|

آب روی آتش ؛ با این دمنوش های مناسب هر گروه خونی، یک فنجان سلامتی رو مهمان خودت کن!

دمنوش ها برای گروه های خونی مختلف، که از سالم ترین نوشیدنی ها محسوب می شود

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز-گروه های خونی طبع خاصی دارند که قابل تعغییر نیست .گروه خون نقش مهمی در سلامتی هر فرد ایفا می کند. معمولا، هر آنچه که ما می خوریم و می نوشیدیم، بر سلامتی و بدن ما تاثیر می گذارد. تحقیقات زیادی در مورد نوع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز هر گروه خونی انجام شده است   دمنوش های گیاهی به همان اندازه که سالم و مفید هستند، در صورتی که بیش از حد مصرف شوند، باعث آسیب به بدن می شوند. بنابراین، در حالت عادی، نباید بیش از 3 تا 4 فنجان دمنوش در روز بنوشید. همچنین در نظر داشته باشید که نوشیدن دمنوش های گیاهی با شیر و شکر عملکرد هضم را سخت تر می کند. بنابراین بهتر است دمنوش های مختلف را به اندازه بنوشید و میزان مصرف شکر یا از عسل را کاهش دهید. در کل بین گروه خونی و آنچه که شما می خوردید و یا می نوشید، ارتباطی وجود دارد. حال به شما خواهم گفت، بهترین دمنوش مناسب گروه خونی شما چیه.

1

بهترین دمنوش مناسب گروه خونی ها

گروه خونیO

گروه خونی O قدیمی ترین و شایع ترین گروه خونی است که از ۵۰ هزار سال پیش تاکنون در رگ های ما جریان داشته است. بررسی ها نشان داده گروه خونی انسان های اولیه O بوده و با توجه به این که آن ها بیشتر گوشتخوار بوده اند بدن شان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم های لازم برای هضم پروتئین های حیوانی را به اندازه کافی تولید می کند. از سوی دیگر گروه خونی O دهنده جهانی است اما تنها از گروه خود می تواند خون دریافت کند. افراد گروه خونی O افراد وفادار، بخشنده و مهربانی هستند. زاپنی ها به افراد گروه خونی O  توجه ویزه ای دارند و معتعقدند این افراد مسئولیت پذیر و منظم اند تلاش میکنند بیشتر کارمندان خود را از میان این افراد انتخاب کنند.افراد با گروه خونی نوع او (O) اغلب مشکلات معده دارند. گاهی اوقات استرس بیش از حد در این افراد، مشکلات معده را چند برابر می کند. بنابراین، این گروه خونی باید دمنوش زنجبل یا چای سبز بنوشند. همچنین، این افراد باید مصرف چای همراه با شیر را کاهش دهند.

2

گروه خونی A

روه خونی «A»، گروه خونی است که کمی دیرتر از گروه خونی «O» تکامل یافته است، یعنی زمانی که بشر به جای شکار، کشاورزی می‌کرده است. دومین دسته گروه خونی ( بعد از گروه خونی O ) بوده و به احتمال زیاد طی ۱۵ الی ۲۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح در عصر حجر و در ناحیه آسیا یا آسیای میانه بوجود آمده است. گروه خونی A  از آسیا به نقاط دیگر جهان رفته اند. افراد با گروه خونی نوع آ (A) بیشتر نگران و مضطرب هستند. اگر گروه خون شما نیز نوع آ (A) است، باید چای گل همیشه بهار، چای آویشن و چای گل یاس را بنوشید. در سه لیوان آب جوش، دو قاشق غذاخوری برگ تازه آویشن و یک قاشق غذاخوری چای سبز اضافه کنید و اجازه دهید این دمنوش 15 الی 20 دقیقه دم بکشد. بعد از صاف کردن آن را میل نمایید. می توانید دو قاشق غذاخوری عسل و کمی لیمو ترش تازه برای طعم بهتر اضافه کنید. البته اگر برگ تازه آویشن در دسترس نبود می توانید از پودر آویشن استفاده کنید.

3

گروه خونی B

هیچ گروه خونی دیگری به اندازه گروه خونی «B» مظهر میانه‌روی نیست. این گروه خونی در زمانی تکامل یافته که انسان‌ها بیشتر سفر می‌کردند و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه‌ای متعادل‌تر مصرف می‌شده‌ است. افراد با گروه خونی «B» به طور کلی طبعی قوی‌تر و سالم‌تر دارند و بسیار واقع بین و عمل گرا هستند.فراد با گروه خونی نوع ب (B) افراد کم تحرک و کندی هستند. آن ها در معرض اضافه وزن افزایش هستند و اکثرا مشکلات گوارشی همچون مشکل هضم دارند، بنابراین، چنین افرادی باید قطعا چای سبز بنوشند. همچنین می توانند چای سبز را به همراه یک قاشق چای خوری لیمو بنوشند. در دو لیوان آب جوش دو قاشق چای برگ سبز، دو قطعه کوچک چوب دارچین (یا پودر دارچین)، 2 تا 3 عدد دانه فلفل و دو عدد دانه هل اضافه کنید. بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه دم کشیدن، این دمنوش را صاف کرده و با یک قاشق چای خوری عسل میل نمایید.

4

گروه خونی AB

تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست، تنها  ۲ تا ۵ درصد از انسان‌ها دارای این گروه خونی هستند. تقریبا هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده است و می توان گفت ترکیبی از ۳ گروه خونی است. گروه خونی AB می تواند از هر ۳ گروه دریافت داشته باشد اما تنها به گروه خونی خود خون اهدا می کند.گروه خونی نوع آ ب (AB) معمولا خواب بیشتری دارند. آن ها بیشتر از افراد دیگر فکر می کنند. بنابراین، چنین افرادی باید کافئین را به حداقل برسانند. بهتر است آن ها چای سبز یا چای نعنا بنوشند. در چهار لیوان آب جوش، دو قاشق غذاخوری چای سبز و هشت تا ده برگ نعنا (یا پودر آن) اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با دو قاشق مرباخوری عسل آن را میل کنید.

5

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی