|

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

دندانمان را فشار می دهیم، با سیر و میخک به استقبالش می رویم و حتی گاهی پشت هم سیگار دود می کنیم ولی با این کارها درد دندان خوب نمی شود. …

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دندان که درد می‌گیرد بی تاب می شویم و به هر ریسمان سیاه و سفیدی چنگ می‌زنیم بلکه دندان دردمان کمی آرام بگیرد. دندانمان را فشار می دهیم، با سیر و میخک به استقبالش می رویم و حتی گاهی پشت هم سیگار دود می کنیم ولی با این کارها درد دندان خوب نمی شود.

ژلوفن خوردن هم آدابی دارد و بهبود دندان در شما را تضمین نمی کند. خب پس اگر اینها دوای درد دندان درد نیست چه کنیم؟ تا دندانمان دردش گرفت سریع پیش دندان پزشک برویم؟ اگر تعطیل بود یا راهمان دور بود یا پول ویزیت دندان پزشک نداشتیم چه کنیم؟ ایا می توان همان لحظه درد وقت دندان پزشک گرفت؟ همیشه هم اینطور نیست.

راه تسکین موفقیت‌آمیز درد دندان درمان علت اصلی زمینه‌ساز آن است. این کار عموما با مراجعه به دندان‌پزشک خبره ممکن است. اما راه‌های درمان خانگی برای دندان درد هم وجود دارد تا در فاصله‌ای که برای دندان‌پزشکی وقت می‌گیرید، کم درد بکشید. اما علت اصلی چه چیزهایی می تواند باشد؟

علت دندان درد چیست؟

دندان درد می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. پوسیدگی دندانُ التهاب مغز دندان ، فرسودگی مینای دندان، دندان قروچه (فشردن یا ساییدن دندا‌ن‌ها بر هم)، التهاب لثه (پریودنتیت) فشار سینوس‌ها، نشانگان‌ مفصل‌ گیجگاهی‌ فکی ، درد قفسه سینه (آنژین قلبی)، سکته‌ی قلبی.

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

علت دندان درد

این مشکلات خود‌به‌خود از بین نمی‌روند بنابراین دندان درد ناشی از هرکدام از این موارد هم معمولا از بین نخواهند رفت. مشکلِ نسبتا ساده‌ای که چند ماه پیش می‌توانست به سادگی با پر کردن درمان شود وقتی به حال خود رها شود ممکن است به عفونت حادی تبدیل بشود که نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و جراحی دندان دارد. با درمان خانگی دندان‌درد و رها شدن از درد، درمانی را که دندان‌تان به آن احتیاج دارد به تاخیر می‌اندازید و ممکن است در گذر زمان با وخیم شدن وضعیت دندان‌تان هزینه‌های بیشتری برای درمان بپردازید. با این حال هنوز بسیاری از مردم از معاینه‌ی سالیانه و بدتر از آن از رسیدگی سریع به دردهای دندانی خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دندان قروچه چیست؟ علت ایجاد و بهترین درمان های خانگی برای آن کدام است؟

چطور بوی بد دهان را رفع کنیم؟

روش‌های درمان موقت و خانگی دندان درد

یکی از راه‌های بسیار موثر در تسکین دندان درد استفاده از روش‌های خانگی زیر می‌باشد.

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

قرقره کردن روغن برای جلوگیری از عفونت دندان‌ها

اصلی‌ترین مزیت قرقره کردن روغن این است که این کار از میزان باکتری‌های مضر در دهان می‌کاهد. از این رو، احتمال عفونت دندان‌ها هم به مراتب کم می‌شود. کافی است دو قاشق غذاخوری روغن در دهانتان ریخته و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را قرقره کنید.

اگر این کار را چند روز پشت هم انجام دهید، شاهد سفید شدن دندان‌ها خواهید بود. علاوه بر آن، از بوی بد دهان نیز جلوگیری خواهید کرد.

۱ - روغن میخک برای دندان درد

میخک، یک داروی گیاهی برای تسکین دندان درد است. این گیاه، یک مسکن طبیعی را حاوی می‌شود که در صورت استفاده درست می‌تواند سبب تسکین درد دندان شود. در صورتی که بافت لثه یا زبان حساس باشد، استفاده از روغن روی منطقه درد می‌تواند حال فرد را بد‌تر کند، پس جهت به دست آوردن نتیجه مطلوب از روشی که بیان می‌شود استفاده نمایید.

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

دو قطره از روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان فروکش کردن درد، پشت دندان قرار دهید. اما می‌توانید سراغ راه طبیعی تری هم بروید. کافی است یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید. میخک را می‌توانید به مدت نیم ساعت یا تا زمانی که دردتان آرام بگیرد، در دهان خود نگه دارید.

۲ - فلفل قرمز و زنجبیل برای دندان درد

فلفل قرمز و زنجبیل هر دو حاوی تسکین دهنده هستند و می‌توان از هر دو آن‌ها به صورت مجزا نیز استفاده نمود. هر یک از این مواد را در اندازه‌های مساوی با هم ترکیب کنید سپس مقدار کافی آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر در بیاید. یک گوله پنبه‌ای درست کنید سپس آن را در این ماده بغلتانید تا زمانی که درد دندان تسکین بیابد، روی دندانی که درد می‌کند اعمال کنید و نگه دارید. احتیاط کنید این مخلوط با لثه و زبان تان تماس پیدا نکند.

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

۳ - آب نمک برای دندان درد

یک قاشق غذا خوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و سپس از آن به عنوان یک دهانشویه استفاده کنید تا تورم و التهابات کاهش یابد. مقدار کمی آب نمک را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان خود بگردانید. آب نمک دهان را پاکیزه می‌کند و برخی از تورم‌های ایجاد شده بر اث آلودگی را بر طرف می‌کند. آب نمک برای تمیز کردن ناحیه عفونی و شستن عوامل عفونت زا از محل کاربرد دارد و التهابات را کاهش می‌دهد.

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

۴ - چای نعناع برای دندان درد

چای نعناع دارای طعم و عطری خوبی است و تا اندازه‌ای نیز خاصیت بی حس کنندگی دارد. یک قاشق چایخوری نعناع را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه دم کنید. بعد از اینکه چای سرد شد آن را در دهان تان بگردانید، می‌توانید آن را قورت بدهید یا بیرون بریزید.

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

۵ - محلول پر اکسید هیدروژن برای دندان درد

برای از بین بردن برخی ناراحتی ایجاد شده در دهان و شستشوی دهان به کمک محلول ۳ درصد پر اکسید هیدروژن می‌توانید نتایج مطلوبی را بدست آورید. این محلول به ویژه در صورتی که دندان دردی همراه با تب و دهانی بد مزه دارید به شما کمک می‌کند برای دقایقی از درد خلاص شوید. مقداری محلول پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و دهان را باآن شستشو دهید و سپس بیرون بریزید.

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

۶ - یخ برای درمان دندان درد

یک تکه یخ کوچک را در پلاستیک و سپس داخل پارچه‌ای نازک قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید تا درد تسکین پیدا کند. همچنین می‌توانید از کیسه‌های یخ طبی روی گونه تان در جایی نزدیک به دندانی که درد می‌کند استفاده کنید.

درمان دندان درد قبل از رفتن پیش دندان پزشک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی