|

ویدئویی عجیب از کمک پلنگ برای ایستادن بچه ایمپالای تازه متولد شده؛ جلل الخالق

یک پلنگ جوان سعی می‌کند به بچه ایمپالای زخمی کمک کند تا بایستد. آیا می‌خواهد بره کوچولو را بخورد یا با آن بازی کند؟

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- ناچی میرکین این افتخار را داشت که شاهد این لحظه باورنکردنی باشد. او درباره این رویداد گفت: هنگامی که در پارک ملی کروگر در حال رانندگی بودم، به طور تصادفی به پلنگ جوانی برخوردم که به نظر می‌رسید به چیزی که در چمن‌های بلند خوابیده بود، بسیار علاقه‌مند است. آن یک بره ایمپالا تازه متولد شده بود. آنچه بعداً شاهد آن بودم، هم دلگرم کننده و هم در عین حال دلخراش بود. بره تازه متولد شده پلنگ جوان را مجذوب خود کرد. پلنگ تکان می‌خورد و آن را به اطراف تکان می‌داد که انگار می‌خواست به او کمک کند تا بایستد.

بره‌های ایمپالا یک منظره رایج در ساوانای آفریقا در طول فصل بارانی هستند. ایمپالا‌های ماده پس از یک دوره حاملگی شش تا هفت ماهه، بچه‌های خود را به دنیا می‌آورند. این بره‌ها با غریزه باورنکردنی برای زنده ماندن متولد می‌شوند و می‌توانند در عرض چند دقیقه پس از تولد بایستند و راه بروند.

Untitled_1.5.3-1024x576

در ابتدا فکر کردم پلنگ سعی می‌کند با بره بازی کند. اما مشخص شد که پلنگ فقط بی تجربه بود و نمی‌دانست چگونه آن را بکشد و بخورد. او به استفاده از پنجه خود برای حرکت دادن بره ادامه داد، اما بره کوچولو آنقدر شوکه شده بود که تکان نخورد.

Nachi-Mirkin-Leopard_DSC_7680-1-edited-2048x1151 (1)

در پایان پلنگ جوان ایمپالا کوچک را برداشت و به داخل بیشه‌زار‌ها حرکت کرد. بره کوچولو هنوز داشت لگد می‌زد و فقط می‌توان حدس زد که اتفاق اجتناب ناپذیر رخ داد و پلنگ در نهایت با یک وعده غذایی مقوی پاداش گرفت.

 

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی