|

شگفتی های حیات وحش؛ پلنگ خوفناک گلوی ایمپالا فِرز رو گرفت و لقمه لقمه کرد! (ویدیو)

در این ویدیو ما پلنگ وحشی رو میبینیم که ایمپالا رو به دام میندازه و میخوره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکی از جذاب ترین انواع مستندها با موضوع وضوع حیات وحش هست. در مستند های حیات وحش بیشتر به سراغ لحظه های شکار می روند. در حیات وحش به شگفتی های زیادی بر می خوریم. جدال برای زنده ماندن، تولد و شکار. حیوانات با توانایی های عجیبشون تلاش می کنند تا زنده بمانند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک برنده وجود داره.

پلنگ حیوانی بسیار درنده و چابک است که به دلیل مهارت عجیبش در شکار و ظاهر زیبا در میان گوشتخواران شهرت زیادی دارد. پلنگ در تمام آفریقای سیاه و جنوب آسیا وجود دارد که خلاف سایر گربه سانان بیشتر زمان ها روی شاخه های درختان دیده می شود.

اندازه پلنگ میان 100 تا 190 سانتی متر و وزن پلنگ بین 30 تا 90 کیلوگرم است. پلنگ ایرانی بزرگ ترین زیر گونه پلنگ در دنیا محسوب میشه. پلنگ ها معمولاً به دنبال شکار حیوانات سم دار مانند بزکوهی، آهو، گوزن، ایمپالا، گراز و دیگر پستانداران می روند.

پلنگ‌ها قلمرو خود را به وسیلهٔ ادرار مشخص می‌کنند. پلنگ‌ها مانند بیشتر گربه‌سانان دیگر زندگی انفرادی دارند و تنها در فصل جفتگیری کنار هم هستند. آنها قلمرویی را برای خود مشخص و به شدت برای حفظ آن تلاش می‌ کنند.

ایمپالا گاوسانی با جثه نسبتا متوسط است که در آفریقا زیست می کند. نام ایمپالا از واژه‌ای در زبان زولو به معنای «آهو» گرفته شده است. این جانوران در ساواناها و بیشه‌ های متراکم در کشورهای کنیا، تانزانیا، سوازیلند، شمال نامیبیا، بوتسوانا، زامبیا، زیمبابوه و اوگاندا دیده می شوند.

ایمپالا تقریبا شکل تکامل پیدا کرده یک بزگوزن است زیرا هم ظاهر زیبایی دارد و هم قابلیت های بالای بدنی. ایمپالاها رکورددار پرش طول هستند و در هر جهش نزدیک به 10 متر می پرند.

شکار ایمپالاها کار آسانی برای شکارچیان نیست. آنها به هنگام خطر به سرعت با سر و صدا به گله هشدار خطر می دهند و با جهش های بلند خود با ارتفاع 3 متر و طول 10 متر یک فرار عالی را به نمایش می گذارند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی