|

زنگ خطر برای طلایی پوشان به صدا در آمد؛ شروع خوب اتفاقی بود؟

تیم محرم نویدکیا بعد از شروع خوبی که در لیگ برتر داشت، حالا در چند هفته‌ گذشته با وضعیت بدی مواجه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

سپاهان علی‌رغم اینکه در پنجره نقل‌وانتقالات پیام نیازمند، احسان حاج‌صفی و محمد محبی به عنوان سه بازیکن کلیدی تیم را از دست داد، با به خدمت گرفتن کریستوفر کنت، مسعود ریگی و شهریار مغانلو شرایط خوبی در پنجره تابستانی داشت و توانست با سه پیروزی پیاپی مقابل مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان و هوادار در قامت مدعی‌ترین تیم لیگ بیست و یکم نشان دهد، اما در ادامه شکست در دربی اصفهان در روزی که یک هوادار اصفهانی نیز در مسیر فولادشهر جان باخت، سبب شد تا رفته رفته با نقاط ضعف تیم محرم نویدکیا هم آشنا شویم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ آن‌ها در ادامه نیز مقابل تراکتور تن به تساوی بدون گل دادند، اما دو پیروزی مقابل فجرشهید سپاسی و نساجی مازندران که سومی در روز بسیار خوب شاگردان نویدکیا رقم خورد، بار دیگر این تیم را به شرایط ایده آل بازگرداند؛ تا اینکه مصاف با گل گهر و شکست غیرمنتظره ۴ گله از راه رسید. آن‌ها پس از این شکست، مقابل نفت آبادان با یک گل در خانه پیروز شدند، ولی در تهران مقابل استقلال شکست خوردند تا پس از این دو شکست که در فاصله سه هفته رقم خورد و البته یکی از آن‌ها به لطف حکم کمیته انضباطی سه بر صفر اعلام شد، بار دیگر شاهد حضور سپاهان با ۲۲ امتیاز در صدر جدول باشیم و ۴ گلی که این تیم از گل گهر خورده بود نیز از جدول پاک شد.

با این حال امروز در چارچوب هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر، سپاهان با یکی از منسجم‌ترین تیم‌های لیگ بازی داشت و پیکانی‌ها علی رغم دو باخت پیاپی مقابل استقلال و پرسپولیس، توانستند در دیداری که روی ضدحملات برنامه ریزی کرده بودند، با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز میدان باشند.

این شکست حالا به صورت رسمی سومین شکست و به صورت غیر رسمی چهارمین شکست شاگردان نویدکیا به شمار می‌رود که آژیر هشدار را در اصفهان به صدا درآورده است؛ ضمن اینکه سرانجام اولین شکست خانگی این تیم در نقش جهان نیز ثبت شد.

تیم محرم در تمام ۱۱ بازی گذشته تیمی بود که مالکیت توپ و میدان را نسبت به حریف بیشتر در اختیار داشته و موقعیت‌های بیشتری هم ایجاد کرده، اما طلایی پوشان اصفهانی از مشکلی نگران کننده رنج می‌برند و آن هم عدم انتقال سریع از حالت هجومی به فاز دفاعی در حملات پرتعداد این تیم است و وقتی در این شرایط گل می‌خوردند، استرس بر بازیکنان حاکم می‌شود و آن‌ها با شتاب بیشتری در حملات سعی در ایجاد موقعیت دارند؛ موضوعی که سبب از دست رفتن هماهنگی مورد نیاز تیم در بخش هجومی و ضعف در سازماندهی دفاعی و بازگشت به حالت دفاع می‌شود.

آن چیزی که مسلم است اینکه محرم نویدکیا هنوز برخلاف فصل گذشته که از هفته سیزدهم تیمش را شناخت، هنوز نتوانسته در مورد سه بازیکن هجومی و سه بازیکن میانی تیم به جمع بندی درستی دست پیدا کند و عملکرد سه مهاجم این تیم نیز به وضوح مشخص کننده همین معضل است. موضوعاتی که اگر حل نشوند، می‌تواند شرایط قهرمان ۵ دوره لیگ برتر را بدتر از این هم بکند. محرم در خط هجومی گاهی به حسینی بازی نمی‌دهد، گاهی به سجاد و گاهی به شهریار، ولی هنوز نتوانسته ترکیب مناسب را پیدا کند. در خط میانی هم پس از اینکه جلال علی محمدی در کنار سروش رفیعی و مسعود ریگی توانستند در سه هفته ابتدایی شرایط خوبی برای تیم رقم بزنند، در بازی‌های اخیر مدام شاهد تغییر در ترکیب نفرات سپاهان در میانه میدان بوده ایم. حالا، اما شاید با مصدومیت سلمانی که حداقل به نظر می‌رسد یکماه دور از ترکیب باشد، در بخش میانی سپاهان شاهد ثبات بیشتری باشیم.

از اردوی سپاهان برخلاف دو مدعی بزرگ همیشگی لیگ یعنی استقلال و پرسپولیس به سختی خبر درز می‌کند و به همین دلیل هم بود که پیش از بازی برابر پیکان هیچ یک از رسانه‌ها در مورد غیبت گئورگی گولسیانی و مسعود ریگی چیزی ننوشته بودند؛ ضمن اینکه محمدرضا حسینی نیز برخلاف ده بازی گذشته نه به عنوان بازیکن ثابت در زمین دیده شد و به به عنوان بازیکن تعویضی.

هر چه هست سپاهان این روز‌ها اصلا شرایط خوبی در راه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ندارد، اما چیزی که می‌تواند آن‌ها را خوش بین کند، امتیازات پرشماری است که مدعیان قهرمانی از دست داده اند و از ۳۳ امتیاز ممکن، استقلال بهترین عملکرد را داشته و ۲۵ (یا ۲۳ - بسته به رای استیناف) امتیاز کسب کرده است؛ پس هنوز سپاهان شانس قهرمانی در لیگ برتر را با ستاره‌های پرشمار و مربی جوان و خوش فکرش دارد؛ البته اگر محرم نویدکیا بتواند مشکلات فنی و روانی تیمش که گستردگی آن بر اهالی رسانه پوشیده است را حل کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی