|

بمب قطری پرسپولیس پوچ شد

مدافع قطری در مذاکرات انجام شده به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده بود که برای 1.5 فصل حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت، 1.5 میلیون دلار می‌خواهد

لینک کوتاه کپی شد

با وجود مذاکرات انجام شده با مدافع قطری، انتقال او به جمع سرخ‌پوشان پایتخت بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ مدیران باشگاه پرسپولیس موازی با فرآیند جذب سرمربی جدید، در تلاش هستند تا در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه هم فعالیت کنند. گفته می‌شود که با توجه به لیست ارائه شده از سوی یحیی گل‌محمدی، سرخ‌پوشان پایتخت قصد دارند تا هنگام انتخاب سرمربی جدید، براساس لیستِ گل‌محمدی در بازار زمستانه اقدام به جذب بازیکن جدید کنند و در این راستا در روزهای گذشته مذاکرات دنبال شده و مدیران باشگاه پرسپولیس امیدوارند که بتوانند اولین خرید زمستانی خود بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام به‌ثبت برسانند.

محمد خدابنده‌لو، عبدالکریم حسن، محمدرضا آزادی و جواد آقایی‌پور از جمله بازیکنان حاضر در فهرست خرید یحیی گل‌محمدی بودند که درخواست بالای 2 باشگاه نساجی مازندران و استقلال خوزستان برای صدور رضایت‌نامه آزادی و آقایی‌پور باعث شد تا انتقال آن‌ها به جمع سرخ‌پوشان پایتخت منتفی شود. مذاکرات با محمد خدابنده‌لو در جریان است و این هافبک باتجربه تمایل زیادی به حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت دارد و احتمال اینکه به اولین خرید پرسپولیسی‌ها در بازار زمستانه تبدیل شود، وجود دارد.

پرسپولیسی‌ها برای تقویت سمت چپ خط دفاعی خود امید زیادی به جذب مدافع خارجی داشتند. بعد از تلاش نافرجام در بازار تابستانه و ناکامی در خرید مدافع چپ خارجی، بار دیگر مدیران باشگاه پرسپولیس براساس لیست ارائه شده از سوی یحیی گل‌محمدی، تلاش خود برای جذب مدافع چپ خارجی را آغاز کردند. عبدالکریم حسن مدافع چپ باتجربه اهل کشور قطر که در کارنامه فوتبالی خود تجربه کسب 4 قهرمانی در لیگ ستارگان قطر و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و همراه تیم ملی قطر هم در جام ملت‌های آسیا به مقام نخست رسیده، گزینه موردنظر مدیران باشگاه پرسپولیس بود.

درخواست نجومی مدافع قطری از پرسپولیسی‌ها

عبدالکریم حسن با وجود آنکه تا سال 2027 با باشگاه السد قطر قرارداد دارد اما به دلیل مسائل غیرفوتبالی، او مجوز بازی در لیگ ستارگان را ندارد و همین مسئله باعث شد تا او با انتقالی قرضی راهی الجهرا کویت شود. بعد از تجربه نافرجام حضور در فوتبال باشگاهی کویت، مدافع قطری در بازار زمستانه به دنبال انتخاب تیم جدید است که در این زمینه مدیران باشگاه پرسپولیس با او وارد مذاکره شدند و امیدوار به جذب عبدالکریم حسن بودند اما با وجود توافقات اولیه، روند مذاکرات مثبت پیش نرفت.

مدافع قطری در مذاکرات انجام شده به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده بود که برای 1.5 فصل حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت، 1.5 میلیون دلار می‌خواهد! جالب آنکه در کنار این رقم، مدیران باشگاه پرسپولیس باید برای دریافت رضایت‌نامه عبدالکریم حسن با مسئولان باشگاه السد هم وارد مذاکره می‌شدند و همین مسئله باعث شد تا با توجه به ارقام مطرح شده، پرسپولیسی‌ها قید همکاری با مدافع قطری را بزنند و گفته می‌شود که احتمال انتقال او به جمع سرخ‌پوشان پایتخت بسیار بعید و دور از ذهن است.

پروژه جذب دفاع چپ منتفی شد؟

علی نعمتی و محمدمهدی احمدی 2 مدافع چپ پرسپولیس در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم بودند که با اعتماد یحیی گل‌محمدی، نعمتی شانس بیشتری برای حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت به‌دست آورد اما در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست شرایط متفاوت پیش رفت و مدافع جوان پرسپولیس به ترکیب اصلی این تیم راه پیدا کرد که عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشت. در شرایطی‌که علی نعمتی و محمدمهدی احمدی در رقابت با یکدیگر برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس هستند، وحید امیری هم به فرم ایده‌آل خود بازگشته و می‌تواند در نیم‌فصل دوم برای پرسپولیسی‌ها به میدان برود.

امیری که توانایی بازی در پست‌های مختلف را دارد، هم در تیم ملی و هم در تیم پرسپولیس سابقه بازی در پست دفاع چپ را دارد و به نظر می‌رسد که در نیم‌فصل دوم هم گزینه حضور در پست دفاع چپ خواهد بود تا با توجه به حضور علی نعمتی، محمدمهدی احمدی و وحید امیری، احتمال جذب مدافع چپ جدید منتفی شود. البته که تلاش مدیران پرسپولیس برای جذب بازیکن خارجی در پست دفاع چپ ادامه دارد اما با توجه به محدودیت‌های مالی و البته کمبود گزینه‌های موردپسند، این احتمال وجود دارد که پرسپولیسی‌ها به مانند بازار تابستانه، در بازار زمستانه هم اقدام به جذب مدافع چپ جدید نکنند و کار خود را با گزینه‌هایی که در فهرست‌شان دارند، پیش ببرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی