|

بدشانسی که نصیب دارندگان بیت کوین شد!

BITCOIN

آرژانتین برنامه های پرداخت را از ارائه بیت کوین به مشتریان ممنوع می کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آرژانتین برنامه های پرداخت را از ارائه بیت کوین به مشتریان ممنوع می کند. بانک مرکزی روز پنجشنبه گفت که پلتفرم‌های پرداخت نمی‌توانند خدمات معاملات ارز دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهند. 

بانک مرکزی آرژانتین در حال محدود کردن کریپتوها است. دیروز این بانک در بیانیه ای اعلام کرد که پلتفرم های پرداخت اکنون از ارائه دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین به مشتریان منع شده اند.

بانک مرکزی جمهوری آرژانتین (BCRA) گفت که دلیل این امر "کاهش خطرات" بوده است.

تعدادی از شرکت‌های محبوب - از جمله غول فین‌تک Ualá و بازار آنلاین Mercado Libre - به مشتریان معاملات ارزهای دیجیتال را پیشنهاد می‌کنند.

در بیانیه روز قبل گفته شد:

«ارائه‌دهندگان خدمات پرداختی که حساب‌های پرداخت را ارائه می‌دهند، نمی‌توانند تراکنش‌هایی با دارایی‌های دیجیتال، از جمله دارایی‌های رمزنگاری شده، که توسط مقام ملی ذی‌صلاح تنظیم نشده و توسط بانک مرکزی جمهوری آرژانتین (BCRA) برای مشتریانشان مجاز است، انجام دهند یا تسهیل کنند.»

این بانک در این اطلاعیه به جز حمایت از مشتریان دلیل آن را توضیح نداد.

اکنون به این معنی است که پلتفرم‌های بزرگ، از جمله Mercado Libre، پاسخ آمریکای لاتین به آمازون، دیگر قادر به ارائه خدمات خرید بیت کوین به آرژانتینی‌ها نخواهند بود.

آرژانتین - سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین - در حال حاضر از یکی از بدترین نرخ‌های تورم در جهان رنج می‌برد: ماه گذشته برای اولین بار در سه دهه گذشته از 100 درصد گذشت.

اگرچه ارزهای رمزنگاری شده در کشور آمریکای جنوبی نظارتی ندارند، اما در حال محبوب شدن هستند. شرکت داده‌های بلاک چین Chainalysis گفته است که آرژانتین یکی از بازارهای ارزهای دیجیتال با سریع‌ترین رشد است. سال گذشته، آن را در رتبه 13 در شاخص پذیرش جهانی رمزنگاری 2022 قرار داد.

بوئنوس آیرس، پایتخت این کشور، سال گذشته میزبان رویداد بزرگ LaBitConf بود که در آن تعدادی از بزرگان ارزهای دیجیتال - از جمله مایکل سیلر، رئیس MicroStrategy و ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم - در مورد نقش رو به رشد آرژانتین در اکوسیستم کریپتو صحبت کردند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی