|

ترفندای کندن پوست سیر خشک؛ اینجوری خیلی شیک و مجلسی از شر پوست سیر خلاص شو خَلص و تَمت!

اینجا قراره ترفندای آسون پوست کندن سیر خشک رو یاد بگیرین تا طعم بی نظیرش مهمون همیشگی غذاهاتون باشه و بتونین همواره از خواصش بهره مند شین.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی برای فریز کردن مواد غذایی و خوش طعم کردن مرغ و گوشت یاد گرفتین. اما بهتره با یکی از مفیدترین سبزیجاتی که میشه باهاش یه عالمه عطر و طعم خاص و جذاب ایجاد کرد، آشنا شین و بی تردید اون چیزی نمیتونه باشه جز سیر! سیر از اون دسته چاشنی های خوشمزه و فوق العاده پرطرفداره که حضور اندکش در هر غذایی میتونه یه طعم فوق العاده خاص و رویایی ایجاد کنه.

اما یکی از مشکلاتی که اغلب افراد موقع استفاده از این ماده جذاب باهاش مواجه میشن، پوست کندن اونه که باعث میشه کلی زمان از دست بره و آدمو به دردسر میندازه. این در حالی است که اگه بتونین روش درست این کار رو یاد بگیرین، قطعا دیگه سیر میشه جزو پایه های اصلی هر غذایی که میخواین درست کنین. اینجا قراره ترفند پوست کندن سیر رو آموزش بدیم، پس با ما همراه باشید.

maxresdefault

کندن پوست سیر به کمک دو دست!

یکی از روش هایی که به وفور برای پوست کندن سیر میشه از اون استفاده کرد و نیاز به هیچ گونه وسیله جانبی هم نداره، به کارگیری دست هاتونه. برای این کار لازمه کف یک یا دو دستتونو روی سیر بذارین و فشار بدین. اینجوری حبه های سیر از ریششون جدا میشن. سپس تعدادی از سیرها هستن که از پوست جدا شدن و برخی دیگه همچنان با پوست باقی موندن.

برای اینکه بتونین خیلی راحت از پوست جداشون کنین، همه اونا رو توی ظرفی در بسته بریزین که سیرها بتونن به راحتی توش جابجا شن و 20 تا 30 ثانیه ظرف رو تکون بدین. بعد از گذشت این مدت اگه درب ظرف رو باز کنین قطعا با سیرهای جدا شده از پوست مواجه میشین که ظاهر سفید و جذابشون دل شما رو میبره!

q

کندن پوست سیر به کمک چاقو و چکش!

یکی دیگه از روش هایی که برای پوست کندن سیر حسابی جوابه اینه که سیرهای خشکُ روی تخته مخصوص آشپزی بذارین. حواستون باشه یه طوری سیر رو روی تخته بذارین که بخش صاف اون دقیقا منطبق بر روی تخته باشه. حالا تکه های بالایی سیرها رو برش بدین. اکنون پوست سیر به راحتی ازش جدا میشه.

البته اگه میخواین از سیر به صورت درسته استفاده کنین توجه داشته باشین که نباید زیادی بهش فشار بیارین؛ اما در غیر اینصورت میتونین با بهتره همونطوری که سیرها رو روی تخته قرار دادین یه پارچه روشون بکشین و با چکش روی سیرها بزنین تا پوستشون به طور کامل جدا شه.

dd

کندن پوست سیر به کمک آب سرد!

یکی دیگه از روش های ساده ای که میتونین برای کندن پوست سیر ازش استفاده کنین، اینه که ابتدا سیرها رو به طور کامل حبه کنین. پس از اون حبه ها رو توی آب سرد قرار بدین و بذارین تا 5 دقیقه در آب با اون دما باقی بمونه. این کار باعث میشه تا سیرها به راحتی از پوست خود جدا بشن.

برای اینکه این مرحله کاملا نتیجه دلخواه شما رو بده، با یه قاشق فلزی سیرها رو هم بزنین تا این ضربات قاشق باعث شه پوستشون به طور کامل بیرون بیاد. همچنین میتونین سیرها رو توی ظرفی بریزین و با تکان دادنشون باعث شین تا پوست سیرها به راحتی خارج شن.

hh

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی