|

خبری مهم در رابطه با میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1402

سخنگوی دولت از لایحه دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان خبر داد و توضیحاتی در این‌ خصوص ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبر 14 سیما، درباره لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان اظهار داشت: این لایحه به‌منظور متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه 6 مهرماه جاری به تصویب دولت رسیده و با دو فوریت به مجلس تقدیم شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مستقل آنلاین؛ وی افزود: پیشنهاد ما این است چون در قانون بودجه 1401 سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده بود، مجوزی برای میزان افزایش حقوق در اختیار دولت باشد که از ابتدای شهریورماه و یا زمانی که مجلس تعیین کند، انجام بگیرد؛ که البته پیشنهاد ما افزایش از شهریورماه بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این لایحه هفت بند دارد و به حوزه‌های مختلفی پرداخته است، تصریح کرد: میزان این افزایش برای کارکنان دولت، به‌صورت پلکانی است و برای حقوق‌بگیرانِ پایین از 20 درصد است و هرچه بالاتر برود، این درصد کاهش می‌یابد تا به سمت عدالت در پرداخت‌ها حرکت کنیم. همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره حق عائله‌مندی و کمک‌هزینه اولاد نیز پیشنهاد شده تا افزایش یابد.

بهادری‌جهرمی گفت: لایحه‌ی دولت و پیشنهاد ما این است که این افزایش‌ها از ابتدای شهریورماه انجام بگیرد ولی باید دید مجلس شورای اسلامی با کلیات یا جزئیات آن موافقت می‌کند یا نه؟ و اینکه مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گیرد یا نه؟ ولی اگر پیشنهاد دولت مصوب شود از ابتدای شهریورماه اعمال خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی