|

سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شد؟

برد شاگردان هرنان کرسپو در لیگ قهرمانان آسیا ممکن است به قیمت کاهش تعداد سهمیه ایران در فصل بعد باشگاهی قاره کهن تمام شود.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال العین امارات شب گذشته (دوشنبه) در دور رفت مرحله یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023، میزبان النصر عربستان بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید تا یاران کریستیانو رونالدو کار سختی برای راهیابی به جمع چهار تیم نهایی داشته باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ سایت «فوتی رنکینگز» مدعی شد پیروزی العین سبب شد امارات در رده‌بندی فوتبال باشگاهی قاره آسیا از ایران سبقت بگیرد و در رتبه پنجم این رنکینگ بایستد.

در صورتی که این اتفاق رخ بدهد، امارات برای فصل آینده مسابقات باشگاهی قاره آسیا دارای 1+2 سهمیه در لیگ نخبگان آسیا (دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف) و یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا 2 (سطح دوم رقابت‌های باشگاهی آسیا) خواهد بود.

در صورت ایستادن ایران در رتبه ششم، فوتبال کشورمان 1+1 سهمیه در لیگ نخبگان (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف) کسب می‌کند و یک نماینده کشورمان باید در لیگ قهرمانان آسیا 2 رقابت کند.

عربستان با کسب 99.398 امتیاز در رتبه نخست این رنکینگ قرار گرفته و ژاپن با کسب 92.499 امتیاز، جایگاه دوم این رده‌بندی را تصاحب کرده است. این دو کشور به ترتیب سه سهمیه در لیگ نخبگان آسیا و یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا 2 به دست می‌آورند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی