|

آنچه "زیلِسنکی" در مورد جنگ اوکراین نمی گوید!

«تحلیل های غلط برخی فرماندهان ارشد ارتش اوکراین در موررد جنگ با روسیه، زیلِنسکی را وارد یک مخمصه بزرگ کرده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که جنگ اوکراین در سومین سالِ خود، به نقطه ای حساس و سرنوشت ساز رسیده است. جنگی که به نظر می رسد دولت روسیه و شخص ولادیمیر پوتین سعی دارند تکلیف آن را قبل از برگزاری انخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا مشخص کنند و تا جای مممکن دستاوردهای میدانی بیشتر و بیشتری را برای کرملین و روسیه به ارمغان آورند.

به گزارش شایانیوز؛ در این چهارچوب، در مدت اخیر شاهد پیشروی های میدانی قابل توجه ارتش روسیه در خاک اوکراین بوده ایم. پیشروی هایی که با حملات سنگین به بخش های مختلف این کشور همراه شده اند و البته که پس از حمله تروریستی اخیر مسکو و اعتقاد روسیه بر اینکه اوکراینی ها در آن نقش داشته اند، ابعاد و جلوه های جدی تری را نیز به خود گرفته است. با این همه، یکی از نکاتی که کمتر به آن پرداخته می شود این است که به نظر می رسد ولادیمیر زیلنسکی از وضعیت کنونی در میدان های جنگ اوکراین شوکه شده است.

در حقیقت، وی انتظار یکچنین وضعیتی را نداشت و اساسا به همین دلیل است که شاهدیم در روزهای گذشته، بر شدت موضع گیری های خود مبنی بر اینکه رهبران غربی باید سطح و میزان حمایت های خود از اوکراین در ابعاد تسلیحاتی و مالی را افزایش دهند، افزوده است. در این رابطه، اینطور به نظر می رسد که ولادیمیر زیلنسکی حقیقتی را به افکار عمومی اوکراین و جهان(در مورد جنگ با روسیه) نمی گوید با این حال، نشانه های این حقیقت، کاملا قابل مشاهده و رصد هستند.

ماجرا این است که چند وقت قبل، زیلنسکی به عنوان رئیس جمهور اوکراین، اقدام به اخراج و عزل والری زالوژنی فرمانده ارتش اوکراین از سِمت خود کرد. فردی که از آغاز جنگ اوکراین، به یک نماد اوکراینی ها در کنار زیلنسکی در زمینه ایستادگی در برابر روس ها تبدیل شده بود و اینطور استدلال شده که ظاهرا زالوژنی خواستار بسیج نیم‌میلون نفر نیروی جدید برای ارتش اوکراین شده اما شخص زیلنسکی با این مسااله مخالفت کرده و در نهایت این موضوع به اخراج ژالوزنی ختم شده است.

با این حال، برخی کارشناسان و تحلیگران مسائل راهبردی و نظامی بر این باورند که واقعیت ماجرا این نیست و زیلنسکی به این باور رسیده که زالوژنی و دیگر فرماندهان ارتش اوکراین، داده ها و اطلاعات غلط و نادرستی را از میدان های جنگ با روسیه به وی داده اند و تصور و پیش بینی درستی را نیز در مورد آینده جنگ نداشته اند.

موضوعی که سبب شده تا اوکراین نتواند ضدحمله های موثری را علیه نیروهای روسی انجام دهد و حتی پاتک‌های سنگینی را نیز از ارتش روسیه متحمل شود. در حقیقت، هر چه اوکراین به آنچه برای آن برنامه ریزی کرده بود نرسیده است، روس ها دقیقا به آنچه خواسته اند رسیده اند. این همان حقیقتی است که زیلنسکی در مورد میدان‌های جنگ اوکراین نمی گوید و به زعم وی، موضع و جایگاه این کشور در نبرد با روسیه را به شدت تضعیف کرده است.

موضوعی که حتی برخی این گزاره را مطرح می کنند که اوکراین را واداشته تا در زمینه انجام یک حمله تروریستی بزرگ در خاک روسیه کنشگری فعال داشته باشد تا شاید بتواند به قدری از شدت و گستره حملات روس ها به خاک خود بکاهد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی