|

نهنگ های ارزی در حال خروج

جذابیت پنهان در بازار دلار یا فریب چشم نواز نزول؟

افت معنادار دلار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه موجب شد که از نگاه برخی معامله گران جذابیت پنهانی برای خرید دوباره اسکناس آمریکایی ایجاد شود.

لینک کوتاه کپی شد

برخی‌ها می‌گویند بازارساز دارد تاب‌آوری بازار را نسبت به سناریوهای سیاسی بالا می‌برد، برخی هم می‌گویند نهنگ‌های بازار به یکسری اخبار دست پیدا کردند. کدام سناریو محتمل‌تر است؟

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ دلار دیروز محدوده حمایتی دوم را از دست داد و با سرعت به زیر مرز ۳۱ هزار تومان رفت. اسکناس آمریکایی در ابتدای روز سه شنبه، نتوانست محدوده حمایتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومانی را حفظ کند و روز چهارشنبه نیز حمایت ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان و مرز ۳۱ هزار تومان از دست رفت. 

افت معنادار دلار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه موجب شده است که از نگاه برخی معامله گران جذابیت پنهانی برای خرید دوباره اسکناس آمریکایی ایجاد شود. دلار یک بار دیگر زمانی که مذاکرات هسته ای جدی شده بود، تا کانال ۳۰ هزار تومانی پایین رفت ولی به سرعت به مسیر افزایشی بازگشت. همین پیشینه رفتاری موجب شده است که نگاه برخی معامله گران به خرید دلار دوخته شود. دیشب نیز در بازار پشت خطی، دلار به بالای خط ۳۱ هزار تومانی رفت و در کانال ۳۰ هزار تومان باقی نماند. 

در حالی که برخی معامله گران اعتقاد دارند، دلار می تواند به مسیر افزایشی بازگردد، عده دیگری باور دارند که این بار بازیگران ارزی انتظار دارند که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد یا حداقل ترجیح می دهند تا روزهای انتهایی مرداد، موقعیت خرید و فروش خاصی نگیرند. از نظر این دسته، افت دلار در روزهای اخیر می تواند برای عده ای خریدار جذاب باشد ولی این دسته از خریداران، دچار ضرر خواهند شد.تحلیل گران فنی باور دارند که شکست محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومانی می تواند زمینه ساز کاهش بیشتر قیمت دلار شود.

دلار و سکه این روزها چند معامله می شوند؟

چهارشنبه دلار تهران 500 تومان از ارزشش را از دست داد اما نتوانست 31 هزار تومان را به سمت پایین بشکاند؛ مرز31 برای تهران اهمیت زیادی دارد. اگر بشکند، می‌تواند به سمت کف قبلی که 30 هزار و 200 تومان بوده حرکت کند.

اما در هرات اتفاقات مهمی افتاد؛ دلار هرات 800 تومان ریخت تا بزرگترین ریزش چهارشنبه را به نام خودش ثبت کند. اتفاق مهم دیگر این بود که هرات از 31 هزار تومان دل کند و به نزدیک 30 هزار و850 تومان رسید. این حمایت چند وقتی بود که دست نخورده باقی مانده بود. گفته می‌شود پله مهم بعدی 30 هزار و 800 تومان است، نرخ سلیمانیه هم  31 هزار و 450 تومان گزارش شده است. میزان کاهش درهم  مثل دلار تهران و هرات نبوده و آخرین نرخ 8600 ثبت شده است.

در سمت رسمی بازار، سطوح بازی قیمت متفاوت است؛‌ دلار متشکل روی 28 هزار تومان بازی می‌کند و آخرین نرخ 28 هزار و 130 تومان ثبت شده است.

در بازار سکه، بازار قیمت را 14 میلیون و 750 تا 800 هزار تومان میداند، سکه رفاه روی 14 میلیون و 840 هزار تومان به توافق رسیده، اما سکه اتحادیه در خواب 2 هفته‌ای خودش به سر می‌برد. چرا که از 5 مرداد قیمت تکان نخورده و روی عدد 14 میلیون و 800 هزار ثابت مانده است. معامله‌گران می‌گویند که بالا پایین شدن دلار و اونس، روی این سکه هیچ تاثیری ندارد. با همه فعل و انفعالات چند روز اخیر،‌حباب سکه در حال حاضر زیر یک میلیون و 500 هزار تومان است که نسبت به قبل از شروع مذاکرات به میزان قابل توجهی پایین‌تر است.

خبرهایی که در بازار ارز می‌پیچید عمدتا منفی بود. مهمترین خبری که صبح وارد بازار شد، سرمقاله کیهان در مورد مذاکرات وین بود که خبرهای خوبی را مخابره نمی‌کرد. بیانیه‌ شورای عالی امنیت ملی که اعلام کرده این متن موجود را به عنوان توافق نهایی قبول نداریم، طبیعتا خبر خوبی برای بازار ارز به حساب نمی‌آمد. از آن طرف، اتحادیه اروپا نیز تاکید دارد که متن نهایی است و جای مذاکره نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی