|

چگونه با مرتب سازی داده به رشد کسب و کار کمک کنیم؟

چگونه با مرتب سازی داده به رشد کسب و کار کمک کنیم؟ در دنیای امروز اغلب کسب و کارها به فعالیت در فضای آنلاین روی آورده‌اند و بزرگ‌ترین…

لینک کوتاه کپی شد

در دنیای امروز اغلب کسب و کارها به فعالیت در فضای آنلاین روی آورده‌اند و بزرگ‌ترین هدف مشترک همه آن‌ها، پیدا کردن راهی برای رشد کسب و کارشان است. به همین خاطر ابزارهای زیادی معرفی شده‌اند که بکارگیری آن‌ها باعث این رشد می‌شود؛ در این میان، ابزار دیتا استودیو با مرتب سازی داده‌ها و کمک به تسهیل تحلیل این اطلاعات، سهم بیشتری را در موفقیت یک کسب و کار در اختیار دارد.

برای آنکه بیشتر با اهمیت استفاده از دیتا استودیو و تاثیر مرتب سازی داده‌ها بر گسترش یک کسب و کار آشنا شوید، در ادامه به‌طور کامل به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

اهمیت داده ها در کسب و کارها

چه در بازار سنتی فعالیت داشته باشید چه کسب و کار شما آنلاین باشد، برای آنکه بتوانید عملکرد خود را بررسی کنید، باید به اطلاعات و داده‌های مربوط به آن دسترسی داشته باشید. تحلیل و بررسی این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا

  • نقاط ضعف و قوت عملکرد خود را شناسایی کنید و برای ادامه مسیر، با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید.
  • متوجه شوید که کدام بخش‌ها محبوب‌تر بوده‌اند و نسبت به نیازها و علایق مشتریان خود شناخت بهتری پیدا کنید.

پس از آنکه به این داده‌ها دسترسی پیدا کردید، نوبت به مرتب سازی آن‌ها می‌رسد؛ زیرا اگر داده‌ها به شکلی تصادفی و در فرمت‌های مختلف قرار بگیرند، عملا قابل تحلیل و بررسی نیستند؛ ولی با مرتب شدن داده‌ها، صاحبان کسب و کار و مدیران وب سایت راحت‌تر می‌توانند آن‌ها را درک و تحلیل کنند.

در کسب و کارهای سنتی که اطلاعات مربوط به محصولات و مشتریان از طریق یادداشت‌برداری در دفترچه‌ها و فایل‌های کاغذی نگهداری می‌شود،‌ بررسی داده‌ها بسیار پیچیده و زمان‌بر است. برای حل این مشکل، گاهی اوقات افراد از نرم‌افزارهایی مثل اکسل استفاده می‌کنند.

اما در کسب و کارهای آنلاین، این فرایند به شیوه دیگری انجام می‌شود؛ برای آنکه مشاغل اینترنتی بتوانند زمان کمتری را برای عملیات تحلیل و استخراج داده‌ها صرف کنند، گوگل ابزاری با ارزش به نام دیتا استودیو را ارائه کرده است که استفاده از آن، نقش به‌سزایی در پیشرفت کسب و کارها داشته است. در همین راستا، مجموعه آموزشی ژاکت آکادمی تصمیم گرفته تا با برگزاری دوره‌ای حرفه‌ای، نحوه کار با ابزار دیتا استودیو را به علاقه‌مندان آموزش دهد. از آنجایی که اساتید این مجموعه همگی از باتجربه‌ترین فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند و از جدیدترین متدهای آموزشی استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم شرکت در این دوره را از دست ندهید. خبر خوب اینکه شرکت در دوره دیتا استودیو هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه دارد و از آنجایی که مدرسان حرفه‌ای این حوزه مانند یک استاد خصوصی در کنار شما هستند، بعد از شرکت در آن به یک تحلیلگر ماهر تبدیل خواهید شد.

با کد تخفیف zhkacr25 می‌توانید تا 25% روی آموزش دیتا استودیو تخفیف بگیرید

برای آشنایی بیشتر با دیتا استودیو، در بخش بعد به‌طور جامع به معرفی این نرم افزار می‌پردازیم.

بهترین ابزار برای مرتب سازی داده های کسب و کار

دیتا استودیو یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که استفاده از آن رایگان است و امکانات متنوع و ارزشمندی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. همین موضوع باعث شده تا در میان مدیران وب سایت و بازاریابان دیجیتال محبوبیت زیادی داشته باشد. به‌ طوریکه شما به کمک دیتا استودیو می‌توانید در کمترین زمان در مورد رفتار کاربران خود در وب سایت به اطلاعات جامع و کاملی دست پیدا کنید. علاوه‌ بر این، می‌توانید متوجه شوید که میزان ترافیک ورودی وب سایت شما چقدر است و عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی شما چگونه بوده است.

به‌ طور کلی، دیتا استودیو به شما کمک می‌کند تا:

آموزش دیتااستودیو به ما کمک میکند که داده های خود را سازماندهی کنیم

  • به کمک نمودارها و جدول‌های مختلف، داده‌های خود را تصویرسازی کنید.
  • در لحظه، عملکرد کسب و کار خود را  تحلیل و بررسی کنید.
  • گزارش‌های خود را به سادگی با سایر افراد به اشتراک بگذارید و یا به‌ صورت عمومی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.
  • داده‌های خود را از منابع مختلفی مثل گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس جمع‌آوری کنید و آن‌ها را تحلیل کنید؛ زیرا ابزار دیتا استودیو می‌تواند با سایر ابزارهای گوگل یکپارچه شود.
  • گزارش‌های خود را بر اساس نیازهای شخصی سفارشی‌سازی کنید؛ این موضوع باعث می‌شود تا نمایش داده‌ها برای شما و همکارانتان قابل درک باشد.
  • تجربه کاربری مخاطبان خود را بهبود دهید؛ زیرا با تحلیل داده‌ها می‌توانید مشکلات کاربران را شناسایی کنید و با برطرف کردن آن‌ها، رضایت مخاطبان را افزایش دهید.
  • رفتار مشتریان را پیش‌بینی کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا در هنگام طراحی کمپین‌های تبلیغاتی آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.
  • از همه مهمتر، با استفاده از این دیتاها، تصمیمات بهتری برای کسب و کار خود بگیرید.

در نتیجه، دیتا استودیو به‌ عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا با همکاران خود و سایر افراد تبادل نظر داشته باشید و داده‌ها را تحلیل کنید، استراتژی‌های بازاریابی خود را تقویت کنید و در کسب و کار خود موفق عمل کنید.

بنابراین، مهم است که به‌ عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، متخصص سئو و یا مدیر یک کسب و کار، با شرکت در دوره آموزش دیتا استودیو و تسلط بر نحوه کار با این ابزار، توانایی‌های خود را افزایش دهید. در این صورت می‌توانید دقیق‌تر برای گسترش کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنید و مطمئن باشید که در کنار حفظ مشتریان قبلی، بهترین راهکارها را برای جذب مشتریان جدید در نظر گرفته‌اید.

جمع بندی

اگر کسب و کار آنلاین دارید و به دنبال راهی برای افزایش فروش خود هستید، گوگل بهترین ابزار را در اختیار شما قرار داده است؛ دیتا استودیو، ابزاری رایگان با امکانات پیشرفته است که با استفاده از آن می‌توانید به آسانی داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید و مسیر پیشرفت را برای کسب و کار خود هموارتر کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی