|

خورش هویج با گوشت بسیار لذیذ از خطه آذربایجان/ به امتحان کردنش خیلی می ارزه!

خورش هویج یکی از این خورش های اصیل ایرانیه که از شهر زیبای تبریز میاد. در این مقاله دستور پخت یه خورش هویج عالی با گوشت رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درسته غذاهایی مثل خورش قیمه و خورش قورمه سبزی خیلی خوشمزه هستن و طرفداران زیادی هم دارن اما همیشه نمیشه این جور غذاها رو تکرار کرد. گاهی تنوع لازمه و جالبه بدونی به هر گوشه کشورمون که سر بزنی با تعداد زیادی خورش ها و خوراک های عالی مواجه میشی که حیفه اونا رو امتحان نکنی. قیمه نثار، خورش قلیه ماهی، خورش آلو مسما و کلی غذاهای خوشمزه دیگه! خورش هویج هم یکی دیگه از این خورش های اصیل ایرانیه که از شهر زیبای تبریز میاد و اون رو هم با گوشت قرمز و هم با مرغ درست میکنن. توی این مقاله میخوایم خورش هویج با گوشت رو بهتون یاد بدیم که حسابی خوشمزه ست و تنوع خوبی در لیست غذایی خانواده تون خواهد بود.

khoresh-havij7

مواد لازم برای تهیه خورش هویج با گوشت

گوشت خورشتی 300 گرم

پیاز متوسط یک عدد

هویج بزرگ 4 عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه یک قاشق غذاخوری

آلو بخارا (اختیاری) ۵ عدد

آب جوش یک لیوان

زعفران دم کرده به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پودر دارچین به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خورش هویج با گوشت بپزی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

khoresh-havij5

طرز تهیه خورش هویج با گوشت

مرحله اول

برای شروع پیاز رو به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دیم. مقداری روغن مایع داخل قابلمه ریخته و پیاز رو داخل اون تفت میدیم.

مرحله دوم

بعد از اینکه پیاز سبک شد زردچوبه رو اضافه کرده و کمی دیگه تفت میدیم. در ادامه گوشت رو که مکعبی خرد کردیم، داخل قابلمه می ریزیم و تفت میدیم.

khoresh-havij4

مرحله سوم

در این مرحله آب جوش به قابلمه اضافه کرده و کمی نمک می ریزیم، در قابلمه رو می بندیم و اجازه می دیم گوشت کاملا پخته بشه. پس از گذشت یک ساعت و نیم، هویج ها رو می شوریم و اونها رو پوست گرفته و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دیم، سپس مقداری روغن مایع داخل اون می ریزیم وقتی که داغ شد هویج های خلالی رو داخلش می ریزیم و تفت می دیم تا کمی نرم بشن.

khoresh-havij2

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی رو به هویج ها اضافه کرده و به تفت دادن می دیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز بشه. در ادامه مقداری پودر دارچین، زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه به هویج ها اضافه کرده و تفت می دیم.

مرحله ششم

زمانی که عطر ادویه ها آزاد شد، مخلوط هویج رو به قابلمه مرغ اضافه کرده و به آرومی مخلوط می کنیم. در ادامه آلو بخارا رو که از نیم ساعت پیش شسته و خیس کرده بودیم رو داخل قابلمه ریخته و اجازه می دیم تا خورش جا بیفته.

khoresh-havij3

مرحله هفتم

در ۵ دقیقه آخر پخت، آب لیمو ترش تازه رو به خورشت هویج با مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم. خورش هویج با گوشت ما حاضره و میتونیم اون رو با کته نوش جان کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی