|

ترفندهای خوشمزه تر شدن آش رشته؛ با رعایت این نکات یه آش مَشتی بپزید

برای درست کردن یه آش رشته خوشمزه و جاافتاده باید نکاتی رو که توی این مطلب بهتون میگیم رو رعایت کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آش رشته یکی از خوشمزه ترین آش های ایرانیست که از قدیم در کنار غذا هایی مثل زرشک پلو، باقالی پلو، خورشت قیمه و قورمه زینت بخش سفره هامون بوده. برای درست کردن این آش جذاب به حبوبات، سبزی، پیاز داغ، نعناع داغ، سیر داغ، کشک، آرد و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید.

اگه دوست دارید یه آش جاافتاده و خوشمزه درست کنید باید نکاتی رو رعایت کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این نکات رو بهتون بگیم.

حبوبات رو با آب سرد خیس کنید

برای داشتن یه آش لعاب دار و خوشمزه حبوبات رو از قبل با آب سرد خیس کنید. نخود و لوبیا را از ۲۴ ساعت قبل با آب سرد بشویید و اجازه دهید خیس بخوره در این فاصله چند بار آبشو عوض کنید عدس و ماش رو هم از ۳ ساعت قبل با هم خیس کنید. نخود و لوبیا رو با هم بپزید عدس و ماش رو هم با هم بپزید. 

465s4dc65fds6d5

سبزی تازه فراموش نشه

سبزی آش رشته شامل تره، گشنیز، جعفری و برگ اسفناج به میزان مساوی می باشد که اگه تازه باشه خیلی بهتره. قبل از اضافه کردن سبزی ۱ قاشق مرباخوری نمک به آش اضافه کنید اضافه کردن نمک در این مرحله باعث میشه رنگ سبزی به آش پس ندهد. پس از افزودن سبزی، درب قابلمه رو کامل نبندید تا آشتون بد رنگ نشه.

ash

با این ادویه ها به آشتون مزه بدید

داخل تابه ای ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید بعد نیمی از پیاز داغ + سیر داغ + زردچوبه + فلفل قرمز + پودر گشنیز + نیمی از نعناع داغ + آرد رو بهش اضافه کنید حدود ۲ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد و زردچوبه گرفته بشه. به گزارش شایانیوز بعد از اینکه سبزی رو اضافه کردید منتظر بمونید تا آش دوباره جوش بیاید بعد این مواد رو بهش اضافه کنید اجازه بدید به مدت ۲۰ دقیقه با در باز بجوشه تا آش لعاب دار بشه.

اینجوری آش خمیر میشه

 وقتی که رشته هارو اضافه می کنید آب آش نباید کم باشه چون رشته ها مقدار زیادی از آب آش رو به خودشون جذب میکنن و در صورت کم بودن آب، آشتون خمیر میشه.

Ashe-Reshte-recipe-9

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی