|

چطور موهایی زیبا و سالم داشته باشیم؟

اگه موهات دیگه به زیبایی قبل نیست و نمیدونی چرا بیا تا یکی از مهم ترررین دلایلشُ بگم!

گاهی آنقدر به فکر اینیم که زیبا باشیم و راه های مختلف رو میریم، متوجه نیستیم چطور ناآگاهانه باعث آسیب به موهامون میشیم مثل دوش گرفتن هر روزه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما آدم ها دوست داریم که موهایی سالم و زیبا داشته باشیم که درخشان و پر پشت باشند برای رسیدن به همچین زیبایی طبیعی ای هم هر کاری از دستمون بر بیاد انجام میدیم از استفاده از محصولات آرایشی و زیبایی گرفته تا سشوار کشیدن و اتو کردن که ساده ترین و دم دستی ترین راه ها برای آراسته کردن موهایمان هستند. و اما جدای از همه این ها یک مسئله دیگه که علاوه بر زیبایی به بهداشت فردی هم مربوط میشه مسئله دوش گرفتن است. خیلی از افراد عادت دارند که روزانه دوش بگیرند و حمام کنند اما نکته ای که احتمالا ازش غافلند و آگاهی ندارند اینه که چطور این دوش گرفتن های هر روزه می تونه باعث بشه که زیبایی و سلامت موهاتون از بین بره؛ به عبارت دیگه شستن هر روزه مو ها نه تنها باعث زیبا تر شدن اون ها نمیشه بلکه به مرور باعث آسیب دیدن اون ها هم میشه.

موهای سالم و زیبا

باید توجه داشته باشید که دوش گرفتن و شستن بدن مسئله جدایی است، موضوعی که ما بر روی اون تاکید داریم اینه که نباید هر روز موهاتون رو بشورید، اگر نمی دونید چرا و این که چطور بر سلامت موهاتون تاثیر خواهد گذاشت در ادامه با ما همراه باشید.

1.شستن هر روزه مو باعث خشکی و دهیدراته شدن آن میشه

اولین مشکلی که شستن هر روزه مو برای شما به همراه میاره اینه که رطوبت طبیعی و چربی سالم موهاتون از بین میره و در نتیجه با موهایی خشک و دهیدراته درگیر خواهید شد که بعد برای درمان این دهیدراتگی باید به دنبال محصولات آبرسان و تقویتی متنوع باشید.

2. شستن هر روزه مو باعث شوره زدن کف سر آن میشه

برای این که بتونید موهایی سالم و زیبا داشته باشید باید حتما حتما از سلامت پوست کف سرتون مطمئن باشید.به همین ترتیب باید توجه داشته باشید که شستن هر روزه موها همون طور که باعث از بین رفتن چربی طبیعی موها میشه، چربی طبیعی کف سر رو هم از بین میبره و به همین ترتیب پوست سر شما رو خشک میکنه و این خشکی باعث پوسته پوسته شدن میشه و سرتون شوره میزنه.

موهای سالم و زیبا

3. شستن هر روزه مو باعث بروز موخوره میشه

به گزارش شایانیوز، موخوره یکی از بزرگ ترین دغدغه خانوم ها و آقایونی است که موهای بلند دارند و حالا شاید براتون جالب باشه که بدونید یکی از عمده ترین دلایل موخوره خشکی ساقه موست، خشکی ای که می تونه بر اثر شستن روزانه موها و دهیدراته شدن اون ها حاصل بشه.

4. شستن هر روزه مو باعث شکننده شدن اون میشه

همون طور که گفتیم شستن هر روزه موها باعث دهیدراته شدن اون ها میشه و اما یکی دیگه از مشکلاتی که این دهیدراته شدن میتونه برای موهای شما بوجود بیاره اینه که به ساختار پروتئینی موها آسیب میرسونه که در نتیجه اون موها نازک، ضعیف و شکننده میشند.

موهای سالم و زیبا

5. شستن هر روزه مو باعث چرب شدن موها میشه

وقتی هر روز موهای خودتون رو می شورید همون طور که قبل تر اشاره کردیم چربی طبیعی که موها و پوست کف سر شما به اون ها احتیاج دارند از بین میره بنابراین پوست سر مجددا چربی تولید میکنه، یا بهتره بگیم چربی مازاد تولید می کنه و همین امر باعث میشه که موهای شما بیشتر چرب بشه.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی