|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن ماشین ظرفشویی؛ اینجوری تو سه سوت یه حال اساسی بهش بده!

اینجا قراره اصول تمیز کردن ماشین ظرفشویی رو در ایکی ثانیه یاد بگیرین و جذابیت وسایل آشپزخونتون رو چند برابر کنین!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همونطور که میدونین آشپزخونه قلب هر خونه ای به حساب میاد و تَر و تمیز بودنش میتونه از شما کدبانویی بی بدیل بسازه. تا به اینجا ترفندای خونگی برای تمیز کردن سینک و هود یاد گرفتین. حالا بد نیست به سراغ یکی دیگه از وسایل مدرن در آشپزخونه ها بربین و اون چیزی نمیتونه باشه جُززززز ماشین ظرفشویی!!!

ماشین ظرفشویی در اغلب خونه ها به عنوان یک ابزار بسیار مهم و حیاتی به شمار میاد که خیلیا معتقدن اگه نباشه ظرفا باید همینطوری رو هم تلنبار شن. در همین زمینه پیشنهاد میدیم بیاین با اصول تمیز کردن ماشین ظرفشویی آشنا شین تا دیگه جایی تو خونه نباشه که از تمیزی برق نزنه!

زمان مناسب واسه تمیز کردن ماشین ظرفشویی کیه؟!

یکی از سوالاتی که شاید ذهن شما رو پیش از اقدام برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی مشغول کنه، اینه که چه وقت بهترین زمان برای ضدعفونیِ ماشین ظرفشوییه. از اونجایی که این وسیله انواع و اقسام لکه ها و چربی ها رو از روی ظروف شما محو میکنه، پس بایستی حتما یک سری تدابیر برای ضدعفونی کردن اون بیندیشید که هم رسوبات رو به طور کامل از لوله های این وسیله بشوره و ببره، هم اینکه بوی ناشی از این آلودگی ها و چربی ها رو محو کنه.

در صورتی که به صورت روزانه از ماشین ظرفشویی استفاده میکنین، پس زمان ضدعفونی کردن اون هم به هفته ای یک بار کوتاه میشه. اما برای افرادی که معمولا هر سه چهار روز یکبار با ماشین ظرف میشورند، بهتر است در ماه یک دفعه به ضدعفونی کردن آن اختصاص دهند.

زمان مناسب

میخوای ماشین ظرفشوییت عین دسته گل تمیز شه، سرکه بزن به بدنش!

یکی از روش هایی که برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خیلی کاربردی و مفیده، استفاده از سرکه است. بدین منظور کافیست سرکه به مقدار 200 سی سی رو که ترجیحا سرکه سفید باشه، توی کاسه ای بریزین و در قسمت سبد ماشین ظرفشویی قرارش بدین. سپس برنامه ای به نام ECO یا Auto رو انتخاب کنین. اینجوری ماشین ظرفشویی بدون هیچ گونه ظرفی با استفاده از سرکه شروع به ضدعفونی کردن خودش میکنه.

سرکه

فیلتر ماشین ظرفشویی رو اینجوری تمیز کن!

اگه دوست دارین فیلتر ماشین ظرفشویی رو تمیز کنین، بعد از هر دفعه که ازش استفاده کردین بهتره ضدعفونی کردن فیلتر رو هم بلافاصله انجام بدین. برای این کار فیلتر رو از محفظه اش خارج کنین و به کمک آب داغ و همچنین مواد شوینده نه چندان قوی اون رو بشورین. اینجوری زمینه رو برای شست و شوی هر چه بهتر ماشین ظرفشویی فراهم میکنین.

فیلتر ماشین

با این شوینده ها ماشین ظرفشویی رو عین آینه برق بنداز!

ماشین ظرفشویی نه تنها ظرف هاتون رو تمیز میکنه، بلکه تر و تمیز بودنش باعث میشه عملکرد بهتری رو در طی سالیان سال برای شما به همراه داشته باشه. واسه همین خیلی از خونه دارهایی که حساسیت بالایی رو تمیز کردن وسایل آشپزخونه دارن، دلشون میخواد زیر و روی ماشین رو به طور کامل برق بندازن.

برای این کار ابتدا بخش های مختلف و دور از دسترس رو با مواد شوینده و مسواک تمیز کنین و حواستون باشه از قسمت های زیر قفسه ظرفشویی غافل نشین. حالا اگه میخواین فضای درون ماشین لباسشویی رو نیز به طور کامل تمیز کنین، به سراغ شوینده های طبیعی برین و از موادی همچون سرکه سفید، جوش شیرین و نمک کمک بگیرین.

f

شوینده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی