|

خواص میوه خشک

میوه خشک برای سلامت بدن خوب است یا نه؟ همه چیز راجع به این میان وعده جذاب و خوش طعم

Dried Fruit: Good or Bad?

اگر از اون دست آدم هایی هستی که خیلی به رژیم غذایی و سبک زندگی سالم خودشون اهمیت میدن حتما این مقاله رو بخون چون به کارت میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید یکی از مهمترین سوال هایی که تاکنون در ذهن هر یک از شما شکل گرفته باشد این است که آیا مصرف میوه ی خشک به عنوان میان وعده برای بدن مفید است یا نه؟ اگر می خواهید که پاسخ این پرسش خود را پیدا کنید حتما به خواندن این مقاله ادامه دهید که ما مفصلا همه چیز را در رابطه با میوه خشک و تاثیر آن بر سلامت شما توضیح داده ایم.

همان طور که مطمئنا می دانید میوه خشک میوه ای است که تقریباً تمام محتوای آب آن از طریق روش های خشک کردن حذف شده است و طی این فرآیند میوه منقبض شده می شود و در اندازه ی کوچک اما همچنان پر انرژی باقی می ماند. رایج ترین نوع میوه ی خشک کشمش است و پس از آن نیز آلو، انجیر و زردآلو قرار دارند. البته انواع دیگری از میوه های خشک نیز در دسترس هستند که گاهی اوقات به شکل قندی (روکش قند) یافت می شوند، مانند انبه، آناناس و زغال اخته.

خواص میوه خشک

بزرگترین مزیت میوه ی خشک این است که می توان آن را برای مدت طولانی تری نسب به میوه ی تازه نگهداری کرد و از فواید آن بهره مند شد.

میوه های خشک سرشار از ریزمغذی ها، فیبر و آنتی اکسیدان

به گزارش شایانیوز، تمامی انواع میوه خشک بسیار مغذی هستند در حقیقت یک تکه میوه ی خشک تقریبا حاوی همان مقدار مواد مغذی ای است که در میوه ی تازه یافت می شود بنابراین یک میان وعده ی کوچک از انواع میوه های خشک تشکیل شده است می تواند درصد بالایی از میزان دریافتی توصیه شده ی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مانند فولات را تایمن کند.

با این حال همیشه استثناهایی هم وجود دارد به عنوان مثال محتوای ویتامین C هنگامی که میوه خشک می شود به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اما از طرف دیگر میوه های خشک به طور کلی حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و منبع عالی آنتی اکسیدان ها، به ویژه پلی فنول ها می باشند و لازم به ذکر است که نتی اکسیدان های پلی فنول با مزایای سلامتی مانند بهبود جریان خون، سلامت گوارش بهتر، کاهش آسیب اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مرتبط می باشند.

خواص میوه خشک

جالب است بدایند که تا کنون چندین مطالعه نشان داده اند افرادی که میوه ی خشک می خورند در مقایسه  با افرادی که از این میان وعده استفاده نمی کنند هم وزن کمتری دارند و هم مواد مغذی بیشتری در یافت می کنند؛ اما با این حال این مسئله هنوز در دست تحقیق است.

کشمش

همان طور که قبل تر اشاره کردیم کشمش یکی از محبوب ترین و قابل دسترس ترین انواع میوه ی خشک است که سرشار ار فیبر، پتاسیم و سایر ترکیبات گیاهی می باشد، به همین ترتیب مصرف کشمش می تواند باعث بهبود کنترل قند خون، کاهش فشار خون، کلسترول خون و همچنین کاهش التهاب شود.

آلو خشک

آلو خشک به دلیل محتوای فیبر و سوربیتول دارای اثر ملین طبیعی است. آنها همچنین بسیار سیر کننده هستند، همچنین می توانند به مبارزه با آسیب اکسیداتیو در بدن کمک نمایند.

خواص میوه خشک

خرما

شاید تا کنون به این نکرده بوده باشید که خرما هم یک میوه ی خشک است، حالا جالب است بدانید که این میوه ی خشک سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم، آهن و فیبر می باشد که می توانند در کاهش آسیب اکسیداتیو، تعدیل قند خون و کمک به زایمان در زنان باردار موثر عمل کنند.

میوه های خشک دارای قند طبیعی و کالری بالایی هستند

یک نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که میوه های خشک دارای کالری و قند نسبتا بالایی هستند به همین دلیل خوردن بیش از ندازه ی آن ها می تواند منجر به اضافه وزن و برخی از مشکلات سلامتی شود به هیمن دلیل مهم است که در میزان مصرفی خود دقت فرمایید.

خواص میوه خشک

نهایتا می توانیم بگوییم که میوه های خشک اگرچه یک غذای کامل به حساب نمی آیند اما مطمئنا میان وعده ای سالم و مغذی هستند که فواید سلامتی هم دارند فقط باید در میزان مصرفی خود اعتدال را رعایت کرد چراکه آن ها بسیار خوش خوراک هستند و مصرف حجم بالایی از میوه ی خشک در یک وعده ی کوچک بسیار راحت است اما آن ها هم پر کالری و هم پر کربوهیدارت می باشند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی