسیله ی رژیم غذاییتان تامین کنید.

به طور کلی میزان پروتئین مورد نیاز یک فرد به عواملی مانند سطح فعالیت، سن، وضعیت بارداری و وضعیت جسمانی او بستگی دارد. برخی افراد نسبت به دیگران به پروتئین بیشتری نیاز دارند. با این حال، مهم است که همه با مصرف منظم غذاهای غنی از پروتئین، مقادیر بهینه پروتئین را برای خود دریافت کنند. از طرفی دیگر مهم است که بدانید، پروتئین بسیار سیر کننده می باشد و  می تواند به کنترل وزن سالم شما کمک نماید.

خوشبختانه اگر مقدار کافی از غذاهای غنی از پروتئین را در رژیم غذایی خود قرار دهید تامین نیازهای پروتئین شما آسان خواهد بود. در ادامه ما به شما چند مورد از غذاهای سرشار از پروتئین و البته خوشمزه را معرفی می کنیم.

هفت ماده ی غذایی غنی از پروتئین:

1.تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مغذی ترین غذاهای موجود می باشد. آنها منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند که به راحتی نیز جذب می شوند به علاوه تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم وآنتی اکسیدان ها می باشد. برای مثال، تخم‌مرغ‌های کامل مملو از سلنیوم و ویتامین‌های B12 و A هستند. آن‌ها همچنین سرشار از کولین هستند، که یک ماده مغذی مهم  به‌ویژه در دوران بارداری و شیردهی است، چراکه نقش مهمی در رشد و نمو دارد.

به خاطر داشته باشید که سفیده تخم مرغ تقریبا پروتئین خالص است اما زرده آن نیز حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم می باشد. اگر نگران کلسترول موجود در زرده تخم مرغ هستید باید بدانید که تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که نه تنها تخم مرغ کامل برای بدن مضر نیست بلکه برای اکثر افراد فوق العاده سالم است و در واقع ممکن است به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک کند.

Egg

2.بادام

بادام از جمله مغذهای فوق العاده سالم و سرشار از مواد مغذی ضروری می باشد، مانند فیبر، ویتامین E، منگنز و منیزیم؛ به علاوه بادام سرشار از پروتئین گیاهی نیز می باشد. مصرف بادام می تواند به روش های زیادی به سلامت کلی شما کمک کند، برای مثال، می تواند عوامل خطرناک ابتلا به بیماری های قلبی نظیر کلسترول بد (LDL) و فشار خون بالا را کاهش دهد.

3.سینه مرغ

اگر می خواهید پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید، سینه مرغ یک انتخاب کاملا ایده آل است. مرغ علاوه بر پروتئین، انواع ویتامین های گروه B و مواد معدنی مانند روی و سلنیوم را برای بدن شما فراهم می کند. خوبی این گزینه این است که طبخ آن بسیار آسان می باشد و می توان به روش های گوناگون آن را به رژیم غذایی اضافه کرد.

Chicken breast

4.ماست یونانی

ماست یونانی حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد، به علاوه منبع خوبی از بسیاری مواد مغذی مانند کلسیوم، ویتامین B12، ویتامین A، سلنیوم و روی می باشد. می توانید ماست یونانی را به اسموتی‌ها، سوپ‌ها، سس‌های سالاد و محصولات پخته شده اضافه کنید یا فقط آن را با کمی میوه و کمی آجیل خرد شده مخلوط کنید و به عنوان یک میان وعده ی لذیذ میل کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است هنگام خرید ماست یونانی، نوعی را انتخاب کنید که شکر اضافه ندارد.

5.شیر

شیر تقریبا حاوی مقدار اندکی از تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن هر انسان می باشد، از جمله پروتئین. شیر یک منبع خوب از پروتئینِ با کیفیت بالا می باشد به علاوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و ویتامین B2 نیز است. جایگزین های شیر غیر لبنی مانند شیر بادام هندی و شیر نارگیل در بسیاری از موارد می توانند جایگزین خوبی برای شیر باشند، اما آنها معمولاً پروتئین بسیار کمتری دارند و حاوی مواد مغذی مشابهی نیستند.

Milk

6.عدس

عدس یکی از غنی ترین منابع پروتئین گیاهی است.  اگر شما گیاهخوار و یا وگان هستید، عدس بهترین انتخاب ممکن برای شماست تا پروتئین مورد نیاز خود را تامین کنید. به علاوه آن ها سرشار از مواد مغذی دیگری نظیر فیبر، فولات، منیزیم، پتاسیم، آهن، مس و منگنز می باشند. جالب است بدانید که مطالعات انجام شده  نشان می دهند افرادی که به طور منظم عدس و سایر حبوبات مصرف می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و کبد چرب قرار می گیرند.

7.بادام زمینی و کره ی بادام زمینی

احتمالا یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین گزینه های ممکن برای تامین پروتئین، بادام زمینی می باشد. بادام زمینی و کره بادام زمینی مملو از مواد مغذی مانند پروتئین، فولات، منیزیم و ویتامین E هستند. خوردن بادام زمینی و کره بادام زمینی به دلیل محتوای پروتئین بالا می تواند به شما کمک کند تا بیشتر  احساس سیری کنید. در واقع، مطالعات نشان می دهد که افزودن کره بادام زمینی به یک وعده غذایی پر کربوهیدرات ممکن است به کاهش افزایش قند خون بعد از غذا کمک کند.

Peanuts and peanut butter

خلاصه:

فراموش نکنید که دریافت پروتئینکافی به صورت روزانه برای سلامتی کلی شما ضروری می باشد. خوشبختانه غذاهای پر پروتئنی زیادی از جمله منابع حیوانی و گیاهی برای مصرف وجود دارد. سعی کنید تا تعدادی از غذاهای با پروتئین بالا را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید تا ننیازهای روزانه بدنتان به این ماده ضروری تامین شود.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی