|

پوست صاف

هفت روش طبیعیِ از بین بردنِ جای جوش؛ برای شمایی که پوستی صاف می خواهید

Natural Products to Get Rid of Acne Scars

ما در اینجا چند راهکار ساده و طبیعی را به شما پیشنهاد دهیم که می توانند در روند تسهیل و بهبود رد آکنه تاثیر گذار باشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آکنه شایع ترین مشکل پوستی در ببین زنان و مردان می باشد، بسیاری از افرادی که امروز از آکنه رنج می برند فردا نیز با معضلات بعدی آن مانند جای جوش های باقی مانده دست و پنجه نرم می کنند. در حقیقت مسئله این جاست که جای باقی مانده از هر آکنه در حقیقت بخشی از روند درمان طبیعی می باشد که پوست در پیش می گیرد. به این صورت که پوست تلاش می کند تا با تولید کلاژن باعث التیام خود شود و آسیب وارد شده را اصلاح نماید. اگر پوست نتواند به مقدار کافی کلاژن تولید کند رد زخم باقی می ماند و اگر هم زیاد تر از حد کلاژن تولید کند جای آکنه برآمده می شود.

در هر حال جای زخم ها می توانند به اندازه خود آنها آزار دهنده باشند. در حالی که درمان هایی مانند جراحی و لیزر برای این مشکل وجود دارد ما قصد داریم تا چند راهکار ساده و طبیعی را به شما پیشنهاد دهیم که می توانند در روند تسهیل و بهبود رد آکنه ها تاثیر گذار باشند.

Essential_Oils

هفت روش طبیعی برای از بین بردن جای آکنه:

1.روغن سیاه دانه

سیاه دانه، بومی اروپای شرقی، آسیای غربی و خاورمیانه می باشد. این گیاهِ دارویی تقریبا شناخته شده است و می توان به راحتی روغن آن را در فروشگاه ها پیدا کرد. این روغن علاوه بر داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی، ضد التهاب نیز می باشد. اما کاهش التهاب تنها ترفند این روغن برای بهبود آکنه ها نیست؛ مطالعات نشان داده اند که روغن دانه سیاه می تواند سرعت بهبود زخم و همچنین روند بهبود زخم را افزایش دهد. به علاوه می تواند رنگدانه ها را یکنواخت کند تا پوستی یک دست تر داشته باشید یا حتی از بروز آکنه به طور کلی جلوگیری نماید.

2.عسل

برای استفاده از این درمان حتا لازم ندارید که به داروخانه بروید. عسل، اهداف دارویی متعددی دارد که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد مانند سوختگی، زخم و تبخال. تحقیقات صورت گرفته ثابت می کنند که عسل می تواند بهبود زخم را تسریع بخشد و احتمال باقی ماندن جای زخم را کاهش دهد. محققان دریافتند که استفاده مستقیم از عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی آن می تواند به پاکسازی زخم و پاکسازی جای باقی مانده از آن کمک کند. همچنین قادر به مبارزه با عفونت هایی است که می توانند باعث ایجاد آکنه بیشتر شوند.

Honey

3.روغن دانه گل رز

روغن دانه گل رز که عمدتاً به عنوان راه حلی برای جلوگیری از پیری به بازار عرضه می شود، به طور گسترده ای در دسترس است و استفاده مستقیم از آن روی پوست  بی خطر می باشد. همچنین یک مطالعه نشان داده است که می توان از آن برای درمان جای زخم استفاده کرد. اگرچه این مطالعه مختص زخم های ناشی از جراحی بود، اما این روغن می تواند به طور مشابه در کاهش جای آکنه نیز مفید باشد. محققان دریافتند که استفاده از آن دو بار در روز باعث کاهش ظاهر جای زخم و آکنه و تغییر رنگ می شود.

4.آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز به طور مشابه مانند عسل به روند کلی بهبودی کمک می کند. طبق مطالعات صورت گرفته، استفاده مستقیم از آلوئه ورا روی زخم‌ها، باعث کاهش التهاب و اندازه بافتِ جای زخم می‌شود. می‌توانید ژل‌ها و محصولات آلوئه‌ورا را در داروخانه‌ها پیدا کنید، اما خودتان نیز می‌توانید این گیاه را پرورش دهید، برگ ها را برش دهید و ژل چسبنده آن را مستقیماً روی پوستتان بمالید.

Aloe-vera

5.سرکه سیب

سرکه سیب رقیق شده می تواند به برداشتن لایه اولیه پوست کمک کند و در نتیجه در بهبود جای زخم تاثیر گذار باشد. با این حال باید مطمئن شوید که محلول به خوبی رقیق شده است چرا که سرکه سیب غلیظ می تواند حتی آسیب بیشتری را به پوست وارد نماید.

6. آب لیمو

قبل از هر چیز باید اعتراف کنیم که هیچ تحقیق قابل توجهی وجود ندارد که ثابت کند آب لیمو در خلاص شدن از شر جای جوش موثر است. با این حال، شواهد حاکی از آنند که استفاده از آب لیمو برای جای جوش و آکنه می تواند موثر عمل کند. از آنجایی که آب لیمو بسیار اسیدی است، فقط چند قطره از آن را مستقیما روی جای زخم خود بمالید.

Lemon

7.روغن درخت چای

این روغن که از یک نوع درخت خاص در استرالیا به دست می آید، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد و استفاده موضعی و نه چندان زیاد از این روغن می تواند به پاکسازی کومدون ها و حتی کاهش جای زخم کمک کند.

خلاصه:

متاسفانه داروهای طبیعی اثبات شده بسیار کمی برای برطرف کردن جای آکنه وجود دارد. با این حال، در مقایسه با بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های گران‌ قیمت، طبیعی بودن این درمان ها مزایای بیشتری دارد؛ هزینه کمتر، عوارض جانبی کمتر، در حقیقت می توان گفت امتحان کردن آنها برای داشتن پوستی صاف و درخشان ضرری ندارد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی