|

رو کردن رمز و رازها!

فاش شدن راه بیت کوین توسط ایلان ماسک!

Bitcoin

تسلا جزئیات 140 میلیون دلار از دست دادن بیت کوین را در پرونده SEC ارائه می دهد!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بر اساس گزارش روز دوشنبه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، تسلا سال گذشته بیش از 140 میلیون دلار شرط بندی روی بیت کوین را از دست داد. این تولیدکننده خودروهای برقی ۲۰۴ میلیون دلار هزینه نقص دریافت کرد در حالی که از طریق تبدیل بیت کوین در سال ۲۰۲۲، ۶۴ میلیون دلار به دست آورد.

تسلا در این پرونده گفت: «در سال منتهی به 31 دسامبر 2022، ما 204 میلیون دلار ضرر ناشی از تغییرات در ارزش دفتری بیت کوین و سود 64 میلیون دلاری از تبدیل بیت کوین به ارز فیات توسط ما را ثبت کردیم.

هزینه کاهش ارزش یا زیان در ارزش دارایی را توصیف می کند. ممکن است به دلیل تغییر در شرایط اقتصادی، مانند زمستان کریپتو که پس از فروپاشی Terra Luna در ماه مه 2022 بازار را فرا گرفت، رخ دهد.افشای سالانه به SEC کمتر از یک هفته پس از گزارش درآمد سه ماهه تسلا است که شامل هیچ تراکنش بیت کوین نمی شد اما با این وجود شاهد کاهش ارزش دارایی های آن بود و ضرری معادل 43 میلیون دلار برای چهار ماه آخر سال 2022 ایجاد کرد.

تسلا ایلان ماسک هنوز ۲۱۸ میلیون دلار بیت کوین دارد

بر اساس اسناد منتشر شده توسط سازنده خودروهای الکتریکی قبل از تماس با سرمایه گذاران در سه ماهه سوم، دارایی بیت کوین تسلا نسبت به سه ماهه دوم سال 2022 بدون تغییر باقی مانده است.

در فوریه 2021، تسلا 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد و آن را به یکی از بزرگترین دارندگان شرکتی ارز دیجیتال تبدیل کرد  پس از MicroStrategy. در آن زمان، بیت کوین 46364 دلار به ازای هر توکن معامله می شد. به گفته CoinGecko، بیت کوین تا 10 نوامبر 2021 به بالاترین حد خود یعنی 69044 دلار در هرتوکن رسید. اما روزهای خوب دوام نیاورد زیرا بیت کوین و بقیه بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 سقوط آزاد کردند. از 31 ژانویه 2023، بیت کوین در حدود 23051 دلار معامله می شود.

زیان کاهش ارزش تسلا از سال 2021 تقریباً دو برابر شده است، زمانی که تسلا در آن سال در پرونده SEC، 101 میلیون دلار ضرر در دارایی های دیجیتال و 128 میلیون دلار سود پس از فروش بیت کوین در سال 2021 گزارش کرد.تا اکتبر 2022، تسلا به سرمایه گذاران گزارش داد که این شرکت پس از فروش 75 درصد از دارایی های خود در ژوئیه، همچنان بیش از 218 میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارد که حدود 936 میلیون دلار در آن زمان بود.

ماسک در جریان تماس با سرمایه گذاران سه ماهه دوم گفت که شرکت بیت کوین خود را برای آزاد کردن پول نقد به دلیل ادامه قرنطینه های ناشی از COVID در چین فروخته است. او توضیح داد: «با توجه به عدم قطعیت قرنطینه‌های COVID در چین، برای ما مهم بود که موقعیت نقدی خود را به حداکثر برسانیم.

با وجود این فروش، تسلا پس از MicroStrategy با 130000 BTC (حدود 2.48 میلیارد دلار) و Galaxy Digital Holdings با 16400 BTC (حدود 313 میلیون دلار) یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین توسط یک شرکت سهامی عام باقی مانده است.

طرح ماسک برای خرید توییتر و نبرد حقوقی متعاقب آن بر سر خروج از معامله، در تصمیم آن زمان تاثیری نداشت و به نظر نمی‌رسد که موضع شرکت در قبال رمزارزها را تغییر داده باشد.

در ماه سپتامبر، پیام‌های فاش شده نشان می‌داد که ثروتمندترین مرد جهان با کارآفرینان مختلف فناوری از جمله جک دورسی از شرکت Block و سم بنکمن-فرید از FTX درباره آینده بالقوه پلتفرم رسانه‌های اجتماعی محبوب گفتگو می‌کند. یکی از ایده‌های مطرح شده شامل افزودن گزینه پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال مورد علاقه ماسک، Dogecoin بود.

ماسک گفت، ایده این بود که کاربران مبلغ ناچیزی را برای ثبت یک پیام در زنجیره بپردازند، که با نیاز به 0.1 Doge برای ارسال یا ارسال مجدد نظرات، اکثر اسپم ها و ربات ها را کاهش می دهد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی