|

آخرین خبر ها از حقوق کارگران در سال 1402

مذاکرات نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برای تعیین دستمزد کارگران تا ساعت ۱ بامداد ۲۷ اسفند ادامه داشت، اما چانه‌زنی‌ها بی‌نتیجه ماند.

لینک کوتاه کپی شد

امروز ۲۸ اسفند ماه قرار است میزان حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲تعیین شود. سیصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی کار امروز با حضور وزیرکار و سایر شرکای اجتماعی به منظور بررسی بیشتر برای تعیین میزان افزایش مزد کارگران تشکیل خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شهرآرانیوز، سیصد و سیزدهمین نشست شورای عالی کار شامگاه جمعه ۲۶ اسفندماه در محل وزارت کار با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی کار وشرکای اجتماعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد.

در این نشست میزان هزینه سبد معیشت کارگران و تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ بین نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد در نشست بعدی این شورا نهایی شود.

یکی از دلایل تعیین نشدن دستمزد در جلسه قبلی شورا چالش‌ها و تفاوت‌های عمیقی بود که بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت بر سر میزان افزایش دستمزد وجود داشت که این مسئله باعث طولانی شدن جلسه شورای عالی کار شده بود.

هرچند جلسه این شورا با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در آخرین ساعت روز جمعه آغاز شد و تا ساعت ۱ بامداد روز شنبه ادامه داشت، اما در نهایت چانه‌زنی‌ها باز هم راه به جایی نبرد و ادامه جلسه به امروز یکشنبه، ۲۸ اسفند موکول شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی