|

5 عامل موثر در زیبایی دکور خانه شما

5 عامل موثر در زیبایی دکور خانه اشاره می‌کنیم که بدون نیاز به تخصص خاصی با رعایت آن‌ها می‌توانید خانه خود را به شکل حرفه‌ای دکور کنید.

لینک کوتاه کپی شد

عوامل مختلفی در زیبایی دکوراسیون خانه تاثیر گذار هستند، توجه به جزئیات، هارمونی و محیط خانوادگی کمک می‌کند یک خانه زیبا و راحت داشته باشید تا درکنار عزیزانتان در آن به‌راحتی زندگی کنید. طراحی دکوراسیون یک تخصص است اما این به آن معنی نیست که شما حتما باید فرد خاصی را برای طراحی خانه خود استخدام کنید، در اینجا به 5 عامل موثر در زیبایی دکور خانه اشاره می‌کنیم که بدون نیاز به تخصص خاصی با رعایت آن‌ها می‌توانید خانه خود را به شکل حرفه‌ای دکور کنید.

6

1- لوستر

اولین چیزی که در مورد نقش لوستر در زیبایی دکور خانه به ذهن می‌رسد، نورپردازی و روشن کردن فضا است. اما این وسیله کاربرد تزئینی و زیباسازی محیط هم دارد. در گذشته‌های دور لوستر تنها در خانه افراد ثروتمند و اشرافی یافت می‌شد اما این روزها در خانه اغلب افراد و حتی فضاهای مختلف خانه وجود دارد.

شما برمبنای طرح دکوراسیون خانه می‌توانید لوستر دلخواه خود را از میان طرح‌ها متنوع موجود در بازار انتخاب کنید. اندازه لوستر باید با فضای خانه مطابقت داشته باشد و همچنین جنس، رنگ و شکل آن با سایر بخش‌های خانه هماهنگ باشد.

هنگام انتخاب به تعداد لامپ‌ها و مقدار نوری که به فضا می‌دهد هم دقت کنید تا در همه ساعت‌های روز یک نور مناسب در فضای داخلی خانه داشته باشید. برخی لوسترها با هر لامپی مخصوصا کم‌مصرف‌ها هم‌خوانی دارند اما طرح‌هایی هم هستند که فقط نوع خاصی لامپ در آن‌ها قابل استفاده است، هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

2- استند کنار سالنی

استند کنار سالنی نقش بسیار مهمی در تزئین فضای خالی کنار خانه دارد و معمولا می‌توان از استندهایی که با لوسترخانه ست و هماهنگ هستند برای هارمونی بیشتر دکوراسیون استفاده کرد. طرح و رنگ استندها بسیار متنوع هستند و حتما می‌توانید بر مبنای سلیقه خود و اندازه فضای خالی انتخاب مناسبی داشته باشید.

استند کنار سالنی یکی از لوازم تزئینی و دکوری به حساب می‌آید که جلوه خاصی به زیبایی خانه می‌دهد. این وسایل نقش تکمیل کننده دکوراسیون خانه را دارند. برخی از استندها بسیار گران قیمت و ارزنده هستند، البته نمونه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای هم در بازار وجود دارد که با جستجوی دقیق و هوشمندانه می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

3- مبلمان

هنگام خرید مبلمان گزینه‌های مختلفی از مبل سلطنتی تا راحتی و ال ساده وجود دارد که انتخاب را خیلی سخت می‌کند. علاوه براین مبلمان تاثیر زیادی در دکورخانه دارد، بنابراین ارزش دارد برای انتخاب آن وقت بگذارید.

آنچه انتخاب می‌کنید باید راحتی و دوام قابل قبولی داشته باشد، از نظر طرح و رنگ با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ باشد و از همه مهم‌تر ابعاد آن با فضای خانه مطابقت داشته باشد.

برخی هنگان خرید این نکته ضروری را فراموش می‌کنند و پس از خرید متوجه می‌شوند فضای خانه به سبب انتخاب سایز نامناسب مبل خفه و گرفته شده است.

معمولا مبلمان استاندارد 7 یا 9 نفره است اما شما بر مبنای محیط می‌توانید ظرفیت مبل‌هایی که خریداری می‌کنید را هم افزایش دهید.

جنس مبلمان هم بسیار متنوع است از انواع چوب خالص تا ورق‌های متفاوت ام دی اف، بسته به کاربردی که از مبل انتظار دارید و بودجه می‌توانید جنس مبل خود را انتخاب کنید.

5

4- آباژور

یک آباژور با طراحی زیبا و مناسب هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و می‌تواند جلوه خاصی به دکوراسیون خانه بدهد. برخی افراد تصور می‌کنند هر چه گران‌تر، بهتر و به دنبال خرید گران‌ترین لوازم تزئینی برای خانه هستند، این درحالی است که با کمی سلیقه می‌توان بدون صرف بودجه زیاد یک خانه زیبا داشت.

تنوع طرح و رنگ در آباژورها بسیار زیاد است و به همین دلیل از آن می‌توانید برای جذابیت بخشی به محیط گرم خانه خود استفاده کنید .

سه نوع آباژور در بازار قابل خرید هستند، آباژورهای رومیزی، ایستاده و پایه‌دار. هر کدام از این مدل‌ها کاربرد خاص خود را دارند. بیشتر از آباژورهای رومیزی در اتاق خواب یا کنج پذیرایی روی یک میز تزئینی استفاده می‌شود. آباژورهای ایستاده و پایه دار بدون نیاز به میز خود به تنهایی در هر قسمت پذیرایی می‌توانند کار نورپردازیی و تزئینی را ایفا کنند. معمولا افرادیکه به نور ملایم و کم علاقه دارند، دوست دارند چند آباژور در خانه داشته باشند تا در زمان‌های خاص از نور ملایم و رمانتیک آن‌ها استفاده کنند. فرقی نمی‌کند خانه خود را به شکل کلاسیک تزئین کرده‌اید یا طرفدار طرح‌های مینیمال هستید، همیشه می‌توانید در طراحی خود جایی برای یک آباژورکاربردی و زیبا پیدا کنید.

5- ساعت دیواری

مهم‌ترین نقشی که از ساعت دیواری انتظار داریم نمایش زمان است اما این همه چیز نیست، طرح و شکل ساعت دیواری شما می‌تواند جلوه خاصی به خانه بدهد و به یک عنصر کلیدی تکمیل کننده در دکوراسیون تبدیل شود. بسیاری با آمدن تلفن و ساعت‌های هوشمند فکر می‌کردند که ساعت نقش سنتی خود را از دست می‌دهد و کم‌کم نیازی به ساعت‌های دیواری قدیمی نیست اما نقش ساعت دیواری در زیبایی دکوراسیون و نمایش زمان به حدی است که طی این سال‌ها نه تنها نقش آن کمرنگ نشده بلکه انواع طرح‌های زیبا و مدرنی از آن ارائه شده که نقش کلیدی در تزئین خانه ایفا می‌کنند.

اندازه، شکل، رنگ و طرح ساعت دیواری باید با تمام اجزای دکوراسیون هماهنگی داشته باشد تا به یک عنصر تکمیلی تبدیل شود.

معمولا یک ساعت دیواری در فضای اصلی پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و داخل اتاق خواب و سایر اتاق‌ها هم ساعت‌های دیگری نصب می‌شوند. اگر تصمیم دارید در اتاق خواب خود ساعت دیواری نصب کنید دقت کنید مدلی را انتخاب کنید که هنگام شب صدای زیادی نداشته باشد.

کلام آخر

تزئینات داخلی و دکوراسیون هر خانه بخش مهمی از سبک زندگی و سلیقه شما را نشان می‌دهد، اگرچه این کار یک تخصص است اما همه افراد برمبنای نگاه زیباشناسانه و انتخاب شخصی می‌توانند دکوراسیون منزل خود را طراحی کنند. امیدواریم آشنایی با 5 عامل موثر در زیبایی دکوراسیون به شما کمک کند خانه خود را زیباتر تزئین کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی