|

باز هم یک موسسه معروف سر بدحجابی توقیف شد؛ ته این مسیر کجاست؟!

shayanews

این موسسه اعلام کرد تصاویر به صورت رسمی منتشر نشده وگرنه به عنوان یک کسب و کار ایرانی، ذاتا خود را ملزم به رعایت قوانین رسمی کشور می داند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- طی چند مدت گذشته شاهد پلمپ و یا تحریم و سرزنش بسیاری از موسسات صاحب نام و معتبر به علت ترویج بی حجابی بوده ایم. موسساتی که بخش زیادی از مردم جامعه آنها را به واسطه ی خدماتی که ارائه می دهند، به خوبی  می شناسند.

یکی از این موسسات استارتاپی که به تازگی و در راستای کشف حجاب، فعالیتش به حالت تعلیق در آمده، شرکت ازکی (خرید بیمه نامه) است. 

دلیل تعلیق استارتاپ (ازکی) چیست ؟

قصه از این قرار است که گویا طی روزهای گذشته تصاویری از کشف حجاب کارمندان این موسسه منتشر شده و در پی ورود نهاد ناظر به ماجرا و بررسی تمامی جوانب، تصمیم براین شده که فعالیت این شرکت تا انجام بررسی های نهایی متوقف شود. 

5

در پی این ماجرا ازکی در صفحه مجازی خود اعلام نمود که این تصاویر  به صورت رسمی منتشر نشده اند و این شرکت به عنوان یک کسب و کار ایرانی، ذاتا خود را ملزم به رعایت قوانین رسمی کشور می داند. اما همچنان و تا اطلاع ثانوی، پرونده فعالیت بیمه ای این موسسه به حالت تعلیق در آمده است.

4

ماجرای تحریم استارتاپ طاقچه چیست؟

این در حالی است که طی چند ساعت گذشته خبر مشابه دیگری در فضای مجازی و میان مردم در حال دست به دست شدن است که از تحریم طاقچه توسط برخی ناشران، به جهت بی حجابی سخن می گوید.

ماجرای تمام این استارتاپ ها با انتشار تصاویر بی حجاب کارمندان زن آنها آغاز شده است. در مورد طاقچه هم قصه از این روست که بعد از انتشار، خبرگزاری فارس که از قرار بخشی مختص راه اندازی پویش ها و خواسته های ملی است، متنی با مضمون زیر را منتشر نمود: مؤسسه فرهنگی که کارکنانش با انتشار تصویر بی‌حجاب‌شان در انظار عمومی، به دنبال ترویج بی‌عفتی در جامعه با هدف بیشتر دیده شدن هستند، چه تضمینی وجود دارد که بعدها در نرم افزارشان کتاب و محتواهای غیراخلاقی و ضد ارزش‌های ایران اسلامی منتشر نکنند.

1

ما به عنوان کسانی که نگران نوجوانان و جوانان پاک سیرت و علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستیم، مطالبه قاطع خودمان را نسبت به بی‌حجابی در این نرم‌افزار اعلام می‌کنیم، از مسئولین فرهنگی انتظار داریم جلوی این گونه هنجارشکنی‌ها گرفته شود.

نرم‌افزارهای ارائه دهنده خدمات اساسی فرهنگی این کشور، جای مدیران و کارکنانی که دین و حیا را فدای روش‌های کثیف تبلیغاتی خودشان می‌کنند، نیست.

2

در ادامه همچنین خبرگزاری فارس، طی مطلبی با عنوان قطع همکاری ناشران پرفروش به دلیل کشف حجاب کارکنان طاقچه واکنش نشان داد. (انتشارات آستان قدس رضوی) ساعتی بعد از انتشار تصاویر نامه‌ای مبنی بر قطع همکاری‌ برای طاقچه منتشر کرد.

ناشران دیگری چون تمدن نوین، ستاره‌ها، راه‌یار، خط مقدم و شهید هادی از این رفتار طاقچه اعلام انزجار و قطع همکاری خود را اعلام کرده‌اند.

کارمندان زن دیجی کالا نیز دقیقا با انجام فعالیتی نسبتا مشابه طاقچه و ازکی، چندی پیش تصاویری را از خود منتشر نمودند که حواشی ای را برای آنها رقم زد. می توانید خبر مربوطه را در این قسمت مشاهده نمایید

3

بازخوردها در ارتباط با این دست اتفاقات چگونه بوده است؟

انتشار اخبار نامبرده واکنش های متعددی را به خود اختصاص داد و باعث ابراز نظرات و تحلیل هایی شد که در خور توجه اند.

افرادی که به نقد از موضوعات اینچنین پرداخته اند، صراحتا آن را مغایر با هنجارهای کشور خطاب کرده و خواستار برخورد جدی مراجع قانونی با خاطیان شدند. آنها ادامه این روند را نگران کننده و خطر آفرین تلقی می کنند چرا که معتقدند چنین اقداماتی نوعی بی احترامی مستقیم به قوانین دینی و اجتماعی است و نتیجه ای جز اختلال در آرامش و نظم کلی جامعه در بر نخواهد داشت. همچنین به عقیده بسیاری دیگر اینگونه افراد با دریافت تبلیغات و حمایت های مالی، از سوی مراکز مختلف به انجام این اقدامات روی آورده اند. لذا این حرکت را منافقانه دانسته و بیان می دارند که عوامل دخیل، نه تنها با چنین اعمالی به اعتقادات افراد آسیب می زنند، بلکه نمونه ی بارزی از نقض حقوق انسانی نیز شناخته می شوند.

اما در بین این منتقدان افرادی نیز هستند که به ماجرا آنقدر ها هم تند نگاه نکرده و آن را تنها وسیله ای برای کسب شهرت برای این دست استارتاپ ها می دانند. لذا معتقدند که آنها با انجام اعمال اینچنینی، تنها هدفشان سر زبان افتادن و مصادره از یک موضوع به سمت مطلوب خودشان است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی