|

آیا خرید اتریوم بعد از مرج اتریوم توصیه می‌شود؟

اتریم

محدودیت‌های درک شده، توسعه‌دهندگان اتریوم را برای اجرای مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) تغییر داده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

موضع پولی تهاجمی فدرال رزرو در سال 2022 باعث شده است که سرمایه گذاران اشتهای خود را برای ریسک کردن از دست بدهند و منجر به سقوط  قیمت اتریوم در بازار شود، در این حین اتریوم با زنجیره بیکن ادغام شد و از زنجیره اثبات کار به اثبات سهام منتقل شد. حتی دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، قیمت ETH نیز از ضعف عمومی بازار در امان نمانده است. این پروژه محبوب امسال 64 درصد کاهش یافته است، اما کاتالیزور اخیر می‌تواند علاقه سرمایه گذاران را به نقاط جدیدی برساند. در این مقاله به بررسی این موضوع که چند ماه گذشته در اتریوم رخ داد، بپردازیم.

تغییر مکانیسم اجماع

اتریوم در کل تاریخ خود (تا چند هفته پیش) از سیستم اثبات کار (PoW) بهره می‌برد. این امر مستلزم آن است که به اصطلاح ماینرها از مقادیر عظیم الکتریسیته برای تامین انرژی رایانه‌ها برای حل مسائل پیچیده ریاضی استفاده کنند و حق اعتبارسنجی تراکنش‌های جدید در بلاک چین را به دست آورند. بیت کوین، با ارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، با PoW کار می‌کند.

مخالفان به این واقعیت اشاره می‌کنند که PoW انرژی‌بر است و واقعاً مقیاس پذیر نیست. بیت کوین به اندازه یک کشور کوچک انرژی مصرف می‌کند. علاوه بر این، فقط می‌تواند سه تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش کند.

در نتیجه این محدودیت‌های درک شده، توسعه‌دهندگان اتریوم را برای اجرای مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) تغییر داده‌اند. PoS به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا توکن‌های اتر خود را قفل یا به اشتراک بگذارند تا به اعتبار تراکنش‌های جدید و ایمن‌سازی شبکه کمک کنند. حرکت به سمت اثبات سهام هفت سال در حال ساخت بود و مدت‌ها انتظار برای آن دقیقاً نشان می‌دهد که این حرکت چقدر پیچیده و پیشگامانه بوده است.

تغییرات اتریوم بعد از مرج

طبق وب‌سایت رسمی آن، مصرف انرژی اتریوم اکنون 99.95 درصد کاهش یافته است، آماری که مطمئناً دوستداران محیط زیست را هم در دولت و هم در جامعه کریپتو خوشحال می‌کند. علاوه بر این، انتقال به PoS راه را برای شبکه اتریوم برای پیاده‌سازی اشتراک‌گذاری در سال 2023 هموار می‌کند، به‌روزرسانی‌ای که بار شبکه را در بلاک چین‌های جانبی تقسیم و توزیع می‌کند. مانند افزودن خطوط بیشتر به بزرگراه فکر کنید. نتیجه یک افزایش بالقوه عظیم در توان عملیاتی تا 100000 تراکنش در هر ثانیه است.

11

 

با این حال، اکنون می‌توان یک استدلال معتبر ارائه داد که PoS شبکه اتریوم را متمرکزتر می‌کند، زیرا تخمین زده می‌شود که 43٪ از کل اتریوم سپرده‌گذاری شده در حال حاضر در اختیار دو نهاد است؛ یکی صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس و دیگری لیدو دائو (یک راه حل سپرده گذاری یا استیک غیرمتمرکز طراحی شده برای اتریوم). این موضوع می‌تواند منجر به مشکلاتی در مسیر شود که با اصل اصلی تمرکززدایی که فناوری بلاک چین در تضاد باشد. به عنوان مثال، کوین بیس و لیدو می‌توانند در آینده نفوذ نامناسبی بر اتریوم داشته باشند و بر مواردی مانند تأیید تراکنش‌ها و استراتژی‌های حاکمیتی تأثیر بگذارند.

با این وجود، اتریوم اکنون در موقعیتی قرار دارد که به لطف تغییر به PoS، مقیاس بهتری دارد. و این می‌تواند با محبوبیت مداوم برنامه‌های غیرمتمرکز مانند پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض منجر به پذیرش بیشتر شود.

سرمایه گذاران باید گزینه ها را بسنجید

از بین شبکه‌های ارزهای دیجیتالی که قراردادهای هوشمند را در خود جای داده‌اند، خرید اتریوم به دلیل اکوسیستم توسعه‌دهنده عمیق آن برای سرمایه‌گذاران جذاب‌ترین است. طبق گفته شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Electric Capital، اتریوم در ابتدای سال بیشترین توسعه‌دهندگان را داشت که روی آن کار می‌کردند. و با توجه به شاردینگ در افق سال 2023، دیدن توسعه‌دهندگان بیشتر برای پیشرفت اتریوم کار سختی نیست.

پروژه‌های محبوب دیگری که قبلاً از سیستم PoS استفاده می‌کردند، کاردانو و سولانا هستند. هر دوی اینها ویژگی‌های خاص خود را دارند که برای سرمایه گذاران جذاب است. کاردانو به داشتن یک فرآیند توسعه آگاهانه، حساب شده و مبتنی بر تحقیق معروف است. و سولانا، با ظرفیت نظری برای پردازش 50000 TPS، می‌تواند صنعت پرداخت را مختل کند.

چشم انداز اتریوم بعد از مرج

بنابراین، سرمایه‌گذاران می‌توانند سبدی از این ارزهای دیجیتال جالب را بخرند، همه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و موارد استفاده بالقوه خود، یا شاید کل بودجه ارزهای دیجیتال خود را در خرید اتریوم قرار دهند. کارشناسان بر این باورند که هنوز خیلی زود است که بگوییم پیامدهای دقیق The Merge چه خواهد بود، اما مطمئناً می‌تواند ثابت کند که یک کاتالیزور بلندمدت است که قیمت اتریوم (ETH) را در طول زمان بالاتر می‌برد.

جمع‌بندی

اگرچه قیمت اتریوم به شدت کاهش یافته است. اما بنظر می‌رسد که به تازگی بازار از لبه تورم به لبه رکود در حال لغزش است. شاخص قیمت تولیدکننده در هفته‌های گذشته کاهش قابل توجهی داشته و این به این معنی است که سیاست افزایش نرخ بهره حالا تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده است. این موضوع می‌تواند یک هشدار برای بحران بعدی باشد. در چنین شرایطی صبر بهترین گزینه است و افزایش دانش و اطلاعات شاید بهترین استراتژی برای استفاده از این زمان است. برای بررسی بیشتر قیمت اتریوم و خرید اتریوم، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی