|

قرعه عالی استقلال در سال ۱۴۰۰

استقلال با شوک مثبت مواجه شد و توانست ۳ بازی در لیگ و جام حذفی مقابل فولاد، ماشین‌سازی و پیکان را با برد پشت سر بگذارد

لینک کوتاه کپی شد

پس از تغییر کادر فنی استقلال این تیم با شوک مثبت مواجه شد و توانست ۳ بازی در لیگ و جام حذفی مقابل فولاد، ماشین‌سازی و پیکان را با برد پشت سر بگذارد. مجیدی با هت‌تریک پیروزی مقطع جدید کاری‌اش در استقلال را آغاز کند. پیش از حضور فرهاد مجیدی در استقلال، آبی‌ها در رده سوم جدول بودند و اختلاف‌شان با صدر و پرسپولیس ۵ امتیاز بود اما با برد مقابل فولاد و توقف پرسپولیس مقابل نفت آبادان اختلاف به ۴ کاهش یافت؛ ضمن این‌که با برد سپاهان این تیم اصفهانی با صدرنشین هم‌امتیاز شد.

آخرین دیدار استقلال در سال ۹۹ مقابل ماشین‌سازی بود که موفق شد این تیم را مثل بازی رفت شکست دهد و ۶ امتیاز ۲ بازی رفت و برگشت را از آن خود کند درست برخلاف فصل گذشته که آبی‌ها رفت و برگشت به ماشین‌سازان باختند. استقلال با شکست دادن این تیم ۳۳ امتیازی شد و فارغ از نتیجه‌ای که در ادامه دیدارهای هفته هجدهم به دست می‌آید در جایگاه سوم باقی خواهد ماند و سال ۹۹ را با رتبه سوم به پایان خواهد رساند.

بازی با ماشین‌سازی یکی از ۴ بازی آبی‌ها بود که در نیم‌فصل دوم باید خارج از خانه انجام بدهند. در واقع پس از این دیدار بیرون از خانه استقلال ۱۲ بازی تا پایان فصل پیش رو خواهد داشت که از این ۱۲ بازی ۹ دیدار آن در تهران است و این بهترین فرصت برای فرهاد مجیدی و شاگردانش است که حداکثر ۳۶ امتیاز ممکن را کسب کنند. اتفاقی که در دور رفت برای پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی رخ داد و سرخ‌پوشان با انجام ۵ بازی متوالی در تهران امتیازات قابل توجهی جمع کردند و در پایان نیم‌فصل نخست هم برای اولین بار صدرنشین شدند و هم قهرمانی نیم‌فصل را به دست آوردند.

حالا در دور برگشت این شرایط برای استقلال فراهم شده است. آبی‌های پایتخت از ۱۲ بازی در لیگ برتر که پس از نوروز برگزار خواهد شد، ۳ بازی در خارج تهران(آبادان، اراک، قائمشهر)، یک بازی در ورزشگاه دستگردی تهران(سایپا) و ۸ بازی نیز در ورزشگاه آزادی دارند. ۹ بازی در تهران فرصتی مغتنم برای جبران امتیازات از دست‌رفته و کسب عنوان قهرمانی لیگ است به خصوص این‌که استقلال با ۳ تیم از ۴ تیم بالانشین جدول در تهران بازی دارد. آبی‌ها علاوه بر دربی، با سپاهان و تراکتور هم در تهران بازی دارند؛ دیدارهایی که ۶ امتیازی محسوب می‌شوند چراکه در صورت برد هم ۳ امتیاز به حساب برنده واریز می‌شود و هم از واریز ۳ امتیاز به حساب رقیب مستقیم جلوگیری می‌شود.

از دیدارهای بیرون از خانه هم قطعا بازی با نفت آبادان سخت‌ترین دیدار خواهد بود؛ تیمی که در حد مدعی ظاهر شده و هفته گذشته هم پرسپولیس را آزار داد. البته بازی با آلومینیوم که علیرضا منصوریان، سرمربی سابق استقلال را روی نیمکتش دارد و دیدار با نساجی مازندران که ساکت الهامی گزینه سرمربیگری استقلال به تازگی هدایت آن را بر عهده گرفته و باید برای بقا بجنگد، آسان نخواهند بود.

به خصوص این‌که شاگردان مجیدی باید در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان بروند و این مسئله کار استقلال را در دیدارهای سال جدید سخت‌تر خواهد کرد، از این رو مسئولان این باشگاه باید در چند روز باقی‌مانده نقل‌وانتقالات تیم را تقویت کنند تا بتوانند در ۳ جبهه بجنگد چراکه فراز کمالوند مربی آبی‌ها چندی پیش گفته بود استقلال در هر ۳ جام مدعی است.

منبع:دنیای معدن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی