|

محمد علی زم پدر روح الله زم کیست؟

محمد علی زم پدر روح الله زم کیست؟ ادعاهای محمد علی زم پدر مفسد فی الارض نیما زم در خصوص عدم اطلاع از حکم اعدام صحت ندارد.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

همانطور که در جریان هستید، روح الله زم معروف به نیما مفسد فی الارض روز شنبه 21 آذر 99 به دلیل اتهاماتی که به وی وارد بود، اعدام شد. اما اعدام وی با واکنشات مختلفی از سوی افراد مختلف همراه بود. یکی از این واکنش ها مربوطه به پدر ورح الله زم یعنی محمد علی رم بوده است. اما شاید برای شما سوال باشد که محمد علی زم کیست؟ محمد علی زم پدر روح الله زم که ریاست حوزه هنری را به عهده داشته است. اما واکنش های محمد علی زم به اعدام پسرش چه بود؟ در ادامه با ما همراه باشید.

محمد علی زم پدر روح الله زم کیست؟

محمد علی زم (زادهٔ ۲ آبان ۱۳۳۴ در تهران ) روحانی، تهیه‌ کننده، سینماگر و پژوهشگر ایرانی است. او پیش از این معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانهٔ شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بود. زم رئیس هیئت ‌مدیرهٔ انجمن صنفی ویدئو رسانه و صاحب یک مؤسسهٔ سینمایی است. او سال ‌ها ریاست حوزهٔ هنری را بر عهده داشت. محمد علی زم پدر روح ‌الله زم است. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دورهٔ شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود.

واکنش محمد علی زم پدر نیما زم به اعدام پسرش چه بود؟

در کنار تمام واکنش هایی که در فضای مجازی به اعدام روح الله زم منتشر شده است، واکنش پدر یعنی محمد علی زم به اعدام پسرش از همه جالب تر است. محمد علی زم در واکنش به اعدام تنها پسرش دو پست در فضای مجازی و در اینستاگرامش منتشر کرده است. وی ۲ تصویر از تنها پسرش در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت که ده ها هزار کامنت دریافت کرده است. مطالبی که محمد علی زم درباره اعدام روح الله زم در اینستاگرامش در ۷۲ ساعت اخیر نوشته، با واکنش دادستانی تهران نیز مواجه شده است. محمد علی زم در پیام تسلیتی که به مناسبت اعدام فرزندش در اینستاگرام منتشر کرد، به مادر، همسر، دختران و خواهران پسرش تسلیت گفت. در تصویر زیر متن کامل پست اینستاگرامی محمد علی زم را مشاهده کنید. محمد علی زم پدر روح الله زم کیست؟ محمد علی زم در اینستاگرامش نوشته بود که روز جمعه به ایشان و خانواده اطلاع دادند که می توانیم با روح الله زم ملاقات کنیم. دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌ ای اظهارات محمد علی زم، را درباره بی‌ خبری پسرش از تایید حکم اعدام تکذیب کرده و گفته وزارت اطلاعات، سپاه و قاضی پرونده برای این روحانی جلسه "تبیین" برگزار کرده بوده ‌اند.

این نهاد قضایی همچنین به پدر روح ‌الله زم که زمانی رئیس حوزه هنری بوده، هشدار داده که از "گمانه ‌زنی" و "اظهار نظر های غیر دقیق" پرهیز کند. ماجرا از آنجایی شروع شد که یک روز بعد از اعدام روح‌ الله زم تصاویری هم از خاکسپاری او منتشر شده است. وی در این پست نوشته بود که روح‌ الله زم تا شب اعدام از این موضوع بی‌ خبر بوده که حکمش تایید شده است.

اما دادسرای انقلاب تهران روز ۲۳ آذر در اطلاعیه ‌ای اعلام کرده که "رای قطعی" دیوان عالی کشور "بیش از یک ماه پیش" صادر شده است. دادسرای تهران در اطلاعیه‌ اش گفته: "به منظور تبیین ابعاد جرایم ارتکابی نیما زم برای پدر محترم وی، جلسه ‌ای باحضور نمایندگان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و قاضی پرونده تشکیل گردیده است." بنابراین ادعای آقای محمد علی زم در خصوص اعدام پسرش روح الله زم دروغی بیش نیست و این ادعا ها تکذیب شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی