|

برگ برنده ژاوی در بارسلونا

ژاوی بعد از نتایج بد بارسا در لیگ قهرمانان و شکست در ال‌کلاسیکو دست به تغییراتی گسترده زده است.

لینک کوتاه کپی شد

ژاوی بعد از چند هفته عدم موفقیت در زمانی کوتاه تیمش را متحول کرد تا در دو بازی اخیر بارسلونا علاوه بر کسب نتایج خوب شاهد عملکرد عالی بلوگرانا باشیم. ژاوی هفته گذشته تغییراتی گسترده در ترکیب بازیکنان اصلی‌ بارسا داد و کلید موفقیت را پیدا کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ سرمربی بارسا روز پنج‌‌شنبه مقابل ویارئال او چندین نفر از بازیکنان فیکسش را روی نیمکت نشاند و روز یکشنبه در بازی مقابل اتتلیک بیلبائو هم با ایجاد تغییراتی تاکتیکی در تیمش همه را شگفت‌زده کرد. این اقدامات ژاوی آنقدر موفق بود که در هر دو بازی بلوگرانا نتیجه را قبل از دقیقه ۳۰ مشخص کرد و در نهایت با دو پیروزی ۳-۰ و ۴-۰ به کار خود پایان داد.

بعد از آنکه بارسلونا مایورکا را به سختی و با نتیجه ۱-۰ شکست داد، به میلان باخت، یک برد خفیف ۱-۰ مقابل سلتاویگو به دست آورد و در نوکمپ دیدارش با اینتر را با تساوی به پایان برد و در نهایت در ال‌کلاسیکو هم شکست را پذیرا شد مدیران باشگاه به شدت نگران شده بودند و ژاوی می‌توانست حس کند که نیمکتش داغ شده است. او به درستی تشخیص داد که زمان تصمیم‌گیری قاطع و عمل  کردن است.

ژاوی در بازی بعدی مقابل ویارئال انقلابی در ترکیب بازیکنانش انجام داد. او بوسکتس را روی نیمکت نشاند و رافینیا و دمبله هم به همین سرنوشت دچار شدند. بارسا به این تغییرات ژاوی پاسخ مثبت داد و شاگردان او با گلهای لواندوفسکی و آنسو فاتی تا دقیقه ۳۸ از حریف ۲-۰ پیش افتاده بودند. نتیجه‌ای که در پنج بازی گذشته نتوانسته بودند تجربه کنند.

در بازی روز یک‌شنبه مقابل بیلبائو اما ژاوی به جای تغییر در ترکیب بازیکنان به سراغ ساختار تاکتیکی تیمش رفت. او بلوگرانا را با چهار هافبک به میدان فرستاد و پدری به عنوان وینگر چپ کاذب روانه زمین شد. دمبله در سمت راست آزاد گذاشته شده بود و دی‌یونگ و بوسکتس هم به عنوان محورهای اصلی میانه میدان نقش بازی می‌کردند. این سیستم خاص ۴-۴-۲ برای بارسا نتیجه داد و شاگردان ژاوی درحالیکه تنها ۲۲ دقیقه از بازی گذشته بود ۳-۰ جلو افتاده بودند و در نهایت حریف را ۴-۰ شکست دادند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی