|

(ویدیو) کتک زدن و تعرض به دختر جوان در آبادان؛ تجاوز یا حمله اسید پاشی؟

انتشار ویدیویی از کتک زدن و تعرض به یک دختر جوان در آبادان با واکنش زیاد کاربران مواجه شد برخی رسانه ها گفتند این دختر مورد تجاوز قرار…

لینک کوتاه کپی شد

عصر پنج شنبه اول آبان ویدئویی در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و به سرعت دست به دست شد که دختر بی‌رمقی را با صورت خونین نشان می‌دهد که روی زمین افتاده و چند زن و مرد، او را دوره کرده‌اند.

یکی از زنان، دست‌های دختر را در دست‌های خود نگه داشته و دیگری، موهای او را محکم در دست‌های خود گرفته و بر سر و صورت دختر می‌زند و به او اعتراض می‌کند که چرا آن کار را کرده است. یکی از زنان در پاسخ به فردی که سوال می‌کند چه کسی این دختر را به این روز انداخت، مدام فریاد می‌زند که «من زدمش … من زدمش.»

این ویدئو را اولین‌بار یک روزنامه‌نگار در توییتر منتشر کرد و سپس کاربران، آن را بازنشر کردند و به شدت مورد انتقاد دادند. در توضیحات این ویدئو آمده است: «‏به این دختر توسط یک [فرد] در آبادان تجاوز شده و باردار شده، وقتی رفته منزل آن شخص و اعتراض کرده و صدایش را بلند کرده، خانواده آن فرد با کمک کارمندان حراست پالایشگاه آبادان این بلا را بر سر دختر آورده‌اند. وجدان‌های خاموش و جامعه ای که به جای متجاوز قربانی را تنبیه می‌کند.»

به دختر جوان تجاوز شده بود؟

گفته شده که دختر برای اعتراض به رفتار متجاوز، مقابل خانه او رفته و اعتراض کرده و اهالی خانه به جای سوال کردن از مرد متجاوز، دختر را به باد کتک گرفته‌اند. همچنین گفته شده که دختر، منشی دفتر مردی بوده که به او تعرض کرده است. اما این که تعرضی صورت گرفته یا نه، هنوز تایید نشده است.

در این ویدئو یکی از نگهبانان حراست پالایشگاه آبادان نیز دیده می‌شود که به طرفداری از خانواده مرد، پای خود را روی بدن دختر می‌گذارد و با او مانند یک حیوان زخمیِ شکار شده برخورد می‌کند و بعد نیز بدون توجه به قوانین کشور، دست خود را روی بدن دختر جوان می گذارد و جملاتی به او می گوید که شنیده نمی‌شود.

این ویدئو موجی از خشم کاربران توییتر را به دنبال داشته و آنها را به واکنش‌های مختلفی درباره ضعف قوانین کشور برای حمایت از زنان قربانی و نادیده گرفته شدن تقصیرات فرد متجاوز و عدم مجازات او واداشته است. بسیاری از کاربران در این زمینه نوشته‌اند حتی اگر زن جوان مقصر هم بود، نباید با او این طور رفتار می‌شد. به خصوص وقتی زخمی شده و توان دفاع از خود را نیز ندارد.

بازداشت حراست فیزیکی به دلیل لمس بدن زن جوان و ارتکاب رفتار غیر اخلاقی

سروان امیرسام کمایی امروز در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از انتشار فیلمی مبنی بر دستگیری یک خانم از سوی اهالی یک خانه در منطقه بریم و به کمک ماموران حراست فیزیکی، تحقیقات پلیس آغاز شد.

او گفت: در تحقیقات میدانی مشخص شد که زن جوان با صاحب خانه اختلاف قدیمی و شخصی داشته و برای تسویه حساب وارد خانه شده که توسط اهالی داخل خانه و ماموران حراست منطقه دستگیر و تحویل ماموران کلانتری داده شده است.

توضیحات شرکت پالایش نفت آبادان درباره فیلم کتک زدن دختر جوان

در توضیحات روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان آمده است:

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که مربوط به اختلافات و مشاجرات خانوادگی یکی از کارکنان پالایشگاه در منطقه مسکونی سازمانی است، به دستور مدیرعامل پالایشگاه، کمیته‌ای برای بررسی بیشتر و دستیابی به حقیقت تشکیل شده و موضوع در مراجع ذیصلاح همچنان در دست پیگیری است.

گفتنی است، مراتب توسط مراجع ذی‌صلاح پیگیری شده، خاطیان به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند و با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

دستگیری متهمان پرونده کتک زدن دختر جوان در آبادان

فرماندار آبادان در خصوص انتشار کلیپی از کتک خوردن یک زن در آبادان، بیان می‌کند: همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.

زین‌العابدین موسوی با بیان اینکه این اتفاق دیروز در آبادان افتاده و دیشب این افراد بازداشت شدند، می‌افزاید: این دعوا به دلیل درگیری‌های شخصی با خانواده مرد اتفاق افتاده است و موضوع کتک خوردن این زن به آن صورتی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نیست.

وی تأکید می‌کند: دراین‌باره پرونده قضائی تشکیل شد و دادستان آبادان به زودی در این خصوص صحبت خواهد کرد.

توضیح دادستان آبادان درخصوص ماجرای کتک خوردن یک زن

بر اساس گزارش مرجع انتظامی و قاضی کشیک روز گذشته خانمی با هویت معلوم به یکی از منازل شرکت نفت در منطقه بریم مراجعه و در بدو ورود با پسری مواجه و با آن درگیر و در نهایت با وسیله برنده پسر را مجروح کرد.

وی افزود: اهالی منزل در ادامه سعی کرده اند مانع ورود این خانم به خانه شوند که تلاششان بی فایده بوده و در نهایت با این خانم درگیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۲ خانمی که در منزل بودند با وی درگیر و وی را از ناحیه صورت مجروح کرده و درگیری به خارج از منزل کشیده می‌شود.

مردانی‌پور گفت:ماموران حراست و انتظامی پس از اطلاع در محل حاضر و همه افراد را دستگیر کردند.

وی افزود:پس از تحقیقات انجام شده خانم مهاجم با قرار قانونی آزاد و برای مداوا به مرکز درمانی اعزام شد و مامور حراست نیز توسط قاضی احضار و روانه زندان شد.

دادستان آبادان گفت:افرادی که فیلم این حادثه را در فضای مجازی منتشر کرده اند به زودی دستگیر خواهند شد و برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت:دستگاه قضایی با تعامل با سایر دستگاه امنیتی و انتظامی با افرادی که قصد دارند با استفاده از فضای مجازی آسایش اجتماعی شهرستان را ملتهب کنند برخورد خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی