|

آیفون ۱۳ پرو مکس یا گلکسی اس ۲۲ اولترا؟!

مقایسه آیفون 13 پرو مکس و گلکسی اس 22 اولترا؛ پرچمدارانِ ابر قدرت ها

Samsung Galaxy S22 Ultra vs iPhone 13 Pro Max: Specs Comparison

نگاهی مقایسه ای می اندازیم به دو گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و اپل آیفون 13 پرو مکس؛ پرچمدارانی که حسابی غوغا به پا کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزها کمتر کسی است که برای یک بار هم که شده به مقایسه ی بین رده بالاترین پرچمدار آیفون و سامسونگ فکر نکرده باشد حتا اگر قصد خرید کردن آن را نداشته باشد. حقیقتا هم در این روزها رقابت سخت و تنگاتگی میان سازنده های گوشی های هوشمند برقرار است. ما تصمیم گرفته ایم برای آنکه کمی از گره ی ذهنی شما باز کنیم نگاهی بیاندازیم به دو گوشی هوشمند گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس.

طراحی

وقتی صحبتِ طراحی به میان می آید نمی توانیم گوشی های هوشمند آیفون را از حیث ظاهری چندان مورد توجه قرار دهیم چراکه همان گونه که می دانید غول فناوری کوپرتینویی ظاهرا سخت تر از دیگر سازندگان دست به تغییر در ساختار ظاهری محصولات خود می زند با این اوصاف می توانیم بگوییم که پرچمدار سامسونگ علاوه بر کیفیت ساخت خوب و مقاومت در برابر آب خوب، از طراحی ممتازی هم برخوردار است و در این میان بسیار زیبا به نظر می رسد. اما نمی توانیم آیفون 13 پرو مکس را هم دست کم بگیریم.

13 پرو مکس یا اس 22 اولترا؟

باید اعتراف کنیم که رده بالاترین آیفونِ این روزها با فشرده‌ترین ابعاد و بهترین کیفیت ساخت عرضه می‌شود؛ پشت شیشه‌ای که توسط محافظ سرامیکی محافظت می‌شود و قاب فولادی ضد زنگ باعث می شوند تا این گوشی هوشمند تا  عمق 6 متری در برابر آب محافظت شود و به این ترتیب مقاومت در برابر آب و گرد و خاک بهتری نسبت به رقیب کره ای خود دارد.

صفحه نمایش

تعیین اینکه کدام یک از این گوشی ها بهترین کیفیت تصویر را در مورد نمایشگر ارائه می دهد بسیار دشوار است. هر دو آنها دارای مشخصات صفحه نمایش درجه یک از جمله نرخ تازه سازی 120 هرتز، وضوح بسیار بالا و استانداردهای HDR هستند. طبق بنچمارک ها، آیفون 13 پرو مکس از نظر بازتولید رنگ، چشمگیرتر است اما از طرف دیگر گلکسی اس 22 اولترا از S-Pen پشتیبانی می کند و امکان دست نویسی و حتا نقاشی کشیدن بر روی صفحه را نیز فراهم می کند.

مشخصات و نرم افزار

در این بخش هر دو این محصولات با برخورداری از بهترین های بازار عملکرد خیره کننده ای را از خود به نمایش گذاشته اند. پرچمدار سامسونگ به تراشه ی اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده است و حداکثر 12 گیگابایت رم را ارائه می دهد در حالی که پرچمدار آیفون اپل A15 بیونیک را با 6 گیگابایت رم ارائه می دهد. جدای از این باید به شما بگوییم که عملکرد هر دو گوشی هوشمند به طرز باورنکردنی ای عالی است در حقیقت آنچه مهم است این است که شما اندروید را بیشتر می پسندید و یا iOS را؟

13 پرو مکس یا اس 22 اولترا؟

باتری

در بخش باتری جالب است که گلکسی اس 22 اولترا از ظرفیت باتری بیشتر و بزرگتری بر خوردار است اما آیفون 13 پرو مکس به لطف بهره مندی از سیستم عامل iOS عمر باتری مشابهی را با پرچمدار غول فناوری کره ای ارائه می دهد.

قیمت

در حال حاظر آیفون 13 پرو مکس در بازار ایران حدودا از 39 میلیون و 390 هزار تومان آغاز می شود و به فروش می رسد؛ گلکسی اس 22 اولترا نیز در بازار ایران از رنج قیمتی 35 میلیون و 800 هزار تومان معامله می شود.

13 پرو مکس یا اس 22 اولترا؟

نظر شما کاربران شایانیوز چیست؟ شما کدام یک از این گوشی های هوشمند را برای خرید انتخاب می کنید؟ نظرات و پیشنهادهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی