|

ترفندای خونگی واسه رفع رسوب کتری؛ اینجوری تو سه سوت از هر چی رسوب تو کتریه خلاص شو!

از بین بردن رسوب کتری یکی از معضلات اساسی خانوماس که اینجا قراره کلی ترفند جذاب واسه رهایی ازش یاد بگیرین.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای جالبی برای رهایی از رسوب های شیرآلات و همچنین لکه های مبل و فرش بیان کردیم. الان وقتشه که یه سری به ترفندای واجب تر برای تمیزی بخش های مهم تری از آشپرخونه بزنیم که به خورد و خوراک ما مربوط میشه. شاید تابحال براتون پیش اومده که صبح برای چای خوردن سراغ کتری میرین تا آب جوش بیارید و یهو با کتری پر از رسوب روبه رو میشین که حسابی شما رو عصبی میکنه.

هر چقد هم مامانا بگن که این رسوبا طبیعیه و باید ذاتا تو کتری باشه تا آب به خوبی جوش بیاد، باز هم دل خیلیا راضی نمیشه و در اغلب موارد دلمون نمیاد که تو اون مدل کتریای پر از رسوب آب جوش بیاریم. به همین دلیل واسه خانوما روش از بین بردن این رسوبا خیلی اهمیت داره و در عین حالی که خیلیا فک میکنن باید با اسکاچ دستشون رو به سختی تو کتری کنن تا از این رسوبا راحت شن، ما اینجا کلی ترفند خونگی ساده و جذاب بهتون یاد میدیم. با ما همراه باشید.

543

با تغییر دما به کتری یه حال حسابی بده!

یکی از ترفندای جالب برای رهایی از رسوبات آهکی کتری اینه که کتری یا سماورتون رو روی شعله بذارین تا یکم داغ بشه. دقت داشته باشید که کتری نباید بیش از اندازه دماش بالا بره، وگرنه باعث بروز سوختگی در بدنه کتری یا سماور میشه که دیگه هیچ کاریش نمیشه کرد.

بعد از اینکه بدنه و کف کتری به اندازه کافی داغ شد، آب سرد توش بریزین و صبر کنید. پس از چند دقیقه می بینین که رسوب های ته کتری دارن به تدریج میشکنن و کتریتون رو عین روز اول بهتون تحویل میدن.

34

44

با سرکه به جنگ رسوبات کتری برو!

اگه میخواین یه روش آسون و سرعتی برای رهایی از شر رسوبات آهکی یاد بگیرین، پس برین سراغ کابینتُ سرکه رو بیرون بیارین که قراره حسابی یه تکونی به کتریتون بدین اونم با شاهکاری به نام سرکه! واسه این کار یکم از سرکه رو با آب ترکیب کنین و تو کتری یا سماورتون بریزید. سپس اونُ روی شعله گاز قرار بدین تا به نقطه جوش برسه.

بعد جوش اومدن کم کم رسوبات تو آب و سرکه حل میشن و با یه حرکت ساده و شیک از شر هر چی رسوبات گچی ماننده، راحت شدید. در صورتی که میخواین از بوی بد سرکه ای که کتریتون رو غرق در خودش کرده رها شید، کتری رو از آب پر کنین و روی شعله بذارین. با جوشیدن آب تمام بوی تند سرکه از بین خواهد رفت.

80

خاصیت فوق العاده جوش شیرین در رفع رسوب کتری!

یکی دیگه از ترفندایی که به رفع رسوبات موجود در کتری کمک زیادی میکنه، جوش شیرینه. اما توجه داشته باشین که اگه بخواین از این ماده واسه رفع رسوبات استفاده کنید، باید صبر بیشتری به خرج بدین. واسه دیدن معجزه جوش شیرین ابتدا 1 الی 2 قاشق غذا خوری از این ماده رو به آب موجود در کتری اضافه کنین.

سپس کتریُ روی شعله بذارید تا بجوشه و شاهد معجزه جوش شیرین برای رهایی از رسوبات باشید. اگه هنوز هم رسوباتی ته کتری باقی موند، با تکرار این عمل به کتری دلخواهتون دست یابید. یکی از مزایای استفاده از جوش شیرین برای رهایی از رسوباتی که ته کتری جا خوش کردن اینه که هر چی رسوبات مدت طولانی تری هم در کتری باقی مونده باشن، باز جوش شیرین واسش حسابی جوابه و از این بابت خیال خانوما رو راحت راحت میکنه که هیچ رسوبی موندنی نیست.

23456

33

231

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی