|

ماجرای کاریکاتور موهن روزنامه سعودی الشرق الاوسط درباره آیت الله سیستانی چیست؟

روزنامه سعودی الشرق الاوسط با انتشار یک کاریکاتور موهن از ایت الله سیستانی خشم مردم عراق را برانگیخت و با واکنش های تندی توسط مقامات عراقی…

لینک کوتاه کپی شد

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در خط خطی کودکانه که نام آن را کاریکاتور گذاشته، با بهانه حمله به ایران شیعه را هدف گرفته تا شاید بتواند شیرین کاری بکند برای فرقه وهابیت. این رفتار در افکار عمومی نه تنها پیامد مثبتی برای شان ندارد بلکه منتقدان تشیع و ایران را بر علیه آنان می شوراند. روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن روز جمعه اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن از آیت‌الله سیستانی کرد که با واکنش‌های گسترده‌ای در عراق مواجه شد.

واکنش مقامات عراقی به کاریکاتور موهن روزنامه شرق الوسط

کاظم الصیادی نماینده پارلمان عراق:

پس از آنکه تروریست های سعودی و تله های انفجاری آنها به واسطه فتواهای آیت الله سید علی سیستانی، که حاکمیت و عزت عراق را محقق کرد، نتوانستند باعث اختلاف در بافت جامعه عراق شوند، اکنون روزنامه الشرق الاوسط به ایشان توهین می کند. لازم است که سفارت عربستان سعودی در عراق فورا بسته شود!!

فادی الشمری عضو دفتر سیاسی جریان الحکمه

بی احترامی روزنامه سعودی الشرق الاوسط و کارکاتوریست اردنی آن به مقام مرجعیت دینی و نماد شیعه را محکوم می کنیم. صرف نظر از اینکه چه کسی منظور نظر این روزنامه زرد و کاریکاتوریست مزدور آن بوده است، این یک بی احترامی به نمادها و علمای شیعه است.

دکتر شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق

حمله هدفمند و سازمان یافته علیه روحانیون با بهانه های واهی مردود است. آخرین نمونه آن کاریکاتوری توهین آمیز علیه آیت الله سیستانی توسط روزنامه الشرق الاوسط است. مراجع دینی محترم هستند و ما بی احترامی به آنها را محکوم می کنیم.

محمد الغبان نماینده پارلمان عراق

کاریکاتور توهین آمیز به مقام مرجعیت دینی و نمادهای شیعه که امروز روزنامه سعودی الشرق الاوسط منتشر کرد، تداوم روش فرقه گرایانه رسانه های سعودی است. محافل رسمی، حرفه ای، دینی، فرهنگی و اجتماعی عراق با هر گرایش و رویکردی که دارند باید این بی احترامی غیر قابل توجیه را محکوم کنند. این رفتار فرقه گرایانه رسانه های سعودی به تشدید فتنه بین ملت عراق منجر می شود.

احمد الاسدی نماینده پارلمان عراق

ما از توده های مردمی و فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری می خواهیم که این اقدام توهین آمیز نسبت به آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان را محکوم کنند. روزنامه شرق الاوسط در توضیحی اعلام کرد که منظور این روزنامه ایت الله سیستانی نبوده است و هدف مذکور دخالت های ایران در عراق است . این در حالی است که برخی کاربران فضای مجازی معتقدند که کاریکاتور شباهت زیادی به مرجعیت عراق دارد و این اقدام روزنامه توهینی به مقام روحانیت و مرجعیت است .

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی