|

احمد دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش کیست؟+ ویدیو خبرساز

احمد دادبین فرمانده خوشنام نیروی زمینی ارتش خانه خود را به یک نیازمند بخشیده و همچنین در حال تخلیه منزل سازمانی می‌باشد و قرار است در گوشه…

لینک کوتاه کپی شد

فرمانده ارتشی که به دنبال خانه اجاره ای می گردد. امیر دادبین فرمانده نیروی زمینی ارتش و از فرماندهان دفاع مقدس، کسی که مقام معظم رهبری آن را انسانی انقلابی، مجاهد و پر تلاش خطاب می‌کند،حالا به دنبال اجاره یک خانه است و وقتی می‌گویند خانه‌ای در شأن شما پیدا می‌کنیم می‌گوید شأن چیه؟ من احمد بسیجیم

در ادامه ویدئوی منتشر شده از فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش را مشاهده می‌کنید:

احمد دادبین کیست؟

احمد دادبین (زاده ۱۳۳۴ شیراز) فرمانده نظامی ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان مشاور فرمانده کل ارتش فعالیت می‌کند. وی در فاصله سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ فرمانده نیروی زمینی ارتش بود.

پدر وی از افسران ارتش شاهنشاهی ایران بود. وی در سال ۱۳۵۳ وارد دانشگاه افسری ارتش شد و بطور رسمی به عضویت ارتش شاهنشاهی ایران درآمد. وی در سال ۱۳۵۶ دورهٔ مقدماتی رشتهٔ پیاده را در مرکز پیادهٔ شیراز گذراند و سال بعد با درجهٔ ستوان دومی وارد لشکر ۲۳ نوهد (نیروهای مخصوص ارتش) شد. سال‌ها بعد فرماندهی لشکر ۲۸ کردستان را بر عهده گرفت و در سال ۱۳۷۳ به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

پس از آن وی مدیریت شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران «پنها» را برعهده گرفت. در سال ۱۳۸۴ به گفته خودش بر اثر استفاده از کفش نامناسب، از کوه دماوند سقوط کرد و دچار جراحت شدید شد، سپس به کما رفت و چندی بعد بهبود یافت. از کارهای برجستهٔ وی در دوران فرماندهی نزاجا؛ بهبود بودجه و اقتصاد ارتش، همچنین رزمایش استراتژیک ذوالفقار «مانور بزرگ ولایت» در بیابان‌های استان قم می‌باشد.

جاوایز و نشان ‌های افتخار امیر احمد دادبین

این بخش شامل نشان‌ها و جایزه‌های نظامی امیر دادبین است که بر روی لباس همسان او نصب می‌شود و جایزه‌های غیرنظامی و غیررسمی را دربر نخواهد گرفت.

احمد دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش کیست؟+ ویدیو خبرساز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی