|

مجلس درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان چه رویکردی دارد؟

تامین اجتماعی و شستا یک بنگاه بزرگ اجتماعی، رفاهی و اقتصادی است که متاسفانه در تلاطمات سیاسی فراز و فرودهایی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد
1

مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی بازنشستگان حساس است و آن را برای همه بازنشستگان اعم از کشوری، لشکری و تامین اجتماعی پیگیری می کند و امیدوارم سرانجام آن مورد رضایت بازنشستگان قرار گیرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسنا؛ محمدمهدی زاهدی امروز ۲۳ تیرماه در نشست با مدیرکل، مدیر درمان و ریاست کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به همه فعالان این حوزه گفت: تامین اجتماعی و شستا یک بنگاه بزرگ اجتماعی، رفاهی و اقتصادی است که متاسفانه در تلاطمات سیاسی فراز و فرودهایی داشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اراده عملی در دولت ها برای پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی وجود نداشته است، گفت: هر ساله به این بدهی ها اضافه شده است البته اختلاف نظری هم بین دولت و تامین اجتماعی وجود دارد و دولت معتقد است تامین اجتماعی برای طلب خود سود و جریمه دیرکرد حساب کرده و اصل بدهی دولت بسیار کمتر است.

وی اضافه کرد: اگر دولت همان مبلغی که خودش قبول دارد را هم بپردازد، تحول بزرگی در برنامه های تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت و مجلس شورای اسلامی دنبال صفر شدن بدهی دولت به تامین اجتماعی است و آن را قویا پیگیری می کند.

زاهدی ادامه داد: سعی کردیم بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان را به صورت مصوبه پیگیری کنیم که برای کارگران ساختمانی این اتفاق افتاد و بعد از تصویب به شورای نگهبان رفت.

وی با بیان این مطلب که درباره قالیبافان هم تامین اجتماعی کم کاری کرده، افزود: در کرمان و راور قالیبافان زیادی داریم و با پیگیری هایی که داشتیم مقرر شد ۵ هزار نفر از آن ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم نظام عادلانه حقوق، مزایا و دستمزد را در کشور جاری کنیم، حتی در شرکت های خصولتی که بحث خیلی مهمی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی