|

قلعه نویی-پرسپولیس؛ روزهای خوش ژنرال برمیگردد؟

از آخرین برد امیر قلعه نویی برابر تیم پرسپولیس مدتها می گذرد.

لینک کوتاه کپی شد

مردی که روزگاری به شکست ناپذیری مقابل پرسپولیس معروف بود و هواداران استقلال بابت نتایج و شکست ناپذیری که مقابل حریف دیرینه داشت به او می بالیدند، طی چند سال اخیر مقابل پرسپولیس عملکرد موفقی نداشته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ قلعه نویی برای اولین بار اولین در جام‌ حذفی فصل 81-80 مقابل پرسپولیس قرار گرفت. در آن مقطع او سرمربی برق تهران بود و مقابل پرسولیس علی پروین 90 دقیقه یک - یک مساوی کرد و درنهایت پرسپولیس موفق به پیروزی شد اما مشخص شد قلعه نویی در راه شکوفایی است. همین گونه نیز شد و قلعه نویی که به استقلال پیوست به مدت 11 سال مقابل پرسپولیس شکست نخورد.

همین موضوع باعث شد او به شکست ناپذیری مقابل پرسپولیس در میان هواداران استقلال شهره شود. اما این شکست ناپذیری بالاخره شکسته شد و جالب این که او مقابل مربی در دربی شکست خورد که خودش به قاتل استقلال شهره است.

حمید درخشان که در تمام سال های سرمربیگری اش در تیم های مختلف فوتبال ایران هرگز مقابل استقلال شکست نخورده، روز دوم آذر 93 به عنوان سرمربی پرسپولیس روی نیمکت این تیم در دربی نشست ور در دربی شماره 79 با تیم 10 نفره خود موفق شد استقلال قلعه نویی را شکست دهد و این سرآغازی برای شکست های بعدی قلعه نویی بود.

حالا کار به جایی رسیده که آخرین برد امیر قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس در خانه به لیگ هفدهم برمی‌گردد. او اگرچه در بازی رفت و در نیم فصل اول موفق شد در تهران یک امتیاز از پرسپولیس بگیرد اما به اندازه ای باهوش است که بداند پرسپولیسی که قرار است فردا مقابل او قرار بگیرد زمین تا آسمان با آن پرسپولیس تفاوت دارد.

نگاهی به نتایج چند سال اخیر نشان می دهد او در سالهای اخیر با هدایت سپاهان و گل گهر هرگز نتوانسته در خانه عملکرد خوبی داشته باشد تا آخرین برد او مقابل پرسپولیس به اردیبهشت 1397 برگردد. در همان بازی که قلعه نویی و ذوب آهن به رغم این که در پایان نیمه اول شکست خورده بودند در پایان 90 دقیقه با نتیجه 2 بر یک پرسپولیس برانکو را شکست دادند.

اما در رویارویی های چند سال اخیر نیز قلعه نویی عملکرد پرفرازونشیبی داشته است. او در اولین جدالی که با پرسپولیس پس از جدایی برانکو داشت، در لیگ نوزدهم و در ورزشگاه آزادی به برتری 0 - 2 رسید تا شکست تلخی را به سرخ ها تحمیل کند. 

او اگرچه مقابل کالدرون موفق عمل کرد اما نمی توان از عملکرد او مقابل تیم هایی یحیی گل محمدی دفاع کرد. به گونه ای که در 6 بازی اخیر مقابل تیمهای یحیی گل محمدی، موفق به پیروزی نشده و تنها 3 مساوی و 3 شکست کسب کرده است

به هر روی قلعه نویی اگرچه در سال های اخیر دیگر از آن چهره شکست ناپذیر سال های قبل فاصله گرفته اما همچنان از آمار خوبی مقابل سرخ ها برخوردار است. حالا باید منتظر بود و دید او در بازی فردا چه نتیجه ای کسب خواهد کرد و موفق به پیروزی مقابل سرخ ها خواهد شد یا نه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی