|

نکات خرید وسایل چوبی / چه مبل چه ناهارخوری چه هرچی دیگه اینجوری حرفه ای بخر باش

اگر قصد این رو دارید که واسه خونتون وسیله هیا چوبی بخرید، پس حتما به این مطلب سر بزنید چرا که خرید چوب نکاتی داره که هرکسی ازش خبر نداره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چوب از دست محصولات و متریالی محسوب میشه که تو هر خونه ای هست. حالا چرا؟ چون چوب خیلی دلبر و قشنگه، از طرفی هم برای بسیاری از لوزام و وسیله ها کاربرد داره که خب در چنین حالتی وقتی یه متریالی هم خوشگله و هم کاربردی، خیلی واضحه که تو خیلی از عناصر مورد استفاده قرار بگیره. چوب محبوبیت بسیاری داره و این مدلیه که هیچوقت، هیچ وقت از مد نمیفته و همیشه ترند بودن خودش رو حفظ میکنه. احتمالا به چنین چیزی که هیمشه رو مده و مورد پسند، چیزی جز با کلاس و جذاب نمیشه گفت!

تنها کافیه تا یک نگاه به اطراف خود بیندازید! چند تا از وسیله هاتون از این جنسه؟ چه مبلمان و چه میز و صندلی ناهارخوری. چه میز تلویزیون و کچه کابینت ها! حتی کل وسایل اتاق خواب هم از چوب ساخته میشه که خب با توجه به اینکه رنگ پذیری و طرح پذیری بالایی هم داره، بی شک باید هم تا به این اندازه کاربردی و جذاب باشه. اما هیچ چیز در این دنیا صده صد خوب نیست و قطعا باگ هایی داره. عناصری که از جنس چوب هستند نیز اینچنین و این قضیه شاملشون میشه. نکات اساسی در رابطه با خرید محصولات چوبی هست که شما خریدار عزیز باید بدونید و حواستون باشه. میپرسین چیا؟ کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید.

نکات خرید مبل چوبی

اندازه فضا رو موقع خرید وسایل چوبی در نظر بگیر

مبلمان تو هر خونه ای یکی از مهمترین لوازمی محسوب میشه که برای دکوراسیون مورد استفاده قرار میگیره. بخش زیادی از هر مبل رو چوب تشکیل داده که باعث حجیم شدنش میشه. مبلمان انواع مختلفی دارند که با سبک های متفاوتشون انتخاب میشن و باید متناسب با فضای مورد نظر باشه. اگر مبل انتخابی شما خیلی بزرگ تر و یا خیلی کوچیکتر باشه قطعا به دیزاین فضا آسیب خواهد زد.

با خرید مبل خیلی بزرگ در واقع شما به کلاس خونتون اضافه نکردین، بلکه محیط رو شلوغ و درهم کرده اید که این اصلا خوب نیست. مبلمان راحتی و سلطنتی دارن که خب بسته به اون متراژ و سلیقه ای که دارید خیلی خیلی مدل دارند. اما نکته اینجاست که اگر شما خونه ای درید که متراژ متوسط داره و دلتون میخواد تا یه مبل بین راحتی و استیل داشته باشید، بی شک پیشنهاد ما به شما استفاده از مبلمان کلاسیک هستش که میتونه هر دو سبک رو بهتون بده.

از طرفی هم برای خرید میز ناهارخوری در نظر گرفتن فضای اتاق اهمیت زیادی داره. در هنگام انتخاب این لوازم بهتره که جواستون باشه کدوم وسیله قراره نقطه کانونی باشه. 

نکات خرید مبل چوبی

رنگ مبلمان میتونه حس ثروت تو خونه رو تقویت کنه ها

از طرفی هم دقت کنید که حتما رنگ سرویس چوب شما مناسب باشه، هم با فضا و هم با دیگر لوازم. چه برای مبلمان و چه برای اتاق خواب ها و حتی عناصر کوچیکتری مثل اکسسوری ها، اینکه رنگ ها با هم تناسب خوبی داشته باشند اهمیت زیادی داره. اگر شما زیباترین مبلمان رو هم انتخاب کنید، اما تعادل رنگی نداشته باشید بی شک فضا رو زیبا نخواهید کرد، بلکه بهم ریخته و با انرژی منفی کرده اید! رنگ ها میتونن در حس درونی شما و البته بزرگتر و کوچیکتر نشون دادن فضا خیلی خیلی موثر باشند. برخی از رنگ ها میتونن حس ثروت رو تقویت کنند و شما باید حواستون باشه رنگ هایی که چنین جادویی دارند رو انتخاب نمایید.

نکات خرید مبل چوبی

سبک دکوراسیون چوبی میتونه شخصیت خونتون جار بزنه

اونچه که مشخصه اینه که سبک دکوراسیون میتونه شخصیت خونه و اعضای اون خونه رو نشون بده. خروجی دیزاین خونه باید متناسب و زیبا و البته عاقلانه باشه. همه لوازم به خصوص وسیله های بزرگی همچون مبل و میز ناهارخوری و سرویس خواب میتونن تو این شخصیت تاثیر فراوونی داشته باشند. شما باید پیش از خرید مبلمان، به سبک و موضوعی که در دیزاین خونتون دارید توجه داشته باشید.

مثلا اینکه شما میتونید با خرید ناهارخوری یا مبل کلاسیک خونتون رو به مکانی تبدیل کنید که گویی هر چیزی در آن به صورت اختصاصی و سفارشی ساخته شده. سبک و مبل کلاسیک چیزیه که از مد نمیفته و خونه رو گرم و اصیل نشون میده.

نکات خرید مبل چوبی

چجوری تشخیص بدم کیفیت مبلمان چوبی رو؟ واسه فیر حرفه ای ها

خب همه که نمیدونن از کجا میشه کیفیت و دوام چوب رو فهمید. معمولا مبل هایی که سنگین تر هستند کیفیت بالاتری دارند. البته که اگه همه چیز خوب و درست هستش لازم نیست خیلی هم درگیر وزن باشید. خوبه که بدونید وسایل و مبلمانی که با چوب سخت ساخته میشن حتی میتونن در مقابل آتش هم مقاومت خیلی بالاتری داشته باشند. البته که این موضوعات در قیمت گذاری چوب ها هم تاثیر میزارن.

در واقع هر چوبی رنگ و تراکم و پرداخت های خاص خودش و داره. وقتی قراره جنس چوب رو انتخاب کنید باید به خیلی از ویژگی هاش دقت کنید. خیلی سخت نیست که مثلا یه مبل بی کیفیتی رو تشخیص بدید. مثلا وسیله ای که بیرون زدگی درز یا پیچ داره یه مبل به شدت کم کیفیته! 

نکات خرید مبل چوبی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی