|

تو که هیکلت شاخه و ساعت شنی، تیپاتم شاخ بزن؛ هرچی که فکرشو کنی از مانتو تا...

اگر کمر شما باریک است و سرشانه ها و باسن نسبتا پهن و یک اندازه دارید، بدن شما ساعت شنی است و با انتخاب درست زیبایی خودتون رو به رخ بکشید.

لینک کوتاه کپی شد
6

افراد اندام‌ های متفاوتی با سایزهای متفاوتی دارند. شناخت انواع فرم بدن، به ما کمک می‌کند که بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را برای استایل‌مان داشته باشیم. در واقع اولین قانون برای خانم های شیک پوش این است که اندام خود را بشناسند و متناسب با اندام خود لباس بپوشند. 

به گزارش «شایانیوز» فرم بدن خانم‌ها به طور کلی به پنج دسته تقسیم می‌شه. استخوان‌بندی، الگوی توزیع چربی، سن، بارداری، ژنتیک و ترکیبات هورمونی همه از مواردی هستن که می‌تونن شکل و فرم اندام شمارو تعیین کنن. اندام ساعت شنی یکی دیگر از فرم‌های بدن زنانه محسوب می‌گردد. باید اعتراف کنیم؛ خانم هایی با این تیپ بدنی به راحتی و بدون پرداختن به جزئیات زیاد می‌توانند شیک به نظر برسند. ما توی این مطلب قصد داریم به شما که اندام ساعت شنی دارید کمک کنیم تا بهترین و متناسب‌ترین لباس‌ها با فرم بدن خودتون رو بشناسین و بی‌نقص‌تر از همیشه به نظر برسین.

شاخص-لباس-مناسب-برای-اندام-ساعت-شنی-یا-منحنی

او بیاین براتون بگم اصلاً فرم اندام ساعت شنی یعنی چی؟

اندام ساعت شنی بهترین فرم شناخته شده در بین اندام زنان است، این نوع اندام دارای شانه‌ ودور سینه‌ی پهن، کمر باریک، باسن بزرگ و عریض و ران‌های پر و گرد است. البته در نوعی دیگری از این فرم، علاوه بر این مشخصات، زنانی با سینه‌های بزرگ نیز دیده می‌شوند.

اگرچه اغلب در دهه‌های مختلف فرم اندام ساعت شنی مورد ستایش قرار گرفته است، اما برخی از خانم‌ها با این نوع اندام برای پیدا کردن لباس‌هایی که کاملا اندازه‌ی آن‌ها باشد به مشکل برمی‌خورند. در نهایت باید بگویم اگر شما دارای این فرم اندام هستید، بسیار خوش شانس‌اید! چون سینه و باسن شما کاملا استاندارد است، کمری بسیار خوش فرم و زیبا به علاوه شانه‌های خوش ترکیبی دارید؛ همچنین فرورفتگی و برجستگی پهلو، ترکیب زیبایی از اندام زنانه را به نمایش می‌گذارد که با انتخاب یک استایل مناسب می‌توانید جذاب و استایلیش به نظر برسید.

اندام-ساعت-شنی

مدل مانتو و شلوار برای اندام ساعت شنی

اگر به این نتیجه رسیدید که اندام شما ساعت شنی است پس خوشحال و مسرور باشید که چندان انتخاب مانتو برای شما سخت نیست. چرا که به دلیل کم بودن مشکلات اندامی در این فرم بدنی، لباس های مناسب برای کمر باریک ها زیاد است.

اما در هر صورت این افراد زیر باید هنگام انتخاب مانتو به نکات ریزی توجه کنند. این نکات عبارتند از:

- مانتوهای کتی که در قسمت پایین تنه آن کمی گشاد تر می شوند بهترین گزینه برای شما است. حتی بهتر است از مدل های کتی استفاده کنید که دوبل هستند.

- مانتوهایی را انتخاب کنید که در بالاتنه به شکل چپ و راستی باشند، یقه هفت داشته باشد و یک کمربند باریک روی آن بسته شود.

- از پوشیدن مانتوهای که از قسمت کمر به پایین پر از چین است خودداری کنید.

500

- اگر قد کوتاهی دارید مانتوهای بلند نپوشید. چراکه قدتان را کوتاهتر نشان می دهد.

- شلوراهایی که فاق بلند هستند برای اندام های ساعت شنی مناسب تر هستند.

- افرادی که ران های بسیار پهن و ساق پایی باریک دارند بهتر است به جای شلوارهای پاچه تنگ از شلوارهایی استفاده کنند که راسته یا پاچه گشاد باشند.

- اگر از آن دسته ساعت شنی‌هایی هستید که سینه های بزرگی دارید، پیشنهاد می‌کنم دامن‌هایی با فرم A بپوشید تا هارمونی هر دو قسمت اندام شما حفظ شود. علاوه بر این نوع دامن ها شلوارهای بسیار گشاد هم می‌توانند صاحب یک جایگاه ویژه در کمد لباس شما باشند.

عکس-دامن-شلوار

لباس مجلسی مناسب برای اندام ساعت شنی

انتخاب لباس مجلسی برای کسانی که اندامی با کمر باریک دارند اگر چه راحت است اما باید با دقت بالایی انتخاب شود چر اکه اکثر این افراد می خواهند لباسی بپوشند که کمر باریکشان را بیشتر نشان دهد. بنابراین هرچند از همه رنگ ها می توانید استفاده کنید اما برای انتخاب لباس مجلسی مناسب اندام ساعت شنی لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

- لباس هایی با مدل دامن ماهی با یقه هفت باز برای این افراد بسیار مناسب است.

- اگر می خواهید کت و دامن بپوشید باید بدانید که دامن های کوتاه و تنگ، اندام شما را بهتر نشان می دهند.

- اگر سینه هایی کوچک تر از باسنتان دارید از یقه های قایقی و بازتر استفاده کنید تا سینه ها را بزرگتر نشان دهد.

- به طور کل لباس هایی که از میان انواع پارچه ها، با پارچه های چسبان مانند لمه دوخته شده اند از پارچه های دیگر برای اندام های ساعت شنی مناسب تر هستند.

171349_152

انواع کفش زنانه مناسب اندام ساعت شنی

کفش‌های جلوباز با پنجه گرد برای این فرم بدن بسیار مناسب می‌باشد زیرا انحنا بدن شما را بهتر به نمایش می‌گذارد. شما همچنین بهتر است از کفش‌های لژدار به جای کفش‌های پاشنه باریک استفاده کنید. زیرا پاشنه‌های باریک ممکن است باعث بزرگ نشان دادن پای شما شوند.

Shoes-Lej-1 (1)

سخن پایانی با ساعت شنی ها

شما باید لباس‌هایی انتخاب کنین که فرم بدن ساعت شنی تون رو حفظ کنه. یعنی اگر برای بالاتنه لباسی انتخاب کردین که شما رو درشت تر نشون می‌داد حتما برای پایین‌تنه هم لباسی با این شرایط انتخاب کنین. هرکاری که می‌کنین حواستون رو جمع کنین حتما کمرتون کاملا مشخص و قابل تشخیص باشه.

ساعت-شنی-ها-چطوری-لباس-بپوشن

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی