|

مانتو وست و شومیز

اگه دنبال یه تیپ پاییزه متفاوتی جای مانتو وست و شومیز رو امتحان کن؛ ترند ها رو بشناس

وست و شومیز

طراحان دنیای مد و فشن همواره در حال طراحی و خلق ایده های جدید هستند، بعضی از این طراح ها مانند وست تبدیل به ترند و بسیار پرطرفدار هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- می توان گفت یکی از لباس های کاربردی که در طرح، جنس و مدل های متنوع برای استفاده های مختلف تولید می شود وست است. وست لباسی شبیه به جلیقه، بدون آستین و جلو باز است که معمولا با دکمه و یا با کمر بسته می شود، برای زیر این مانتوی جذاب معمولا از شومیز و یا در فصل های سرد از پلیورهای بافت استفاده می شود. وست ها در تمام فصل ها مورد استقبال قرار می گیرند، وست هایی که از پارچه های نخی و یا حریر تهیه می شوند مناسب فصل تابستان و وست هایی که از بافت و کشمیر تهیه می شوند مناسب فصل پاییز و یا زمستان هستند.

استایل با مانتو‌ وست و شومیز سفید، ترند و جزو پر طرفدار‌ترین استایل‌های تابستانی امسال بوده‌‌ است. پس چرا از این ترند زیبا و چشم نواز در پاییز استفاده نکنیم؟ وست های پاییزی معمولا دارای کمر هستند و قد کوتاه تری از انواع تابستانی خود دارند.

وست-شومیز

مانتو وست را با چه چیزهایی بپوشیم؟

به طور خلاصه، واژه‌ وست (vest) معادل انگلیسی جلیقه است؛ در واقع وست یا جلیقه لباسی است که قسمت بالاتنه را می‌ پوشاند اما آستین ندارد. جالب است بدانید که خاستگاه اولیه این ترند زیبا و پر طرفدار کشور خودمان و در زمان شاه عباس صفوی بوده است. وست ها لباس های راحتی هستند که می توانید آنها را با آیتم های مختلف ست کنید، آنها در استایل های رسمی و هم در استایل های کژوال و راحتی جایگاه ویژه ای دارند، می توان گفت از دیگر لباس هایی که با آنها ست می شوند می توان این اختلاف را ایجاد کرد. همانطور که در قسمت بالا اشاره شد امروزه معمولا برای زیر این نوع مانتو از شومیز استفاده می شود.

وست-شومیز

وست، شومیز و دامن، تابستانی و راحت

در این ست زیبا در قسمت پایین تنه به جای شلوار از دامن و یا دامن شلواری استفاده می شود. یکی از مزایای این نوع ست اور سایز بودن آن است که  این لباس رو برای اکثر سایز ها و اندام ها مناسب می کند. اگر خواستار ست وست با دامن هستید هرگز فراموش نکنیدکه استایل مانتوی وست انتخابی با دامن و یا دامن شلواری شما همخوانی داشته باشد برای مثال در این نوع استایل از وست های کژوال استفاده کنید و از وست های رسمی و کتی پرهیز کنید.

وست-مجلسی

وست، پلیور بافت و شلوار، پاییزی و شیک

یکی از زیبا ترین و پر طرفدارترین استایل های وست که در تمامی فصل ها می توان از آن استفاده کرد وست به همراه شلوار است. وست های پاییزه معمولا دارای قدهای کوتاه و کمذ هستند که ترکیب این دو ویژگی با شلوار جین مام فیت و یا با لگ های چرمی و بوت های نسبتا بلند بسیار جذاب خواهد بود. نکته مهم این استایل استفاده از پلیور بافت به جای شومیز است که البته هنگام انتخاب پلیور به همخوانی رنگ و طرح ساده آن دقت کنید.

وست یا پافر؟ کدومو در دلبرترین فصل سال بپوشیم؟

تفاوت وست های پاییزه با پافر ها در آستر و لایه میانی است، پافرها معمولا دارای لایه میانی پشم شیشه یا پر هستند که وست های این لایه میانی را ندارند. مانتو وست پاییزه غالبا از آستر ، پارچه ای ضخیم یا پشمی تهیه می شود و لایه عایق ندارد به همین دلیل دارای استایل متفاوتی از کاپشن است. 

وست-شومیز-سفید

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی