|

سوار ماشین زمان بشوید؛ خوشی های قدیمی مثل آلاسکا شیرین و ارزان بودند

shayanews

شخصی به نام اپرسون مدعی بوده اولین بار خودش و در سال ۱۹۰۵ ، زمانی که تنها 11 سال داشته بستنی یخی راساخته است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شما عاشق بستنی باشید و آلاسکا را نشناسید؟ قطعا همین اکنون که نام این خوراکی خوشمزه را آوردیم طعم و ظاهر آن پیش چشمانتان نمایان شد! این نوع از بستنی که همیشه در میان کودکان و بزرگسلان دهه های جاری و پیشین محبوب بوده است، در واقع به نوعی از بستنی یخی اطلاق می شده که که با پایه ی آب و مخلوط آب میوه یا رنگ های مصنوعی تهیه شود. این ترکیب ناب، محبوب دل روزهای گرم تابستان بوده است. زمانی که کودکان برای فرار از گرما و شتاب به سمت بازی و شادی با پول تو جیبی اندکی که می گرفتند به سمت چرخی های آلاسکا فروش می دویدند تا با ولع هرچه تمام تر، دل و دماغ خنکی از عزا در بیاورند! 

10

با چوب آلاسکا، بی چوب یخمک!

آلاسکا همانگونه که گفته شد، علی رغم پر طرفدار بوددنش ترکیب ساده ای بوده است. مادامی که هنوز آب نشده بود می شد آن را از چوبه اش گرفت و اگر بدون چوب بود، به آن یخمک می گفتند. خوراکی خوشمزه ای که نوستالژی های زیبای گذشته را درون خود پنهان داشته است

ادعای فراگیر کشف آلاسکا

در مورد کشف  آلاسکا هرکس ادعایی دارد. ولی یکی از همه گیر ترین آن ها، در مورد  شخصی  به نام اپرسون است که مدعی بوده اولین بار خودش و در سال   ۱۹۰۵ ، زمانی که تنها 11 سال داشته بستنی یخی راساخته است. او می گوید  وقتی که به‌ طور اتفاقی یک لیوان سودا با آب‌ میوه ی پودری را با تکه ای چوب ی کهدر آن گذاشته و در سرمای شب در ایوان خانه‌ شان رها کرده، به این کشف شگفت انگیز دست یافته است. هرچند که  مدارک کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

اکنون دست در دست ما بدهید تا سوار بر ماشین زمان، به دورانی برویم که آلاسکا بهانه ی کودکانه ی بسیاری از زنان و مردان بزرگسال امروز بوده است.

9

نمونه ی جایگزینی برای بستنی یخی‌های کارخانه‌ای را می‌توان با استفاده از آب‌میوه‌ ها، نوشیدنی‌ های مخلوط یا هر نوشیدنی منجمد شونده‌ ای در خانه تهیه کرد 

8

اپرسون مدعی است که اولین بار او بستنی یخی را در سال ۱۹۰۵، وقتی که تنها یازده سال داشت ساخت 

7

بستنی فروشی ساده و قدیمی 

6

به نظر شما این کودک اکنون کجاست؟! 

5

چرخی محبوب بچه ها 

4

شادی های قدیم ارزان بودند 

3

برای سوار شدن به ماشین زمان و گشتن در کوچه پس کوچه های گذشته، مهمان تاریخانه ما باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی