|

حال استاد شجریان مساعد نیست؛ اما ایشان هنوز زنده اند

درحالی که اخباری از درگذشت استاد محمدرضا شجریان منتشر شده بود همایون شجریان با انتشار پستی خبر درگذشت استاد شجریان را تکذیب کرد.

لینک کوتاه کپی شد
همایون شجریان در تازه ترین پست اینستاگرامی اش از مردم خواست به شایعات توجه نکنند. شجریان در اینستاگرام خود نوشت: پدر به خاطر مشکلات ریوی که ناشی از بیماری قلبیشون هست و در دو هفته اخیر کم ادامه دار شده است تحت مراقبت و رسیدگی ویژه هستند و وضعیتشان از دیروز بهتر شده است. خواهشمندم خبر صحیح را فقط و فقط و فقط و فقط از طریق صفحه اینجانب دنبال کنید.

حال استاد شجریان مساعد نیست اما ایشان هنوز زنده اند

دکتر مهرداد بهلولی پزشک معالج محمدرضا شجریان در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرد اگرچه حال استاد آواز ایران خوب و مساعد نیست اما در حال حاضر (ساعت 23:30) من بالای سر ایشان در آی سی یو هستم و استاد هنوز زنده هستد.

بیانیه بیمارستان جم درباره وضعیت جسمانی شجریان

با توجه به اخبار غیر مستند فراوان در شبکه‌های مجازی در رابطه با سلامت استاد آواز ایران زمین جناب آقای محمدرضا شجریان به اطلاع می‌رساند که در روز‌های اخیر اختلالات ریوی ایشان که ناشی ازبیماری قبلی ایشان است، ادامه‌دار شده و درتاریخ ٩٨/١٢/١ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری شده‌اند.
حال استاد شجریان مساعد نیست؛ اما ایشان هنوز زنده اند
پزشکان متخصص در تمام ساعات شبانه‌روز بربالین ایشان حاضرند و برای بهبود ایشان از تمام امکانات و تجهیزات آی‌سی‌یو استفاده می‌کنند. شرایط عمومی ایشان درحال حاضر تحت کنترل بوده، ولی هنوز به مراقبت ویژه نیازدارند. لطفا اخبار رسمی را ازطریق بیانیه‌های رسمی بیمارستان پیگیری کنید.

بیوگرافی محمدرضا شجریان

استاد شجریان در یک مهر سال ۱۳۱۹ در مشهد متولد و در دوم اسفند ۱۳۹۸ و در ۷۹ سالگی درگذشت. محمدرضا شجریان، استاد بی بدیل آواز ایران بود که طی نیم قرن، جاوادانه‌های بزرگی در موسیقی ایران خلق کرده‌است. طبق آنچه اساتید و کارشناسان موسیقی باور دارند، استاد محمدرضا شجریان صدای بی‌همتای یک قرن گذشته موسیقی ایران بوده‌است. او کار حرفه‌ای اش را با تلاوت قرآن و در دهه ۳۰ شمسی آغاز کرد. در دهه ۴۰ شمسی به تهران آمد و موسیقی را نزد اساتیدی چون احمد عبادی و اسماعیل مهرتاش فراگرفت. در دهه ۵۰ شمسی سنتور نوازی و ردیف آوازی ایران را نزد استاد فرامز پایور آموخت و در مکتب اساتیدی چون نورعلی‌خان برومند با شیوه آوازی سید حسین طاهرزاده آشنا شد. او همچنین ردیف آوازی را در مکتب استاد عبدالله دوامی نیز آموخته است. استاد شجریان به احترام پدرش که از قاریان معروف مشهد بودند، و می‌خواستند خاندان شجریان با خواندن قرآن شهرت داشته باشند، با نام سیاوش بیدگانی آثارش را ارائه می‌کرد اما در دهه ۵۰ با اجازه پدر نام شجریان در آواز ایرانی شنیده شد. او بعدها و در اواخر دهه ۵۰ به گروه چاووش پیوست که قطعه مشهور سپیده (ایران ای سرای امید) برای همان دوران است. محمدرضا شجریان پس از انقلاب هم به فعالیت‌اش در زمینه آواز ایرانی ادامه که عمده فعالیت‌های او به همراه پرویز مشکاتیان، آهنگساز صاحب سبک و نوازنده چیره دست سنتور بود. شجریان در دهه ۸۰ به همراه استاد حسین علیزاده و استاد کیهان کلهر و پسرش همایون شجریان تور کنسرتی را در اروپا و آمریکا برگزار می‌کند که حاصل آن چندین آلبوم موسیقی شد. در اواخر دهه ۸۰ شمسی محمدرضا شجریان به دلایلی پخش آثارش را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ممنوع کرد و از آن تاریخ دیگر موفق به برگزاری کنسرت در ایران نشد. اما فعالیت‌های او در نقاط مختلف جهان ادامه داشت. در دهه ۹۰ دچار بیماری سختی شد که برای درمان به آمریکا رفت و مدتی آنجا بود و سپس در حالی که گفته می‌شد حال جسمانی او بهتر شده به ایران بازگشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی