|

نقل و انتقالات استقلال؛ خانه تکانی یا فقط ترمیم؟!

فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران شروع شده و آبی های پایتخت هنوز بازیکنی را جذب نکرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران آغاز شده و تا این لحظه تنها پرسپولیس شروع خوبی در این پنجره تابستانی داشته.

استقلال از نقل و انتقالات عقب افتاده! این نظر بعضی از کارشناسان و هواداران استقلال در این روزها هست که در نوع خودش محترم و قابل بررسی است، اما واقعا استقلال نیاز به خریدهای فراوان و خانه تکانی اساسی دارد؟ به نظر می‌رسد اگر این اتقاق برای پرسپولیس رخ می‌داد هواداران این تیم قطعا باید این حرف را می‌زدند، تیمی که فصل گذشته و باتوجه به خریدهای ناکارآمد ابتدای فصل و نیم فصل دچار ضعف زیادی در بیشتر خطوط شد.

در ادامه به بررسی نقل و انتقالات استقلال می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که این تیم در کدام خطوط نیاز به تقویت دارد و چه مهره های در دسترسی هم در بازار نقل و انتقالات وجود دارد.

چارچوب کاملا مطمئن

سید حسین حسینی فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و با 18 کلین شیت ( گوهری و حامد لک در مجموع 17 کلین شیت) بهترین دروازه بان لیگ بیست و یکم شد. بدون شک همه سرمربیان لیگ اگر سه گزینه برای خط دروازه بخواهند، حسینی جز این انتخاب ها خواهد بود.

187453

علیرضا رضایی 22 ساله به عنوان گلر دوم عملکر قابل قبولی را در لیگ ثبت کرد و در جام حذفی هم تنها در پنالتی ها نتوانست عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. این گلر آینده دار در 5 بازی لیگ و حذفی 4 کلین شیت ثبت کرد و تنها یک بار دروازه اش باز شد.

مشخص است که استقلال در این خط فقط به دروازه بان سوم نیاز دارد، نه گلر فیکس و ذخیره!

دیوار آبی

تنها در صورتی که، غلامی، دانشگر و سیلوا همه با هم از استقلال جدا شوند و مرادمند و یزدانی هم به استقلال برنگردند، می‌توان گفت از لحظ دفاعی این تیم دچار چالش خواهد شد.

در کنار این بازیکنان روزبه چشمی ‌هم می‌تواند در این پست بازی کند. در پست دفاع میانی این تیم نیاز به تقویت ندارد، مگر اتفاق ذکر شده رخ دهد.

با ورود صالح حردانی به استقلال که بدون شک بهترین خرید نیم فصل دوم لیگ برتر بود و با حضور کاپیتان وریا غفوری در پست دفاع راست، به نظر نمی‌رسد این تیم در این پست دچار مشکل اساسی شود.

01686546

در خط دفاعی استقلال، پستی که نیاز به تقویت دارد قطعا دفاع چپ است. جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی دو دفاع چپ آبی ها در فصل گذشته بودند. جلالی بیشتر در فاز هجومی ‌به استقلال کمک کرد و از لحاظ توانایی های دفاعی ضعف هایی در بازی این بازیکن مشاهده ‌شد. باتوجه به خبرهای رسیده هم احتمال بازگشت نادری و سهرابیان به این تیم وجود دارد.

خطی که باید تقویت شود

شاید بیشترین تغییر در خط هافبک استقلال باید رخ دهد. البته منظور از بیشترین نهایت 2 بازیکن است. البته این متن زمانی نوشته شده است که هنوز بازیکنی به صورت رسمی ‌از استقلال جدا نشده. این روزها بحث جدایی مهدی پور بیش از پیش مطرح شده و اگر این بازیکن از جمع آبی ها جدا شود قطعا سرمربی آینده استقلال باید دنبال جانشین مناسبی برای او باشد. علی کریمی ‌و امید ابراهیمی ‌دو ستاره ای هستند که به خوبی می‌توانند جای خالی او را پر کنند.

نیک+نفس+مهدی+پور

در نیم فصل دوم استقلال آمانوف را جذب کرد تا میزان خلاقیت خط هافبک استقلال بیشتر شود، اما این بازیکن نتوانست خودش را اثبات کند. هرچند تعداد بازی اندکی هم فرصت بازی پیدا کرد. قطعا استقلال نیاز به یک هافبک طراح دارد که در این پست آبی ها در فکر جذب یک ستاره خارجی هستند.

جانشینی برای ژستد

حضور یامگا، حسین زاده، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی تا حد زیادی خیال مربی آینده استقلال را راحت کرده، اما قطعا کمبود مهاجمی ‌شش دانگ و تمام کننده که از حداقل فرصت ها بهترین استفاده را کند در استقلال حس می‌شود. رودی ژستد از استقلال جدا شد و باتوجه به اخبار رسیده در این پست هم گزینه خارجی مورد نظر مدیران استقلال است.

استقلال ژستد یامگا حسین زاده

در مجموع می‌توان گفت تیمی‌ که بهترین رکورد های تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارد به تغییرات زیادی احتیاج ندارد، مگر ستاره ها یکی یکی جدا شوند. اکنون بزرگترین دغدغه هواداران استقلال انتخاب سرمربی است و بعد رونمایی از بمب نقل و انتقالاتی!

نویسنده: مهدی کلانتری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی