|

الگوریتم اثبات سهام در اتریوم 2

مسیر اتریوم ۲ شامل ۳ فاز است که طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۲ تمام فاز‌ها پیاده‌سازی می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

از جمله ارز‌های مهم در بازار کریپتوکارنسی اتریوم است. مارکت کپ بازار اتریوم دومین جایگاه را در بین ارز‌های دیجیتال دارد و پس از بیت کوین توانسته این مقام را کسب کند؛ بنابراین رقابتی نزدیک با اولین ارز دیجیتال دنیا یعنی بیت کوین دارد. به دلیل ارزش بالای خرید اتریوم، قیمت اتریوم نیز مشابهاً بالاست و برای کسانی که علاقه به خرید اتریوم دارند، دنبال کردن لحظه‌ای قیمت اتریوم مهم است.

این ارز دیجیتال از تمام جهات شبیه بیت کوین نیست و سعی کرده است در نقاط مختلفی مسیر خود را از بیت کوین جدا کند. یکی از این موارد الگوریتم اثبات است. بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند ولی اتریوم در نسخه جدیدش که به اتریوم 2 معروف شده استفاده از الگوریتم اثبات سهام را در ذهن دارد. در این مقاله می‌خواهیم کلیاتی از نحوه کارکرد، تفاوت و اهمیت الگوریتم اثبات سهام در شبکه اتریوم صحبت کنیم و بیان کنیم که چطور این الگوریتم روی قیمت ETH و خرید ETH در بازار اثر گذاشته است.

الگوریتم اثبات چیست و اثبات کار یعنی چه؟

پیش از آنکه به بررسی کلی مفهوم الگوریتم اثبات کار بپردازیم باید مطرح کنیم که به طور کلی اصلاً الگوریتم اثبات چه کاری انجام می‌دهد. زیرا آشنایی اولیه با اصطلاحات ارز دیجیتال از مهم‌ترین موضوعات است. ارز‌های دیجیتال را به دو نحو می‌توان به دست آورد.

  • از یک طرف می‌توانید با خرید اتریوم از طریق صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال مثل والکس آن را به دست‌آورید.
  • از طرف دیگر با ورود در شبکه و استفاده از الگوریتم‌های مختلف، اتریوم را به دست بیاورید. البته که قیمت اتریوم از هر طریق یکسان است. بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال هم همین شباهت را دارند.

حال بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کرد. با استفاده از الگوریتم اثبات کار شما می‌توانستید اصطلاحاً بیت کوین را ماین یا استخراج کنید. این کار را با حل کردن یک سری معادلات ریاضی پیچیده انجام می‌دادید. این فرایند بسیار زمانبر، دشوار و پرانرژی بود و برق زیادی مصرف می‌کرد بنابراین اتریوم الگوریتم اثبات سهام را روی کار آورد.

الگوریتم اثبات سهام چیست؟

در به روزرسانی و تبدیل اتریوم به اتریوم 2 ما با الگوریتم اثبات سهام رو به رو شدیم که روی قیمت ETH و خرید ETH اثرات مهمی گذاشت. اتریوم نیز پیش از این از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کرد ولی با مشکلاتی روبه‌رو بود از جمله همان مواردی که در بالا اشاره کردیم به علاوه مشکل مقیاس‌پذیری.

مقیاس‌پذیری میزان سرعتی است که یک تراکنش در شبکه بلاک چین انجام می‌شود و در الگوریتم اثبات کار این زمان زیادی می‌برد. بنابراین چند علت اصلی برای تغییر به الگوریتم اثبات سهام وجود داشت:

  • زمانبر بودن
  • عدم دسترسی هر کس به سیستم مورد نیاز برای استخراج
  • استفاده انرژی زیاد برق و نامناسب بودن برای محیط زیست
  • مقیاس‌پذیری

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که الگوریتم اثبات سهام چطور است. در این نوع الگوریتم ما به جای استخراج‌کننده، اثباتگر داریم. اثبات‌گران با قرار دادن بخشی از اتریوم‌هایی که در دارایی‌شان است به این عنوان دست پیدا می‌کنند؛ نماینده می‌شوند و هر کدام تراکنش و فعالیتی که در شبکه رخ می‌دهد را تأیید می‌کنند. به دلیل این‌که اثبات‌گران به شکل نمایندگان هستند، سرعت هر تراکنش افزایش پیدا می‌کند و نیازی به فعالیت کامپیوتری زیاد نیست بلکه هر کسی می‌تواند تبدیل به اثبات‌گر شود.

آیا الگوریتم اثبات سهام روی اتریوم اثرگذار بوده است؟

اگر شما نیز از کسانی هستید که علاقه به خرید اتریوم دارید خوب است بدانید که قیمت اتریوم تغییراتش را با توجه به عوامل مختلفی انجام می‌دهد و یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار روی قیمت اتریوم، همین الگوریتمی است که برای استخراج دارد. آسانی یا سختی به دست آوردن یک ارز ارتباط مستقیمی با عرضه و تقاضای آن در بازار دارد بنابراین الگوریتم اثبات سهام روی قیمت ETH و خرید اتریوم اثرگذار بوده است. عوامل دیگری نیز روی قیمت اتریوم اثرگذار هستند و اگر شما نیز قصد خرید ETH از طریق صرافی‌های معتبر مثل والکس را دارید باید به آن توجه داشته باشید که به طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

10

  • عرضه و تقاضا
  • محدودیت تعداد ارائه کوین
  • قوانین حکومتی
  • هیجانات بازار
  • سختی و آسانی استخراج و به دست آوردن توکن

چه زمانی به اتریوم 2 می‌رسیم؟

توسعه‌دهندگان بلاکچین اتریوم تصمیم دارند این به‌روز‌رسانی را مرحله به مرحله پیش ببرند و قرار نیست یک‌باره Eth2 با تمام امکانات و فناوری‌های جدید وارد عرصه‌ی ارز‌های دیجیتال شود. مسیر اتریوم ۲ شامل ۳ فاز است که طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۲ تمام فاز‌ها پیاده‌سازی می‌شوند. در هر یک از این گام‌ها نیز بخشی از تغییرات جدید اعمال خواهد شد. هر گام و هر فاز که برای رسیدن به اتریوم 2 لازم است، متفاوت خواهد بود و قرار است این به روزرسانی آرام آرام انجام شود. بنابراین خرید اتریوم می‌تواند به عنوان یک پروژه آینده‌دار برای علاقه‌مندان به کریپتوکارنسی و ارز دیجیتال به حساب بیاید.

برای مثال اتریوم در فاز یک پارتیشن‌بندی یا فرایند شاردینگ را در شبکه انجام خواهد داد. همچنین فاز‌های دیگری نیز وجود دارند که برای اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوعات می‌توانید از طریق بلاگ والکس این موضوعات را دنبال کنید. همچنین امکان بررسی قیمت اتریوم در والکس نیز وجود دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کلی اطلاعاتی پیرامون الگوریتم اثبات سهام در شبکه اتریوم ارائه دهیم. الگوریتم اثبات سهام یکی از اصلی‌ترین تغییرات شبکه اتریوم دو و تفاوت‌های آن با بیت کوین است. در الگوریتم اثبات سهام فرایند از طریق اثباتگر‌ها انجام می‌شود و دیگر استخراج‌کننده‌ای وجود ندارد. علاقه‌مندان به خرید اتریوم باید با اصطلاحات این ارز دیجیتال آشنا باشند و تغییرات شبکه اتریوم را دنبال کنند زیرا این تغییرات روی قیمت اتریوم اثر می‌گذارند. همان‌طور که گفتیم تغییر اتریوم به اتریوم 2 زمانبر است و از طریق چند فاز انجام می‌شود. بنابراین خرید ETH می‌تواند سرمایه‌گذاری بلند مدتی حساب شود زیرا قیمت ETH در سال‌های آینده طبق پیش‌بینی بسیاری از توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال افزایش خواهد یافت و ارزشش بالا می‌رود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی