|

ترفندای خونگی رفع لکه وایتکس از روی لباس؛ با چند حرکت ساده از شر لکه های سیریش خلاص شو

اینجا قراره ترفندای خونگی رفع لکه سیریش وایتکس رو از روی لباس یاد بگیریم تا دیگه نیازی نباشه بخاطر یه لکه، آتیش به مالمون بزنیم!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی برای رفع لکه از روی مبل و همچنین لکه بری قالی یاد گرفتین. اما بهتره کمی هم به سراغ ظاهر خودتون برین و از لکه هایی که ممکنه لباس های زیباتون رو از نما بندازن، براتون بگیم. یکی از مواد شوینده ای که خیلی از خانوما باهاش در طول روز درگیر هستن، وایتکسه. وایتکس باعث تمیز کردن عمقی تمام ظرف و ظروف هاتون میشه و میتونین اونا رو عین روز اولشون کنین.

اما در این میون خیلی از خانوما براشون پیش اومده که وایتکس روی لباسشون میفته و دیگه هم نمیتونن از شرش خلاص شن. بهتره بدونین روش هایی وجود داره که باعث میشه با وسایل خونگی و خیلی ساده از هر گونه لکه وایتکس رهایی پیدا کنین. در این مقاله قصد داریم به ترفندای خونگی رفع لکه وایتکس از روی لباس بپردازیم. با ما همراه باشید.

روش رفع لکه وایتکس از روی لباس تیره

یکی از موادی که میشه باهاش به راحتی از شر لکه وایتکس راحت شد، سرکه است. اما الکلی که برای این کار مناسب باشه، الکل ایزوپروپیل هست که برای دیدن معجزه اون در رفع لکه های کوچک وایتکس بهتره ابتدا پنبه ای رو به الکل مذکور آغشته کنین و روی لکه از بیرون به داخل بکشین. این کار  رو تا جایی ادامه بدین که لکه تا حد زیادی از روی لباستون محو بشه. پس از اون نوبت به شستن لباس میرسه تا نتیجه واقعی کارتون رو ببینین.

بعضی اوقات ممکنه بعد از استفاده از الکل باز هم لکه باقی مونده باشه. برای رفع کامل اون پارچه تمیزی رو بردارین و آغشته به پراکسید هیدروژن کنین و روی لکه لباستون بکشین. زمانی که این کار رو انجام بدین لکه زرد به رنگ سفید در میان. پس از اون لباستون رو بشورین تا لکه به طور کامل از بین بره.

gf

واسه لکه بری وایتکس از جوش شیرین غافل نشو!

یکی از نکاتی که باید برای پاک کردن لکه وایتکس مدنظر قرار بدین اینه که در اولین فرصت سعی کنین لکه رو از بین ببرین. در غیر اینصورت تا مدت های طولانی باید لباستون رو با لکه زردش تحمل کنین. برای استفاده از جوش شیرین در زمینه پاک کردن لکه از روی لباس نیازه که این ماده رو با مقدار مناسبی از آب مخلوط کنین.

نسبت میان جوش شیرین و آب باید به شکلی باشه که در نهایت خمیری با غلظت مناسب داشته باشین. سپس این خمیر رو روی لکه های برجای مونده روی لباس قرار بدین و صبر کنین تا مدتی روی لکه ها بمونه. سپس با مسواک یا یک براش ساده خمیر خشک شده رو بتراشین. این کار باعث میشه لکه وایتکس به طور کامل از روی لباس بره.

fd

روش رفع لکه وایتکس از روی لباس روشن

اگه لباستون رنگش روشنه و با وایتکس به حال و روز بدی افتاده، اصلا سمت الکل نرین. الکل تنها برای لباس های تیره جوابه و در غیر اینصورت آسیب زیادی به بافت پارچتون وارد میکنه. بدین منظور توصیه می کنیم از رنگ کردن پارچه استفاده کنین. یعنی با رنگ های مخصوص پارچه سعی کنین لکه ها به رنگ اصلی لباس نزدیک بشه. همچنین میتونین لکه رو با استفاده از جوش شیرین کمرنگ کنین تا به بخش های دیگه لباس نره.

hfh

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی