|

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری)؛ نردبان ارتقای سئو

رپورتاژ آگهی یک تبلیغات همسان است که به شکل یک گزارش نگارش شده و یک خبره ی حوزه ی رسانه باید از نظر تبلیغاتی روی آن کار نموده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش تهیه شده از رویش مدیا در الگوهای ارتقای سئو همرسانی بین سایت ها با رویکرد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری اهمیت قابل ملاحظه ای دارد. در واقع رپورتاژ خبری را باید تبلیغات متنی  به صورت گزارش و خبر دانست که بین دو سایت مبادله می شود. تعریف بین المللی رپورتاژ خبری در منابع جهانی می گوید:  رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات هم ارتباط و هدف مند منتشر می‌‌شود.

به عبارتی رپورتاژ آگهی یک  تبلیغات همسان است که به شکل یک گزارش یا رپورتاژ خبری نگارش شده  و یک خبره ی حوزه ی رسانه  باید از نظر تبلیغاتی روی آن کار نموده است. در رپورتاژ آگهی نویسنده با مخاطب همراهی می‌کند تا بتواند با استفاده از همدلی او و بهره گیری از فنون اقناعی او  به سمتی که می‌خواهد هدایت نماید و کنش مورد نیاز او را کسب نماید و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

رپورتاژ آگهی را چگونه بنویسیم که مخاطب بیشتری جذب شود؟

رپورتاژ و بهره وری سایت های اینترنتی

رسانه های امروز اکثر در دنیای اینترنت حضور دارند . جامعه مجازی بر روی این شبکه بین المللی شکل گرفته است بر همین اساس هم حالا تبلیغات به جای در و دیوار در این فضا شکل می گیرد.در تبلیغات و بازاریابی  شاهد استفاده از ابزارها، سایت ها و حتی بازی های مرتبط با  تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. بر همین منوال دیده شدن و جلب توجه کردن برای ایجاد بازار اجتماعی و اقتصادی با فرمول های دیجیتال بسیار مهم است و از این حیث رپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.

در اقتصاد توجه با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف در آن حضور دارد، اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی پی گرفته می شود . علاوه بر اینکه در الگوریتم های مشخص شده شرکت Google  به عنوان بزرگترین بزرگراه اطلاعاتی  و در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و رپورتاژ یکی از مواردی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.

جلب توجه و ارتقا جایگاه در جستجو

جایگاه خوب در سئو مهمترین کلید هدایت جامعه ی مجازی به سمت سایت و درگاه ماست و یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در جایگاه پرمخاطب توزیع محتوا  آن که علاوه بر اینکه به طور طبیعی و سنتی با دیده شدن برند ما در رسانه دیگر آگاهی از برند بیشتر می‌شود. تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار نزد هوش مصنوعی گوگل کمک کند.

به عبارت دیگر هوش مصنوعی گوگل برای سایت هایی که در سایر جاها بیشتر مورد ارجاع و استناد قرار می گیرند جایگاه خاصی قائل است و آن را بیشتر و بیشتر مفید می انگارد و مخاطب را به سمت آن هدایت می کند. نشر رپورتاژ آگهی بهترین گام و موثرترین روش‌ در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ  در سایت پرمخاطب منتشر می‌ شود و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌کنند، می‌توان از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشت. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

رپورتاژ آگهی چیست ؟ | ریپورتاژ برای دریافت بک لینک مفید جهت ارتقا سئو

کاهش هزینه تبلیغات

تصور کنید که برای بهبود بازدید خود به سراغ سایت های پر مخاطب رفته ایم و یک بنر تبلیغاتی را برای چند روز در صفحه اصلی آن قرار داده ایم. قطعا برای این کار باید هزینه بسیار زیادی بپردازیم و شاید خروجی این کار ضرورتا دریافت کلیک زیاد نباشد اما به دلیل کمکی که گوگل به دیده شدن سایت های پر بک لینک می کند؛ رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش‌های دیگر هزینه  بسیار کمتری دارد و چون شکل تبلیغی ندارد اگر رپورتاژ به لحاظ محتوایی قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد.  و تبلیغات گر می تواند با یک هزینه بدون واکنش های معمول به تبلیغات،  می‌توانند پیام خود را به گوش مخاطبان هدف‌تان برسانند.

گام های تولید رپورتاژ آگهی خوب

قبل از اینکه سایت خوبی برای رپورتاژ خبری و یا رپورتاژ آگهی پیدا کنید باید بتوانید یک متن خوب برای استفاده بنویسید که چند مشخصه داشته باشد:

مقاله یا خبر یا گزارش

غیر مستقیم نوشتن اساس کار رپورتاژ تبلیغاتی و خبری است. نباید به صورت مستقیم تبلیغات را منتشر کرد و همان طور که از نام رپورتاژ آگهی پیداست، باید اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متن رسانه با ماهیت خبری و مقاله‌ای صورت پذیرد.

تیتر  مناسب

اولین عنصر یک رپوتاژ آگهی مناسب یک تیتر جذاب و درجه یک است. بلکه می توان گفت، چیزی به  اندازه یک تیتر جذاب نمی‌تواند مخاطب را به بازکردن لینک رپورتاژ و خواندن آن ترغیب کند. نوشتن تیتر و لید حرفه‌ای و جذاب کار ساده‌ای نیست و قطعا نیاز به مشورت با روزنامه نگاران خوش ذوق دارد.

رعایت ساختار

اصول درست خبر نویسی و رعایت صحت واژگان و جمله بندی حتی برای هوش مصنوعی سئو مهم است. برای نوشتن هر متن  ساختار مشخصی وجود دارد که باید اصول درست آن را رعایت کرد. رپورتاژ آگهی نیز از این باید گام به گام با ساختار درست از شروع تا پایان و نوشتن کال تو اکشن (CTA) مورد رعایت قرار گیرد.

کپی نکردن

ارزش اصلی و مهم یک رپورتاژ خبری برای مخاطب، رسانه و گوگل تولیدی بودن آن است. به هیچ وجه رپورتاژ نباید  رونوشت و کپی متن دیگران باشد یا شباهت زیادی به سایر رپورتاژها داشته باشد. همین امر باعث می شود . کپی بودن ممکن است باعث شود اعتبار متن ما به سایر سایت ها و منبع اصلی متن برود.

راز جذابیت و کارآیی رپورتاژ چیست؟ - رپورتاژ آگهی

کیورد ها یا کلمات کلیدی

یکی از مهمرین اجزای یک رپورتاژ خبری و یا  رپورتاژ آگهی کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم معنا و هم گروه و هم خانواده آن هستند. به نحوی که به محض جستجوی هر کدام این رپورتاژ جزو نتایج جستجو شناخته شود. این کار در تبیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ بر روی بهبود سئوی سایت موثر است.‌

مفید بودن متن

مخاطب منفعل و بی هوش و بی اراده نیست. وی اگر چیزی را جستجو کند و نتیجه اش متن ما باشد اما جواب سوال خودش را نیابد آن را رها می کند و یا حتی ممکن است که با روش هایی مطالب ما را به عنوان مطلب ناپسند و فیک معرفی کند. بنابر این رپورتاژ باید با بیان مشکلات و ارائه یک سری از چالش ها در بر دارنده محتوایی باشد که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و  برای خواننده اش کاربردی باشد. یعنی باید مخاطب را هوشمند فرض کرده و  طوری او را کنجکاو کند که انگیزه داشته باشد که  برند، محصولات و خدمات تبلیغ گر را ببیند و به این بیاندیشد که چه نیازی را از او برطرف می‌شود؟

تصویر متناسب و جذاب

نشانه های تصویری هم مطلب را خوشخوان می کند و هم برای هوش مصنوعی گوگل بسیار مهم است. در رپورتاژ هم مانند یک مقاله یا خبر باید از عکس‌های جذاب و  نشانه های بصری و تصویری مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار  استفاده کرد.

رپورتاژ با قیمت مناسب در سایت خبری

تابناک جوان با قیمتی مناسب این کار را برای شما انجام می دهد و پیشنهاد ما برای کسانی که رپورتاژ در یک سایت خبری را انتخاب نموده اند این است که از تکنیک هایی مانند هرم وارونه در ژونالیسم استفاده نماییم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی