|

دلت کوبیده خونگی میخواد ولی میترسی وااا بره؟ با این ترفندا گوشت عین چسب به سیخ میچسبه!

اینجا قراره ترفندای سیخ زدن کباب بدون اینکه گوشت وابره و از سیخ بیفته رو یاد بگیرین تا زین پس کوبیده بشه پایه همیشگیِ سفرتون!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا غذاهای سنتی زیادی مثل خورشت قیمه و قورمه سبزی به عنوان محبوب ترین غذاها در ایران شناخته میشه و خیلیا معتقدن رو دست این غذاهای خوشمزه ایرانی نخواهد اومد. ولی بهتره بدونین یه غذایی مثل کباب کوبیده تو دل خیلی از مردم جا داره و کافیه یه اسمی از کباب بیاد تا همه دلشون هوای خوردن این غذای خوشمزه رو بکنه.

ولی از اونجایی که درست کردن کباب کوبیده و خصوصا سیخ زدن اون بسیار سخت به نظر میرسه، خیلیا سمتش نمیرن و به قولی از وارفتگی و نچسبیدن اون میترسن. به همین دلیل تصمیم گرفتیم توی این مقاله به بیان نکات مربوط به سیخ زدن کباب کوبیده بپردازیم تا زین پس این کار براتون به سادگی آب خوردن باشه.

156560899

قدم اول انتخاب گوشت مناسبه!

یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از سیخ زدن کباب کوبیده باید مدنظر قرار دهید، نوع گوشتیه که انتخاب می کنید. گوشتی که برای کباب کوبیده به عنوان بهترین نوع ازش یاد میشه، گوشت سردست و البته گردنه که نیازه حتما همراه اون از مقداری دنبه هم استفاده کنین.

پس از اینکه میزان مناسب از گوشت و دنبه رو برای کباب انتخاب کردین، این دو رو با همدیگه چرخ کنین تا در نتیجه یه ترکیب مناسب که هم خوشمزه است و هم چربه رو به دست بیارین. توجه داشته باشین که گوشت های مخصوص کباب رو به هیچوجه نباید بشورین. چون این کار باعث نچسبیدن و درنهایت وارفتن گوشت موقع سیخ زدن میشه.

raw-meat

قدم دوم آماده کردن سیخ هاست!

از دیگر مواردی که باید برای جلوگیری از وارفتن گوشت کباب مدنظر قرار بدین که اغلب از یاد می برن، اینه که سیخ ها رو پیش از اینکه بخواین گوشت رو بهش به قولی وصل کنین که نیفته، باید توی یخچال یا فریزر قرار بدین. سرد شدن اونا پیش از سیخ زدن کباب باعث میشه تا گوشت دیگه وا نره و عین چسب به سیخ وصل بشه. نکته دیگه ای که نباید درباره سیخ کباب ازش غافل شین، اینه که سیخ ها رو حتما پیش از اینکه ازشون استفاده بشه خشک کنین.

از ترفندایی گوشتو عین چسب به سیخ میچسبونه غافل نشو!

یه نکته ای که با تجربه در زمینه سیخ زدن کباب کوبیده به دست اومده اینه که باید از بعضی مواد به عنوان مواد ترکیبی با گوشت استفاده بشه تا یه جورایی چسبندگی موقع سیخ زدن اتفاق بیفته. برای این کار برخی از افراد توصیه میکنن به اندازه یعنی نه خیلی کم و نه زیاد از گوشت مرغی که چرخ شده باشه رو با گوشت گوسفند یا گوساله ترکیب کنین.

یکی دیگه از موادی که ترکیبش با گوشت میتونه فوق العاده روی افزایش میزان چسبندگیش تاثیرگذار باشه، جوش شیرینه. این ماده بسیار کاربردی میتونه یه کباب یکدست و بسیار تر و تمیز برای شما آماده کنه، ولی این موضوع رو هم در نظر داشته باشین که دیگه خبری از آهن درون گوشت نخواهد بود، چون کل خاصیت گوشت از بین میره.

Kabab-Koobide

یکم به گوشت کبابیت حال بده!

یکی از کاربردی ترین ترفندایی که برای کباب کردن گوشت باید مدنظر قرار بدین اینه که به خوبی گوشت ورز بخوره و به قولی یه حال حسابی بهش داده بشه. این ورز دادن باید به طوری صورت بگیره که در نهایت یه گوشت آماده با چسبندگی مناسب داشته باشین.

سپس لازمه گوشت به مدت 4 الی 5 ساعت توی یخچال باشه تا مغز و بافت درونی گوشت به طور کامل سرد شه. این کار باعث میشه گوشت به خوبی خودش رو جمع و جور کنه تا موقع سیخ زدن دچار وارفتگی نشه.

t

سیخ زدن و کباب کردن اصولی اینجوریه که میگمت!

1. زمانی که گوشت رو روی سیخ جور کردین و به قولی عین تو فیلما خیلی شیک و تر و تمیز چسبوندینش به سیخ، باید امضای کاریتون رو هم روی اون پیاده کنین. واسه این کار با دو سمت انگشتتون سعی کنین سیخ رو در قسمت های بالا و پایینی با دست فشار بدین تا حسابی بچسبه به سیخ.

2. حرارتی که برای کباب کردن کوبیده آماده کردین هم در کنار تمام نکات گفته شده حائز اهمیته. این حرارت باید در ابتدایی که سیخ ها رو روی منقل میذارین، زیاد باشه و با باد زدن به طور همزمان سیخ ها رو هم این رو و اون رو کنین تا مبادا بر اثر زیاد موندن، یک طرف سیخ زیادی کباب شه و اون سمت دیگه اش نه خیلی. این مال اولین دقایق کباب کردنه. بعد از اینکه گوشت به سیخ چسبید، آتش زغال رو کم کنین و با باد زدن آروم سعی کنین گوشت خیلی جذاب بپزه و به قولی مغزپخت شه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی